Ekonomi1715 çalışanıyla birden Omurlilik Felçlileri Derneği’ne üye oldu

1715 çalışanıyla birden Omurlilik Felçlileri Derneği’ne üye oldu

08.06.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Belki de dernekler tarihinde bir ilk gerçekleşti. Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği’ne 1715 kişi birden üye oldu. Uyum Gıda, çalışanı olan bu 1715 kişinin her ay 2 TL olan üyelik aidatını yine kendisi ödeyecek....

1715 çalışanıyla birden Omurlilik Felçlileri Derneği’ne üye oldu

Uyum Gıda dün 1715 çalışanıyla Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği’ne üye oldu. Bu tip kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin Uyum Gıda için çok önem taşıdığını söyleyen Uyum Gıda Genel Müdürü Sait Koç, bu yöndeki çalışmalarının süreceğini belirtti.
Bir süre önce de ‘gıda güvenliği’ sistemini devreye soktuklarını açıklayan Koç, bu sistemle ilgili şu bilgileri verdi: “Mayıs ayı başından bu yana gıda ürünlerimizi, Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü’ne akredite olan Nanolab’a analize gönderiyoruz. Ürünler burada Türk Gıda Kodeksi ve Türk Standartları’ndaki ilgili parametrelere göre analiz ediliyor. Analiz sonucu ürün ilgili standartlara uygun çıkarsa ancak reyonlarımızdaki yerini alabilecek. Bu uygulamayı tüketicimizin sağlığı açısından çok önemli sayıyoruz. Şu ana kadar 350 ürünü analiz ettirdik ve bir sorun çıkmadı.”
Piyasada ‘açık ürün satışı’nın ısrarla devam ettiğini belirten Koç, “Bu hayati derecede sakıncalı. Açıkta satılan ürünlerle mücadele etmek gerekiyor” dedi.

Haberin Devamı


50 mağazaya ulaştı
Uyum Gıda’nın perakende sektöründeki yolculuğuna 1998 yılında başladığını hatırlatan Sait Koç, “Bugün geldiğimiz noktada 37 bin metrekare satış alanına sahip 50 mağaza ile hizmet veriyoruz” dedi. Koç, “Ramazan ayına kadar 5 mağaza daha açacağız. Yıl sonuna kadar 65 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
Gelişen kentle uyumlu site mağazacılığı konseptiyle hareket ettiklerini hatırlatan Koç, şöyle devam etti: “Bu konsepte uygun olarak İstanbul’un gelişim bölgelerinde büyüyoruz. Yeni mağazalarımızın büyük bölümünü de yine gelişen İstanbul’un sitelerinde açacağız. Ancak 2013’te İzmit, Adapazarı ve Yalova civarında da mağaza açma hedeflerimiz var.”


İlk çeyrekte cİrosunu yüzde 52 artırdı
Uyum Gıda’nın 2012 yılının ilk çeyreğinde cirosunun yüzde 52 artırdığını söyleyen Sait Koç, şu bilgileri verdi: “Aynı dönemde müşteri sayımız yüzde 31, şube sayımız yüzde 32, satış alanımız yüzde 34 ve sepet ortalamamız yüzde 15 büyüdü. Ayrıca en önemli kriter olarak gördüğümüz metrekare başına yıllık cirolarımız da yüzde 15 büyüdü.”

Haberin Devamı

‘Komşu ülkelerİ de hedeflemelİyİz’

Türkiye’nin, 75 milyonluk nüfusu, 29 yaş ortalaması ve yüzde 1.3’lük nüfus artış hızıyla perakende için demografik özelliklerin çok cazip olduğu bir ülke olduğunu ifade eden Sait Koç, “Nüfusun yüzde 76.8’inin şehir ve ilçe merkezlerinde ikamet ediyor olması ise perakende açısından bir başka cazibe unsuru” dedi.
Aynı zamanda çevre ülkelerin de tüketici bir nüfus potansiyeline sahip olduğunu vurgulayan Koç, şunları söyledi:
“Eğer ülkemizden global perakende markaları çıkacaksa, sadece Türkiye sınırlarını değil, komşu ülkeleri de hedeflemeliyiz. Ülkemizdeki perakende şirketlerinin global marka haline dönüşmesinin önünde hiçbir engel yok. Perakende şirketlerinin kendi ürettikleri engeller var.”

