EğitimAlo 175 Nedir? Alo 175 Tüketici Danışma Hattı Hangi Konularda Destek Verir?

Alo 175 Nedir? Alo 175 Tüketici Danışma Hattı Hangi Konularda Destek Verir?

06.04.2021 - 16:28 | Son Güncellenme:

Devlet vatandaş ilişkilerinin daha kolaya indirgenmesi ve vatandaşların bir takım durumlar ile ilgili direkt olarak işlemde bulunması ile şikayet, öneri, talep, bilgi gibi durumlarda kullanılmak üzere ilgili bakanlıkların üç haneli vatandaş dinleme hatları bulunmaktadır. Bu telefon hatları arasında konusuna göre ayrı ayrı numaralar bulunmaktadır. Örneğin; 182 Merkezi Hekim Randevu Sistemi, 170 Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İletişim Merkezi ya da 175 Tüketici Danışma Hattı. Peki bu hatlar arasında sayılan ve ne için kullanıldığı merak edilen Alo 175 hattı ne için kullanılmaktadır? İşte, Alo 175 hakkında merak edilen hususlar.

Alo 175 Nedir Alo 175 Tüketici Danışma Hattı Hangi Konularda Destek Verir

 Alo 175 bir tüketici danışma hattıdır. Ticaret Bakanlığına bağlı olarak çalışmaktadır. Yani hattın ucunda Ticaret Bakanlığına ait yetkili kişiler bulunmaktadır. Bu kişiler ürün güvenliği ile ilgili işletme ve firmalara yönelik ihbarları değerlendirmekte ve ilgili mercilere aktarmaktadır. Ayrıca vatandaşlara bir tüketici olarak gerekli yönlendirmelerde yapılmaktadır.

Haberin Devamı

Alo 175 Nedir?

Ticaret Bakanlığı bünyesinde oluşturulmuş olan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı” tüketici vatandaşların karşılaşmakta oldukları sorunlar ile alakalı olarak çözüm yollarının sunulduğu bir hizmet merkezidir. Ayrıca bu hizmet merkezince tüketici uyuşmazlıklarına dair ilgili makamlara yönlendirmeler de yapılmaktadır.

Alo 175 Tüketici Danışma Hattı Hangi Konularda Destek Verir?

 Alo 175, Ticaret Bakanlığınca oluşturulan ve tüketici sorunlarını konu edinen bir çağrı merkezi olarak hizmetine devam etmektedir. Buraya vatandaşlara insan sağlığı bakımından olumsuz özellikler taşıyan ürünlerin ihbarı yapılabilmektedir. Ayrıca can ve mal güvenliği açısından tehdit unsurları içeren hususlarda yine bu hatta ihbar edilebilmektedir.

Haberin Devamı

Bu hat sadece ihbar amaçlı olmayıp ürünler hakkında bir takım bilgilendirmelerin yapıldığı, çözüm önerileri hakkında bilgiler sunulduğu bir iletişim merkezidir. Aynı zamanda vatandaşların zaman kayıplarını önlemek için gerekli yönlendirmelerin yapıldığı hizmet birimidir.