EğitimOdaklanma Stratejisi Nedir, Nasıl Uygulanır? Odaklanma Stratejisi Örnekleri...

Odaklanma Stratejisi Nedir, Nasıl Uygulanır? Odaklanma Stratejisi Örnekleri...

10.07.2022 - 02:35 | Son Güncellenme:

Odaklanma stratejisinin bir pazarlama stratejisi olduğu bilinmektedir. Odaklanma stratejisi ile firmaların bir alanda mı yoksa her alanda mı var olmak istediklerinin farkına varmaları gerekmektedir. Bir firmanın her alanda var olması, daha fazla satış yapabileceği anlamına sahip olabilmektedir. Aynı zamanda farklı alanlara odaklanmamak ve birçok sektörde varlık sahibi olmaya çalışmak başarının düşmesine yol açabilmektedir. İşte, merak edilen tüm detaylar.

Odaklanma Stratejisi Nedir, Nasıl Uygulanır Odaklanma Stratejisi Örnekleri...


Odaklanma stratejisinde firmanın birçok farklı alanda başarılı olmak yerine tek bir ürün üzerine odaklanması tercih edilmektedir. Bu şekilde ise odaklanma stratejisi ile tek bir sektör üzerinde odaklanarak firmanın tüm enerjisini tek bir alanda harcamasına yardımcı olmaktadır.

Odaklanma Stratejisi Nedir, Nasıl Uygulanır?

Firmanın farklı alanlarda var olmak ve varlığını sürdürmek istemesi, sektörde çeşitli rakiplerle karşı karşıya geleceğine dair yorumlanmaktadır. Farklı ürünler ise daha fazla enerji ve daha fazla reklam geliri anlamına gelmektedir. Odaklanma stratejisi ile firmanın tek bir alan üzerinde uzmanlaşması mümkün olmaktadır. Firmanın uzman olduğu bir alana odaklanması, odaklanma stratejisi olarak bilinmektedir.

Odaklanma Stratejisi Örnekleri

Odaklanma stratejisi ile firmanın uzman oldukları bir alanda üretime odaklanmaları gerektiği görüşü savunulmaktadır. Odaklanma stratejisini kullanan firmalara örnek verilecek olursa Dardanel şirketi başarılı bir örnek olacaktır. Dardanel markası piyasaya ilk kez deniz ürünleri üreten bir şirket olarak girmiştir. Sonrasında diğer dondurulmuş gıda ürünleri de satmayı denemiş sonrasında ise odaklanma stratejisi ile yola devam etmeye karar vermiştir.