04.02.2022 - 13:19 | Son Güncellenme:
Ateşleme işlemi genellikle kör noktaya kısa bir uzaklık kalınca gerçekleşir. Bunun sonucunda da sıkıştırma oranını basit bir şekilde ayarlayamazsınız.
Avans Ayarı Nedir?
İçten yanmalı ve dört zamanlı motorlarda bilindiği üzere buji, yakıt yardımı ile yakılır. Buji ise, ağzında sürekli olarak hazır bekleyen yüksek bir kıvılcım ve voltaj yaratır. Bu kıvılcım ise; sıkıştırılmış olan hava, yakıt karışımını ateşler ve yanmanın zaman içinde oluşumu sağlar.
Avans Ayarı Bozulursa Ne Olur?
Ateşleme için gerçekleştirilen avans ayarında bozukluk varsa ateşleme zamanı daha çok gecikebilir ve bunun sonucunda da yüksek derecede bir yanma basıncı meydana gelir.
Avans Ayarı Nasıl Yapılır?
Yanma sonucunda meydana gelen ısı enerjisi de, bu yüzden pistonu aşağı itmek için de kullanılır. Bu sayede araç daha fazla güç kazanır ve ilerler. Bujinin, hava ve yakıt karışımını ateşleme zamanı teorik olarak, piston en üst noktada iken, yani sıkıştırmanın en yüksek olduğu zamanda olması gerekir. Bu durum ise, en ideal avans ayarı olarak bilinir.