11.04.2016 - 10:22 | Son Güncellenme:
Açıköğretim Fakültesi öğrencileri için bahar dönemi sınav stresi başladı. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim İşletme ve İktisat Fakültelerinde eğitim gören öğrenciler, kafalarındaki soru işaretlerine yanıt bulmak için kolları sıvadı. Merakla beklenen AÖF sınav giriş yerleri açıklandı! AÖF sınav giriş belgeleri adreslere gönderilmiyor. Sınav giriş belgesini almak isteyen AÖF öğrencileri sisteme giriş yaparak internet üzerinden sorgulama yapabiliyorlar. Hafta sonu yapılacak olan AÖF ara sınavları için giriş yerlerinizi aşağıdaki linke tıklayarak öğrenebilirsiniz.
AÖF SINAV GİRİŞ YERİ SORGULAMA
Öğrenciler, Fotoğraflı Sınav Giriş Belgesini sınav tarihinden bir hafta öncesinde www.anadolu.edu.tr/acikogretim adresinin Öğrenci Girişi bölümüne TCKN ve şifreleri ile giriş yaparak kendi sayfalarından veya AÖF Bürolarından alabilirler.
Fotoğraflı Sınav Giriş Belgeleri öğrencilerin adreslerine posta ile gönderilmemektedir. Öğrenciler Sınav Giriş Belgesinde yazılı olan sınav il, ilçe, bina, salon, sıra, tarih ve saatte sınava girmek zorundadırlar.
Öğrenciler sınava girecekleri binayı sınavdan en az bir gün önce mutlaka görmeli ve sınav saatinden bir saat önce sınava gireceği binada hazır bulunmalıdırlar.
Sınavların organizasyonu, uygulama ve değerlendirilmesi Anadolu Üniversitesince yürütülmektedir.
Açıköğretim, İktisat ve İşletme Fakültelerinde güz döneminde güz dönemi ara sınavı ve dönem sonu sınavı, bahar döneminde bahar dönemi ara sınavı ve dönem sonu sınavı olmak üzere ilgili öğretim dönemlerinde yeni kayıt yaptıran ve kaydını yenileten öğrencilere dört sınav yapılmakta olup öğrenciler Cumartesi-Pazar günleri sabah ve öğleden sonra dört oturumda sınavlara katılmaktadırlar.
Sınavlar Türkiye ve K.K.T.C. Lefkoşa’da aynı saatlerde sabah 9.30’da, öğlenden sonra 14.00’da yapılmaktadır.
Sınavlarda soru kitapçığı ve cevap kâğıdı olarak iki tür belge kullanılmaktadır. Sınavlar beş seçenekli çoktan seçmeli test şeklinde yapılmaktadır.
Sınavın yapıldığı Cumartesi ve Pazar günlerinde AÖF büroları 08.00 – 16.30 saatleri arasında hizmet vermektedir.
Öğrenciler seçmiş oldukları sınav merkezlerinde sınava katılırlar. Öğrencilerin; ara sınav ve dönem sonu sınavlarına hangi il, ilçe, bina, salon, sıra, tarihte ve saatte sınava gireceği “Fotoğraflı Sınava Giriş Belgesi”nde belirtilmektedir.
16-17 Nisan tarihinde yapılacak olan AÖF (Açıköğretim Fakültesi) sınavı için merakla beklenen giriş yerleri açıklandı. Öğrenciler sınava girecekleri binayı sınavdan en az bir gün önce mutlaka görmeli ve sınav saatinden bir saat önce sınava gireceği binada hazır bulunmalıdırlar. İşte AÖF sınav giriş yerleri ve sorgulama ekranı...
AÖF SINAV TARİHLERİ NE ZAMAN?
