07.09.2022 - 11:20 | Son Güncellenme:
milliyet.com.tr
Okyanus kıyısına oldukça yakın konumdaki tarihi tatil merkezindeki yazlıklarına uçtular. Tatilin ardından bir kez daha özel jetlerine bindiler, tüm aile uçaktaydı. Öğleden sonra havalanan özel uçakla dakikalar sonra irtibat koptu, hava kontrol kuleleri bir daha irtibat kuramadı.
Özel uçak inmesi gereken havalimanını pas geçip rotasından saptı. Bunun üzerine NATO'ya ait savaş uçaklarına kalkış emri verildi. NATO pilotları, özel uçağın içinde bir hareket gördü ancak kokpitte hiç kimse yoktu.
Yerel saatle 13:56'da başlayan yolculuk, saat 18:37'de denizin üstündeki çarpışmayla sona erdi.
Rus savaş uçakları ile NATO üyesi ülkelere ait jetleri sık sık karşı karşıya gelse de, bu kez durum farklıydı. Tüm Almanya hava sahasını geçen özel uçak Baltık Denizi'nde ilerlerlerken birden denize çakıldı.
İçerisinde kimlerin olduğu bilinmeyen uçağın düştüğü nokta, kıyıya yalnızca 32 kilometre uzaklıktaydı.
Herkes 'hayalet uçak'ta neler olup bittiğini merak ederken, dünya medyası gizemi araladı.
Bir çok ülkeden kalkış yapan uçaklar, bir helikopter ve bir yolcu feribotu, Baltık Denizi'ne düşen uçağı bulmak için harekete geçti. Arama kurtarma ekiplerinin hedefinde, uçağın parçaları ve cesetler vardı.
Letonya donanması, Salı günü uçağın çakıldığı bölgede ceset parçalarına ulaşıldığını açıkladı. Donanma sözcüsü Liva Veita, "Kayıplara ait olması muhtemel birçok ceset parçası bulduk" dedi.
Letonya ordusunun Arama ve Kurtarma Koordinasyon Merkezi'ni yöneten Peteris Subbota, Pazartesi günü uçağın bir parçasının deniz üstünde bulunduğunu açıklamıştı.
Yetkililer, uçaktakilerin hiçbirinin kurtulmasını beklemiyordu. Havacılık uzmarları ise, özel jette seyahat edenlerin hava basıncının düşmesi nedeniyle tamamen baygın halde olduğunu söylüyor.
Letonya'nın duyurusu, yakıtı bittiği için denize çakılan Cessna 551 model özel uçağa ait çok özel görüntülerin yayınlanmasından hemen sonra geldi. Söz konusu kayıtta, NATO'ya ait bir savaş uçağının Almanya'nın bir ucundan diğerine kadar giden özel jetin önünü kestiği görülüyor.
Görüntülerde kanatlarında kırmızı işaretler olan savaş uçağının izlediği Cessna 551'le iletişim kurmaya çalıştığı belirtiliyor.
NATO savaş uçağının irtibat kurmaya çalıştığı dakikalarda, özel jet hiç kimsenin kontrolünde olmadan kendi kendine otomatik pilotla uçuyordu.
Savaş uçağını kullanan pilotlardan biri, Cessna 551'in kabininde bir hareket gördüğünü söylüyor ancak kokpitte hiç kimsenin olmadığını dile getiriyor. Savaş uçağından yapılan aramalara özel jetten hiçbir zaman yanıt alınamadı.
İngiliz medyası, NATO savaş uçaklarının Estonya'daki Amari üssünden havalandığını yazdı. Söz konusu üstte, Almanya'ya ait dört Eurofighter savaş uçağı bulunuyor.
İspanya'nın tatil merkezi Jerez de la Frontera şehrinden kalkış yapan uçakta seyahat edenlerin kimlikleri de belli oldu. Jerez'den havalandıktan hemen sonra hava trafik kontrolerlerinin irtibatı kaybettiği Cessna 551'de dört kişi vardı.
Bild gazetesi, uçakta Almanya'nın tanınmış iş insanlarından 72 yaşındaki Karl-Peter Griesemann ve ailesinin olduğunu bildiriyor.
Köln'ün en eski festival topluluklarından birini yöneten Griesemann, özel hava ambulans şirketi Quick Air'in başkanıydı.
Cessna 551'de özel uçağı kullanan 72 yaşındaki iş insanının yanında ise eşi Juliane, pilot eğitimi alan kızı Lisa ve Lisa'nın sevgilisi Paul vardı.
Quick Air şirketinin sözcüsü, düşen uçağın Karl-Peter Griesemann'ın özel jeti olduğunu doğruladı.
İspanya'daki yazlıklarına tatile giden aile, Jerez'den memleketleri Köln'e dönmek için saat 15.00'den dakikalar önce uçağa bindi. Fransa'nın başkenti Paris ile Almanya'nın Köln kenti üstünde daireler çizen uçak, birdenbire Almanya'nın kuzeyine doğru ilerlemeye başladı.
NATO jetlerinin kalkış yapmasına yol açan özel jet, Pazar günü yerel saatle 19.30 sularında aniden hız ve irtifa kaybetmeye başladı.
Yakıtı biten araç, Almanya'dan sonra uçtuğu Baltık Denizi üstüne, Letonya'nın Ventspils kentinin kuzeybatısına düştü.
Cessna 551 tipi uçağın sahibi İspanya'da olsa da, araç Avusturya'da kaydedilmişti.