EğitimEğitimin geleceği tartışılıyor

Eğitimin geleceği tartışılıyor

26.11.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Türkiye Maarif Vakfı’nın (TMV) düzenlediği ve dünyanın farklı ülkelerinden eğitimcilerin konuşmacı olarak katıldığı İstanbul Eğitim Zirvesi dün online olarak başladı.

Eğitimin geleceği tartışılıyor

OZAN ÖMER KADÜKER - Eğitimde Yeni Eğilimler ve Dönüşüm temasıyla ilki gerçekleştirilen, bugün devam eden zirvede, eğitime ilişkin analiz, gelecek perspektifleri, kuramsal yaklaşımlar ve uygulamalar tartışılacak.

Haberin Devamı

‘Temponuzu daha da artırın’

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, zirveye, video mesajla katıldı. Dünyanın en sıkıntılı, en zorlu coğrafyalarında Türkiye Maarif Vakfı’nın büyük bir özveriyle çalışmalarını sürdürdüğünü belirten Erdoğan, “Bugün vakfımız 6 farklı kıtanın 47 ülkesinde açtığı 414 eğitim kurumuyla yaklaşık 50 bin öğrenciye hizmet veriyor. Türkiye Maarif Vakfı, sadece FETÖ’cü alçakların sebep olduğu tahribatın giderilmesinde değil aynı zamanda bulunduğu ülkelerde eğitimde fırsat eşitliğinin temininde de önemli rol oynuyor” dedi.

Eğitimcilere, “Sizlerden büyük bir devletin ve büyük bir milletin mensupları olduğunuzun bilinciyle temponuzu daha da artırmanızı bekliyoruz” diye seslenen Cumhurbaşkanı Erdoğan, bunun yolunun da çalışmaktan, eğitimdeki yenilikleri takip etmekten ve yerelden kopmadan evrenseli kucaklamaktan geçtiğini söyledi.

Haberin Devamı

Küresel alanda rekabet ederken yerel ihtiyaçlara ve yerel değerlere saygı duyacak bir anlayışı yaygınlaştırmaları gerektiğini kaydeden Erdoğan, “Mazisinde sömürgecilik lekesi bulunmayan bir ülke olarak, insanı ve fıtratı merkeze alan eğitim tasavvurunun güçlendirilmesine Türkiye Maarif Vakfı’nın öncülük edeceğine inanıyorum. İstanbul Eğitim Zirvesi’nin, vakfımızın yol haritasının belirlenmesi ve başarı grafiğinin artırılmasında bir dönüm noktası olmasını temenni ediyorum” diye konuştu.

Zirvede konuşan Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer ise pandemide sağlıkla birlikte insanlığın üzerinde en fazla durması gereken konunun eğitim olduğuna dikkat çekti. Eğitimin geleceğinin de masaya yatırılmasının artık zorunluluk arz ettiğini aktaran Özer, “Pandemi sürecinin öğrenciler arasında oluşturduğu uçurumu kapatmak, bu sürecin yarattığı öğrenme kayıplarını telafi etmek eğitim politikalarımızın en büyük hedefi olmalıdır. Pandeminin, çocuklarımızın yalnızca akademik değil aynı zamanda fiziksel, sosyal ve duygusal gelişimleri üzerindeki tahrip edici etkisini azaltmak için büyük bir gayret göstermeliyiz” ifadelerini kullandı.

Salgın sürecinde gereken derslerin çıkarılması, eğitim sisteminin acil durumlara karşı daha hazırlıklı hale getirilmesi gerektiğini belirten Özer, “Ulusal ve uluslararası düzeyde, kamu kuruluşlarımız, üniversitelerimiz ve sivil toplum kuruluşlarımızla işbirlikleri kurarak her bir çocuğun nitelikli eğitime erişimi için çaba göstermeliyiz” dedi.

Haberin Devamı

TMV Başkanı Prof. Dr. Birol Akgün de zirvede eğitimin geleceğinin ne olacağı, eğitim ve kalkınma, eğitim ve toplumsal adalet, dijitalleşmenin uluslararasılaşmayı nasıl etkileyeceği, eğitimin yeniden modellenmesi ve müfredatın uluslararasılaşması gibi sorulara cevaplar aranacağının bilgisini verdi.