AÖF öğrencilerinin bahar dönemi vize sınavları bu yıl ilk olarak 16 - 17 Nisan 2016 tarihlerinde gerçekleştirilecek. İkinci bahar sınavı ise 04 - 05 Haziran 2016 tarihlerinde uygulanacak. Açıköğretim Fakültesi 2015-2016 dönemi tek ders sınavı ise 16 Temmuz 2016 tarihinde gerçekleştirilecek.
SINAV GEÇME NOTLARI
Harf Notu - Katsayısı
AA 4,00
AB 3,70
BA 3,30
BB 3,00
BC 2,70
CB 2,30
CC 2,00
CD 1,70
DC 1,30
DD 1,00
FF 0,00
Açıköğretim fakültesine nasıl girilir?
Açıköğretim fakültesine girmek için üniversite sınavlarına girmek gerekmektedir. Açıköğretim fakültesindeki bazı bölümler kontenjansız bölümler olup, isteyen herkez tercih yapabilirken, bazı bölümlerde kontenjan sınırı vardır ve yalnızca belirli bir puan barının üzerine çıkabilen öğrenciler girebilir. Ayrıca herhangi bir üniversitenin örgün bölümlerinde okuyan tüm öğrenciler, açıköğretim fakültesinin kontenjansız bölümlerinden istedikleri birine, üniversite sınavına girmeden kayıt olabilir
AÖF KAYIT İÇİN GEREKLİ BELGELER
1. İnternet Başvuru Belgesi
“İnternet Başvuru Belgesi” http://kayit. anadolu. edu.tr adresinden yaptığınız başvuru işlemi sonunda yazıcıdan dökümünü aldığınız belgedir. İnternet başvuru belgesinde, başvuru yaptığınız öğrenim programı ile ilgili bilgiler olacaktır.
Bu belgeyi siyah tükenmez kalemle imzalayarak kayıt sırasında AÖF bürosuna teslim etmek zorundasınız.
2. Fotoğraflı – İmzalı Form
İnternetten yaptığınız başvuru işlemi sonunda yazıcıdan dökümünü aldığınız “Fotoğraflı-İmzalı
Form”a kurallara uygun fotoğrafınızı yapıştırınız. Öğreniminiz
süresince kullanacağınız imzanızı, ayrılmış alandan taşmayacak şekilde SİYAH
TÜKENMEZ KALEMLE atarak formu diğer kayıt belgeleriyle birlikte kayıt yaptıracağınız AÖF bürosuna teslim ediniz.
Sizlerden bu formla alınan fotoğraf ve imzanız, bilgi işlem ortamına aktarılacaktır. Bilgisayar kayıtlarındaki imzanız ile öğrencilik hizmeti almak için vereceğiniz dilekçenizdeki imzanızın aynı olması gerekmektedir.
3. Öğrenci Bilgi Formu
İnternetten yaptığınız başvuru işlemi sonunda yazıcıdan dökümünü aldığınız “Öğrenci Bilgi
Formu”na kurallara uygun fotoğrafınızı yapıştırınız. “Öğrenci Bilgi Formu” AÖF büro personeli tarafından onaylanarak size geri verilecektir. Bu formu öğrenci kimlik kartınızı alıncaya kadar, öğrenciolduğunuzu kanıtlamak ve AÖF bürolarından öğrencilik hizmeti alabilmek için kullanacaksınız.
Öğrenci Bilgi Formu sınavlarda öğrenci kimlik kartı yerine geçmez.