Haftanın perakendecİ tweet’lerİ

1715 çalışanıyla birden Omurlilik Felçlileri Derneği’ne üye oldu


Mudo mağazaları arasında performans yarışması düzenlenecek

Mudo, yöneticileri Haliç’te buluştu. Yapılan toplantıda şirketin 50. yıl hedeflerinin yanı sıra şirket içi değişim, dönüşüm ve yapılandırma süreçlerinin tartışıldı.
Final konuşmasının Mustafa Taviloğlu tarafından yapıldığı toplantıda mağaza performansları ölçmek ve aynı zamanda motivasyon arttırıcı yarışmalara da imza atılacağı görüşüldü. Mudo mağazaları arasında 1 Haziran-31 Aralık 2012 tarihleri arasında düzenlenecek olacak performans yarışmalarında her ay değerlendirilecek kriterler arasında, satış hedeflerini tutturmak, gizli müşteri anketi sonuçlandırılması, mağaza içi görsel düzenleme gibi kriterler yer alıyor. 6 ay boyunca değerlendirecek sonuçlara göre ise birinci olmaya hak kazanan mağaza ekibi Rio de Jenerio, ikinci olmaya hak kazanan mağaza ekibi Paris ve üçüncü olmaya hak kazan ekip ise Dubrovnik seyahati ile ödüllendirilecek.

Haberin Devamı

Konuk müdürler
Toplantıya konuk konuşmacılar olarak katılan Renault Mais Satış ve Şebeke Direktörü Sinan Özbek ve Kangurum Genel Müdürü Hüseyin Aktuğ, şirketlerinin değişim ve dönüşüm süreçlerinde karşılaştığı durumları ve bu konudaki tecrübelerini Mudo yöneticileri ile paylaştı.

Haberin Devamı

BABALAR GÜNÜ

Kahramanlarınıza

Hayatınızdaki en cesur kahramana, babanıza sürpriz yapma zamanı. Sarar 2012 İlkbahar-Yaz Koleksiyonu’nun vatkasız ve yıkamalı modelleri, Babalar Günü’nde armağanlara dönüşüyor. Koleksiyondaki toprak tonlarının hakim olduğu gömlekler de bir alternatif olarak göze çarpıyor.

İstanbul ve Ankara’da indirim

Kiğılı, 9-29 Haziran 2012 tarihleri arasında düzenlenen ‘İstanbul Shopping Fest ve ve 8 Haziran 1 Temmuz tarihleri arasında düzenlenen Ankara Shopping Fest’e özel indirim yapacak. Kiğılı, yüzde 30 indirim ve Türkcell kullanıcılarına özel indirim çeki uygulaması başlatacak.

6 farklı renk seçeneği

CEYO, babalar günü için süet makosen modellerinden, ev giyiminde kullanılacak yüzlerce terliğe kadar çeşitli hediye alternatifi sunuyor. 2012 İlkbahar/Yaz koleksiyonu için 6 farklı renk seçeneği ile tasarlanan makosen ayakkabılar spor ve şık giyinmeyi seven babalar için...

Farklı tasarımlar sunuyor

LC Waikiki, Babalar Günü’ne farklı tasarımlarıyla renk katıyor. Denim pantolonlardan keten gömleklere, triko üstlerden kanvas pantolonlara kadar pek çok alternatif sunan LC Waikiki, 8 - 17 Haziran tarihleri arasında her 60 TL ve üzeri alışverişlerde cüzdan ve anahtarlık seti hediye ediyor.

Haberin Devamı

Babalara özel kampanya

Eyüp Sabri Tuncer, yeni markası Perfume Jewels ile Babalar Günü için özel bir kampanya başlattı. Bir ürün alana bir ürün hediye edilecek olan kampanya 01 Haziran-18 Haziran tarihleri arasında ve duş jeli), vücut losyonu, body splash ve parfüm ürünlerinin tümünde geçerli olacak.

‘Bakkal dükkanı gİbİ her yerde mağazamız olsun İstemİyoruz’

Roman’ı 1980 yılında İstanbul Çağlayan’da kurduğunu söyleyen Turgut Toplusoy, şu anda 42 mağazaya ulaştıklarını belirtti. Mağaza sayılarını 60 ile sınırlamak istediklerini kaydeden Toplusoy, “Bakkal dükkanı gibi her yerde mağazası olan bir firma olmak istemiyoruz. Önemli olan mağaza sayısın artırmak değil verimli hale getirmek” dedi.


Yurtdışında ise Paris, Londra ve Milano’da mağaza açmak isediklerini ifade eden Toplusoy, “Mağaza yeri arayışına başladık. Bu şehirlerden diğer ülkelere açılmanın daha kolay olacağını düşünüyorum” diye konuştu.


