02.04.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Türkiye genelinde hizmet veren müşteri temsilcisi sayısı ise yüzde 21 artışla 123 bin 345 kişi olurken, yönetici ve destek kadrolarla birlikte toplamda sağlanan istihdam 135 bin 820 kişiye ulaştı. 2021’e ilişkin toplam istihdam öngörüsü ise 145 bin kişi olarak paylaşıldı.
2020 Mart ayında hızlı bir aksiyonla evden hizmet sunmaya başlayan ÇMD üyeleri, bu zorlu süreçte sosyal izolasyon sebebiyle evlerinden çıkamayan vatandaşlara kesintisiz hizmet vererek hayatın normal akışının devam etmesinde önemli sorumluluk üstlendi. 2019’da sadece 947 olan evden çalışan müşteri temsilcisi sayısı, salgın döneminde 93 bin 288’e yükseldi.
ÇMD Başkanı Rengin Ağılönü, salgın döneminde sağlanan istihdamın yanısıra evden ve esnek çalışma modellerine olan avantajların çağrı merkezi sektörünü güçlendirdiğini söyledi. Ağılönü, güçlü yönlerin sürdürülebilir olması için teşviklerin devamlılığının sağlanması, yasal mevzuatın evden ve esnek çalışma modellerini destekleyecek şekilde düzenlenmesi ve hizmet ihracatına özel teşvikler verilmesinin önemine değindi.