Ekonomi16 milyar doları ev dışında harcıyoruz

16 milyar doları ev dışında harcıyoruz

13.09.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Alışveriş merkezlerinin yaygınlaşması ve turizm hareketliliği nedeniyle yıllık 14 milyar dolarlık büyüklüğe sahip olan ev dışı tüketim harcaması yüzde 15’lik büyümeyle 16 milyar dolara ulaştı

16 milyar doları ev dışında harcıyoruz

Eczacıbaşı Profesyonel olarak Türkiye’de ev dışı tüketim (EDT) sektörünün önde gelen üretici ve tedarikçileri arasında yer aldıklarını söyleyen Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Grubu Başkanı Hakan Uyanık, “Türkiye’de hane sayısındaki artış, 10 yılda dört kat artarak 300’e ulaşan AVM sayısı ve 32 milyon turist ev dışı tüketim pazarını 16 milyar dolara ulaştırdı” dedi.
Hakan Uyanık, EDT pazarındaki büyümede ulusal ve uluslararası alandaki değişen tercihlerin önemli rol oynadığını belirtti.

Hedef % 30 büyüme
Hakan Uyanık, “Ev dışı kullanım sektörü, Eczacıbaşı Topluluğu’nun önemli büyüme alanlarından biri olarak belirlendi. Bu alandaki büyümemiz bundan sonraki yıllarda da devam edecek. 2013 yılını yüzde 30’luk büyüme ile kapatmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

17 marka, 600 ürün
Eczacıbaşı Profesyonel’in çalışmaları ve hedefleriyle ilgili bilgi veren Eczacıbaşı Profesyonel Genel Müdürü Yeşim Roth ise şirket olarak evin dışında tüketim yapılan birçok farklı noktaya profesyonel temizlik, hijyen ve gıda ürünleri alanında komple çözümler sunduklarını belirtti.
Eczacıbaşı Profesyonel’in Gebze, Yalova ve Manisa olmak üzere üç fabrikada faaliyet gösterdiğini kaydeden Roth, üç ana grupta 17 marka ve 600’ün üzerinde ürün çeşidi ile hizmet sunduklarını anlattı. Roth, Eczacıbaşı Profesyonel’in 10 bin işletmeye hizmet sunduğunu belirtti.

Haberin Devamı

Rakamlarla ev dışı tüketim sektörü
- Dünya ev dışı tüketim pazarı: 2.3 trilyon dolar
- Türkiye ev dışı tüketim pazarı: 16 milyar dolar
- Türkiye gıda, temizlik, içecek tüketimi harcaması: 75 milyar dolar
- Yeme içme sektörünün milli gelire yıllık katkısı: 10 milyar dolar

GÜZELLİK BAKIM
DÖKÜLMEYE KARŞI

Eose, sağlıklı uzamayan saçlar için bakım şampuanını piyasaya sundu. Marka yetkilileri, “İçeriğinde bulunan Peptide Complex, Phytocomplex ve GP4G sayesinde saç gelişimini destekleyen yeni şampuan, aynı zamanda dökülme, incelme, kırılma gibi problemlere de çözüm sunuyor” diyor.

Eylül boyunca
İtalya’nın 100 yıllık geçmişe sahip güzellik markası Deborah Milano, bakımına önem veren kadınlara, bu ay içerisinde özel bir kampanya sunuyor. Eylül ayı boyunca devam edecek kampanyada, Deborah Milano’dan iki ürün alan herkese allık ya da ruj hediye edilecek..

Haberin Devamı

Avon takıları Taşpınar’dan
Kozmetik markalarından Avon, takı koleksiyonu için Eda Taşpınar’la anlaştı. Taşpınar, Avon kadınları için takı setleri tasarladı. Avon Pazarlama Müdürü Tuğçe Akman, “Eda Taşpınar, bir yıl boyunca takı kategorimizin danışmanlığı üstlenecek” diyor.

Mavibahçe, gelecek yıl ekimde açılacak
İzmir’de modanın ve alışverişin yeni merkezi olmaya hazırlanan MaviBahçe’de resmi kiralama dönemi başladı. İzmir’de düzenlenen lansmanda biraraya gelen 200 marka temsilcisi, projeye yoğun ilgi gösterdi. Temsilciler, 55 bin metrekare kiralanabilir alanı olan AVM’nin şantiye alanını gezdikten sonra projeyle ilgili bilgi aldı. Aylık 1 milyon 200 bin kişinin ziyaret etmesi hedeflenen AVM, 2014 Eylül ayında kapılarını açmaya hazırlanıyor.

e-perakende
Her eve bir tasarım

2012 son çeyreğinde kurulan evdebir.com, online alışverişin “sepete ekle” den ibaret olmadığı fikrinden yola çıkarak gerek Türkiye’nin gerekse de dünyanın en başarılı ve prestijli markalarını bir araya getirmeyi amaçlıyor.
Bu stratejiyle hem ev-alışveriş alışkanlıklarını değiştirmeyi hem de bünyesinde sunduğu markaların değerini korumayı hedefleyen evdebir.com, hali hazırda bir çok dünya markasının internet üzerinden satış hakkına sahip. Marka yetkilileri, “Farklı hayat tarzlarına ait zevklerin, yansımaların rahatlıkla hissedilebileceği sitemizde tasarımcılara ait ürünleri erişilebilir kılmayı önceliklerimiz arasına aldık” diyor.

Haberin Devamı

Reklam yüzü Korel
Pantene’in yeni Pro-V Doğal Sentez Yağ Terapisi Serisi piyasaya sunuldu. Marka yetkilileri, reklam yüzü oyuncu Bergüzar Korel olan yeni serinin saçı ağırlaştırmadan yüzde 99 oranında onardığını söylüyor. Seri, E vitamini ve antioksidan bakımından zengin olan Fas Argan yağı ile geliştirildi.

Dört farklı ton
Flormar’ın yeni ürünü CC krem dört farklı renk tonu ile raflardaki yerini aldı. Marka yetkilileri, “Cildin doğal görünüm kazanması için ilave kapatıcılık sağlayan cc creamler, uygulama sırasında krem içeriğindeki kapsül pigmentlerin patlayarak fondötene dönüşmesine yardımcı oluyor” diyor.