23.05.2024 - 07:02 | Son Güncellenme:
EĞİTİM SERVİSİ
Türkiye’de mühendislik alanlarından mezun olan kız öğrencilerin oranı 2015 yılında yüzde 28 iken 2021 yılında yüzde 29’a yükselerek OECD’nin yüzde 28’lik ortalamasını geride bıraktı. Aynı rapora göre yükseköğretim kurumlarından mezunların geneli dikkate alındığında OECD ülkelerinde yüzde 58, Türkiye’de ise yüzde 53’lük oranla kız öğrencilerin oranı daha yüksek. 2021 yılında OECD ülkelerinde STEM (bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik) alanlarında üniversite mezunlarının yüzde 33’ünü de kız öğrenciler oluşturuyor. Mühendislik gibi bazı STEM alanlarında bu oran yüzde 28’e düşüyor.
Eşitlik için ortak çaba şart
Rapordaki veriler ışığında mühendislik alanlarında cinsiyet eşitsizliği hâlâ önemli bir sorun olsa da Türkiye’nin bu alanda önemli bir ilerleme kaydettiğini söyleyen Bulgurcu Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Ayşen Bulgurcu, “Mühendislik başta olmak üzere her meslekte ve sektörde cinsiyet eşitliğini sağlamak için ortak çaba göstermeliyiz. Kadınların potansiyellerini ortaya koymalarını ve kariyerlerinde istedikleri gibi ilerlemelerini sağlamak hem toplumumuzun hem de ekonomimizin daha güçlü olmasına katkı sağlayacaktır. Bulgurcu Vakfı olarak, kız öğrencilere mühendislik alanlarında ilgi ve yeteneklerini geliştirme fırsatları sunarak, başarılı olmalarını desteklemeye devam edeceğiz” dedi.