4. Öğrenim Belgesi
Lise veya dengi okul mezunu olan adaylar,öğrenim belgelerinin AÖF bürosu veya mezun olduğu okul tarafından onaylanmış sureti ilekayıt yaptıracaklardır. Bunun dışında diğer resmî veya özel kuruluşlarca onaylanmış öğrenim belgelerinin suretiyle kayıt yapılmaz. Öğrenim belgesini AÖF bürosuna onaylatacak adaylar öğrenim belgesinin aslını ve fotokopisiniAÖF bürosuna götürmek zorundadırlar. Öğrenim belgesinin aslı görülmeden AÖF bürosunca "Aslının aynıdır." onayı yapılmaz. Öğrenim belgesini kaybedenler ise mezun oldukları okuldan alacakları “Diploma Bilgilerini İçeren ÖğrenimBelgesi"nin onaylı sureti ile kayıt yaptıracaklardır.Öğrenim belgesindeki kimlik bilgileri ile nüfus cüzdanınızdaki bilgilerin (ad, soyad, baba adı vs.) aynı olması gerekmektedir. Bu bilgilerinizde farklılık varsa bu farklılığa ait yasal belgenizi öğrenim belgenizle birlikte vermek zorundasınız(Evlilik nedeniyle soyadı değişenler hariç). Eğer öğrenim belgenizdeki bilgiler hatalı ise mezun olduğunuz okula başvurarak öğrenim belgenizin arkasına açıklama yaptırmanız gerekmektedir...
a) Onaylı Diploma Sureti: Lise veya dengi okul mezunu olan adaylar, diplomalarının onaylı sureti ile kayıt yaptıracaklardır.
b) Geici Mezuniyet Belgesi: 2012-2013 öğretim yılında lise veya dengi okul mezunu olan adaylardan, diploması henüz düzenlenmemiş olanlar yeni tarihli geçici mezuniyet belgesinin onaylı sureti ile kayıt yaptıracaklardır.
Yukarıda sayılan öğrenim belgeleri dışında kalan, ilişik kesme belgesi, geçici denklik belgesi, mezuniyeti belirten düz yazılar, temel kursu bitirme diploması, başarı durum belgesi ve sertifikalar, mezuniyet belgesi yerine kesinlikle kabul edilmez ve bu belgelerle kayıt yapılmaz.
5. Fotoğraf
Kayıt için 4 (dört) adet 4,5x6 cm. boyutunda fotoğraf gereklidir. 4 fotoğraftan 2 adedi öğrenci kayıt dosyasının içine konacak, diğer 2 adetfotoğraf, İnternet başvuru sitesinden dökümünü aldığınız “Fotoğraflı-İmzalı Form” ile “Öğrenci Bilgi Formu”na yapıştırılacaktır. Dosya içine konacak 2 adet fotoğraf ile bu belgelere yapıştırılacak fotoğraflar aynı olmalıdır. Fotoğrafların son altı ay içinde, yüzü açık, adayın kolaylıkla tanınmasını sağlayacak şekilde cepheden çekilmiş olması gerektiğinden, kayıt için AÖF bü-rosuna giderken adayların bu hususa dikkat etmeleri gerekmektedir.
“Fotoğraflı-İmzalı Form”a ve “Öğrenci Bilgi Formu”na yukarıdaki niteliklere uymayan fotoğraf yapıştıran adayların kayıtları yapılmayacaktır.Kayıtlarda alınan fotoğraflar taranarak elektronik ortama aktarıldığından fotokopi, bilgisayar vb. yollarla çoğaltılmış fotoğraflar kabul edilmeyecektir..
Kayıt için yatırılması gereken “Öğrenim Ücreti/Öğrenci Katkı Payı” ve “Öğretim Gideri” ödemeleri Vakıfbank şubelerinden, Vakıfbank İnternet Şubesinden, Vakıfbank ATM'lerinden, 444 0724 Vakıfbank Telefon Bankacılığından T.C. kimlik numarası ile yapılabilir. “Öğrenim Ücreti/Öğrenci Katkı Payı” ve “Öğretim Gideri”ödemeleri İnternet başvurusu tamamlanıp kayıt için gerekli diğer belgeler hazırlandıktan sonra yapılmalıdır.Adaylar bankaya ödeme yaparken kayıt türü–bölüm/program belirterek ödemesini gerçekleştirmelidir (Örneğin, ÖSYS-Adalet; ÖSYS- Sosyoloji gibi). Bankaya yapılan ödeme sonunda alınan dekont üzerindeki kimlik bilgileri, ödeme miktarı ve kayıt türü-bölüm/program bilgileri mutlaka kontrol edilmelidir.
