10.07.2022 - 02:35 | Son Güncellenme:
Odaklanma stratejisinde firmanın birçok farklı alanda başarılı olmak yerine tek bir ürün üzerine odaklanması tercih edilmektedir. Bu şekilde ise odaklanma stratejisi ile tek bir sektör üzerinde odaklanarak firmanın tüm enerjisini tek bir alanda harcamasına yardımcı olmaktadır.
Odaklanma Stratejisi Nedir, Nasıl Uygulanır?
Firmanın farklı alanlarda var olmak ve varlığını sürdürmek istemesi, sektörde çeşitli rakiplerle karşı karşıya geleceğine dair yorumlanmaktadır. Farklı ürünler ise daha fazla enerji ve daha fazla reklam geliri anlamına gelmektedir. Odaklanma stratejisi ile firmanın tek bir alan üzerinde uzmanlaşması mümkün olmaktadır. Firmanın uzman olduğu bir alana odaklanması, odaklanma stratejisi olarak bilinmektedir.
Odaklanma Stratejisi Örnekleri
Odaklanma stratejisi ile firmanın uzman oldukları bir alanda üretime odaklanmaları gerektiği görüşü savunulmaktadır. Odaklanma stratejisini kullanan firmalara örnek verilecek olursa Dardanel şirketi başarılı bir örnek olacaktır. Dardanel markası piyasaya ilk kez deniz ürünleri üreten bir şirket olarak girmiştir. Sonrasında diğer dondurulmuş gıda ürünleri de satmayı denemiş sonrasında ise odaklanma stratejisi ile yola devam etmeye karar vermiştir.