EgeTaşımalıya alternatif aranıyor

Taşımalıya alternatif aranıyor

22.09.2008 - 01:00 | Son Güncellenme:

Milli Eğitim Müdürü Kamil Aydoğan: Bu sistem zorunluluktanvar. Yatılı bölge okullarının sayısını artıracağız. Başka çare yok

Taşımalıya alternatif aranıyor

Yollar büyük risk yaratıyor
İZMİR’İN Aliağa İlçesi’nde, taşımalı sistemle eğitim
gören 4 öğrencinin servis faciası sonucu yaşamını  yitirmesi, bir tartışmayı da beraberinde getirdi.   İlköğretim öğrencilerinin köylerinden toplanıp, karda- kışta, denetimden uzak araçlarla, merkezi bir okula götürülüp getirilmesinin riskli olduğu belirtildi.

Köy okulu işler hale gelmeli
İZMİR Milli Eğitim Müdürü Kamil Aydoğan, “Biz de taşımanın olmamasını istiyoruz. Bunun için yatılı bölge okullarını artıracağız, başka çaresi yok” dedi. Eğitim-Sen Şubeler Sözcüsü Özcan Çetin ve İzmir Eğitim-Bir-Sen Başkanı Abdürrahim Şenocak da, “Devlet, taşıma yerine köy okullarını işler hale getirmeli” görüşünü savundu. 

Aliağa’daki kazada ilk inceleme tamam

Şoförün ve ihale heyetinin kusurlarının tespit edildiği bildirildi. “Gereken yapılacak” diyen İl Milli Eğitim Müdürü Aydoğan, taşımalı sistemin alternatifi olarak, ‘yatılı okullar’ın sayısının artırılacağını bildirdi


İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Kamil Aydoğan, Aliağa’da geçtiğimiz hafta meydana gelen ve 4 öğrencinin ölümü, 26 kişinin de yaralanmasıyla sonuçlanan kazayla ilgili incelemenin tamamlandığını bildirdi. Şoförün ve ihale heyetinin kusurlarının tespit edildiğini belirten Aydoğan, “Gereği yapılacak” dedi.
Aydoğan, taşımalı sistemi kullanan öğrenci sayısının fazlalığına dikkat çekerek, sistemin, zorunluluk nedeniyle tercih edildiğini ifade etti. Kentte 708 okuldan yaklaşık 16 bin öğrencinin 162 merkez okula taşındığını belirten Aydoğan, köylerdeki öğrenci sayısının bir okul için yetersiz olması nedeniyle bu sistemin uygulandığını kaydetti. Taşımalı sistemin dünyanın her yerinde kullanıldığını belirten Aydoğan, şunları söyledi: “En gelişmiş ülkelerde bile kullanılıyor bu sistem. Köylerdeki öğrencilerin de okuması gerek. İzmir’de biraz dağınık bir yapı var. İlçelerin dağ köylerindeki çocuk sayısı az. Biz de taşımanın azalmasını, olmamasını istiyoruz. Bunu için yatılı ilköğretim bölge okulları (YİBO) var. Taşımalı sistemin alternatifi YİBO’lar. Kentimizde şu anda 5 YİBO var, sayıyı artıracağız, başka çaresi yok.”

Sendikacılar: Köy okulları açılsın
Eğitim Sen İzmir Şubeler Sözcüsü ve 5 No’lu Şube Başkanı Özcan Çetin’le Eğitim Bir-Sen İzmir Şube Başkanı Abdürrahim Şenocak ise çocukların, eğitimlerini köylerinde almaları için köy okullarının işler hale getirilmesini önerdi. Taşımalı sistemin faydalı bir yöntem olmadığını savunan Çetin, sistemin, hem eğitimi hem de köylerin sosyal yapısını olumsuz etkilediğini ileri sürdü. Köylere giden öğretmenlerin, kültür düzeyleriyle sosyal yaşantıya olumlu katkı koyduğunu da ifade eden Çetin, okulu olmayan ya da kapanan köylerin bu imkandan da mahrum kaldığını dile getirdi. Sistemin, öğrenci güvenliğini tehlikeye attığını, taşınmanın öğrencinin motivasyonunu bozduğunu savunan Çetin, köylerdeki okulların, öğrenci sayısına bakılmaksızın açılmasını istedi.
Şenocak da özellikle fiziksel gelişimini tamamlamamış, ailesine bağlılığı fazla olan ilköğretim 1, 2 ve 3’üncü sınıf öğrencilerinin, köylerinde eğitim alması gerektiğini söyledi. Öğretmenlerin, köye giren ‘ışık’ olduğunun altını çizen Şenocak, “Köy okulları eğitime başlamalı. Her köye bir öğretmen girmeli. Öğretmen yalnızca öğrenciye değil, ailelere de liderlik edecektir” diye konuştu.