Açıköğretim, İktisat, İşletme Fakültelerinden her ne sebeple olursa olsun kaydı silinenler ile programlardan mezun olanlar tekrar bu fakültelere yeni kayıt yaptırabilmek için, varsa kaydının silindiği veya mezun olduğu programa ait eski borçlarını ödemek zorundadırlar. Bu borçlarını ödemeden yeni kayıtları yapılmaz. Banka dekontunu öğreniminiz süresince saklayınız. Dekont daha sonra Üniversite yetkililerince istenebilir
Açıköğretim Fakültesi Önlisans Programları Harç Ücretleri;
1-Adalet Önlisans Programı – 205 TL.
2-Bankacılık ve Sigortacılık Önlisans Programı – 205 TL.
3-Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Önlisans Programı -225 TL.
4-Çağrı Merkezi HizmeTLeri Önlisans Programı – 205 TL.
5-Dış Ticaret Önlisans Programı – 205 TL.
6-Elektrik Enerjisi Üretim, İletim ve Dağ. Önlisans Programı – 365 TL.
7-Emlak ve emlak Yönetimi Önlisans Programı – 205 TL.
8-Ev İdaresi Önlisans Programı – 205 TL.
9-Fotoğrafçılık ve Kameramanlık Önlisans Programı – 205 TL.
10-Halkla İlişkiler ve Tanıtım Önlisans Programı – 205 TL.
11-İlahiyat Önlisans Programı – 205 TL.
12-İnsan Kaynakları Yönetimi Önlisans Programı – 205
13-İşletme Yönetimi Önlisans Programı – 205 TL.
14-Kültürel Miras ve Turizm Önlisans Programı – 205 TL.
15-Laborant ve Veteriner sağlık Önlisans Programı -225 TL.
16-Lojistik Önlisans Programı – 205 TL.
17-Marka İletişimi Önlisans Programı – 205 TL.
18-Medya ve İletişim Önlisans Programı – 205 TL.
19-Menkul KıymeTLer ve Sermaye Piy. Önlisans Programı – 205 TL.
20-Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Önlisans Programı – 205 TL.
21-Özel Güvenlik ve Koruma Önlisans Programı – 205 TL.
22-Perakende Satış ve Mağaza Yönetimi Önlisans Programı – 205 TL.
23-Radyo ve Televizyon Programcılığı Önlisans Programı – 205 TL.
24-Sağlık Kurumları İşletmeciliği Önlisans Programı – 205 TL.
25-Sosyal Bilimler Önlisans Programı – 205 TL.
26-Sosyal HizmeTLer Önlisans Programı -225 TL.
27-Spor Yönetimi Önlisans Programı – 205 TL.
28-Tarım Önlisans Programı – 205 TL.
29-Turizm ve Otel İşletmeciliği Önlisans Programı -225 TL.
30-Turizm ve Seyahat HizmeTLeri Önlisans Programı -225 TL.
31-Yerel Yönetimler Önlisans Programı – 205 TL.
AÖF NEDİR?
Açıköğretim Fakültesi,1982 yılında kurulmuş olan ve Uzaktan eğitim metoduyla öğrencilerine hizmet veren, Anadolu üniversitesinin bir fakültesidir. Kendi ikamet ettiği ilde üniversite kazanamayıp farklı illerde okuma imkanı olmayan, hatta örgün olarak üniversite okumaya fırsatı olmayan Türk vatandaşlarının imdadına koşan bir sistemdir Açıköğretim. Tüm Türkiye’de hizmet veren açıköğretim fakültesi, bunun yanı sıra KKTC, Türki Cumhuriyetler ve Batı Avrupa’da da Türk vatandaşlarımıza hizmet sunmaktadır.