‘Tahterevalli oynuyorduk’
Türkiye’de ticaretin yeni başladığını söyleyen Toplusoy, şöyle devam etti:
“Bundan evvel tahterevalli oynuyorduk. Rekabet artık daha derin. Bu nedenle artık müşteriyi şaşırtmamız gerekiyor. Karşılarına her an yeni koleksiyonlarla, yeni ürünlerle çıkmak gerekiyor. Yani her gün bir icat çıkarmak zorundayız. Müşteriyi şaşırtmazsanız hiç şansınız yok. Eğer fiyatla rekabet etmeye kalkarsanız şirketinizi kaybedersiniz. Çünkü ucuzun da ucuzu var. Yeni dönemde rekabet ancak kaliteyle olacak.”

‘Çok sevdİğİm İçİn çekİmlerİ Symi Adası’nda yaptık’
Reklam, pazarlama ve satış odaklı bir planlama yaptıklarını ve koleksiyonlarını da ünlü tasarımcılarla çalışarak hazırladıklarını söyleyen Turgut Toplusoy, “Bu yıl Hollywood yıldızlarının tercih ettiği OYE Swimwear markasıyla ile işbirliği yaptık. Ayça ve Zeynep Sadıkoğlu tarafından 2006 yılında yaratılan OYE Swimwear tasarımları artık mağazalarımızda satışa sunulmaya başlandı” dedi. Roman’ın 2012 İlkbahar/ Yaz sezonu koleksiyon çekimlerini de Yunan adalarından Symi’de gerçekleştirdiklerini anlatan Toplusoy, “Bu adada birbirinden güzel pastel renklerde boyanmış evler var. Adeta bir tablo gibi. Bu adayı çok sevdiğim için çekimlerin orada yapılmasını tercih ettim” diye konuştu.

ECE VE AYŞE EGE’NİN ÇİZİMLERİNE YAZLIK İNDİRİM

Ünlü moda tasarımcıları Ece ve Ayşe Ege’nin çizimleriyle hayat bulan Machka koleksiyonu, 2012 Yaz sezonunun ilk indirimine giriyor. Net yüzde 30’luk indirimin uygulanacağı kampanya koleksiyondaki tüm ürünlerde geçerli olacak. Machka yaz koleksiyonu, kent yaşamının yüksek enerjili, karmaşık ruhunu yansıtan canlı renkleri, nötr renklerle dengeleyen, asi ama egzotik bir ruh taşıyor.
Kumaşlarda renk patlamaları dikkat çekiyor. Maceracı desenler, üstü payet işli ipek şifon kumaştan romantik ve grafik printler, hem düz hem de vintage desenli ve fistolu ipek koton vualler sıcak bir görünüm sunuyor.

MORPHY RICHARDS’TAN YENİ DİK SÜPÜRGE

Morphy Richards yeni ürünü torbasız dik elektrikli süpürgeyi piyasaya sundu. Marka yetkilileri yeni ürünün siklon teknolojisi sayesinde güçlü bir emiş gücüne sahip olduğunu, yüzeylerin en ince girintilerindeki kirleri bile aldığını söylüyor. Yetkililer, “1000 watt motor gücü ve 150 watt sürekli emiş gücüne sahip ürün, yıkanabilir hepa filtresine sahip. Morpy Richards’ın bu yeni ürünü Media Markt, Carrefour, Evkur ve Saturn gibi mağaza zincirlerinde satışa sunuldu” diyor.


HAMILTON’IN ‘AKROBASİ UÇAĞI’ PALLADIUM’DA

Dünyanın önde gelen saat markalarından Hamilton’un, ‘akrobasi uçağı’ Palladium AVM’de sergilenmeye başladı. Uçak Türkiye’ye Hamilton Saatlerinin Türkiye Distribütörü Saat&Saat tarafından getirildi. Palladium AVM ziyaretçileri, pilot kıyafetleri ile fotoğraf çektirme imkanı buluyorlar.


MSW Aviation Votec 221 adlı Akrobasi uçağı dünyanın en küçük uçabilen gösteri uçağı olma özelliğine sahip. Hamilton Saatlerinin tüm dünyada tanıtımını yaptığı Hamilton MSV Aviation Votec 221 adlı uçak kanat genişliği: 6.3 metre. Toplam uzunluğu ise 6 metre.

ADORE’DEN TASARIM SETİ

Bandai’nin ürettiği ve Adore Oyuncak tarafından Türkiye’ye getirdiği Harumika tasarım setleri, çocukları moda dünyasıyla buluşturuyor. Dikişe, makasa ve yapışkana gerek kalmadan çocuklar sadece beğendikleri kumaşla ve Harumika tasarım kitleriyle diledikleri kıyafeti tasarlama imkânına sahip oluyorlar. Şimdi ise Harumika’nın en göz alıcı tasarım kiti olan ‘gelinlik seti’, kız çocuklarıyla buluşmayı bekliyor.