20.01.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:
DIŞ HABERLER
Disney, Gucci, Salesforce, BHP, easyJet, Leon ve Pearl Jam grubu gibi büyük şirket ve kuruluşlar, dünyaya verdikleri çevresel zararı dengelemek amacıyla Verra’nın onayladığı yağmur ormanlarını kurtarmaya yönelik projeleri destekledi. Bunun karşılığında Verra’dan karbon denkleştirme kredileri alan söz konusu şirketlerden bazıları ürünlerini “karbon nötr” olarak etiketledi ya da tüketicilerine iklim krizini daha da kötüleştirmeden uçabileceklerini, yeni giysiler satın alabileceklerini veya belirli yiyecekleri tüketebileceklerini söyledi. Ancak, Alman “Die Zeit” gazetesi, “Guardian” ve araştırmacı gazetecilik kuruluşu “SourceMaterial”ın yürüttüğü soruşturmada, iklim eylemi ve sürdürülebilir kalkınma için dünyanın önde gelen standartlarını belirleyen ABD merkezli Verra şirketi onaylı 29 projeden yalnızca 8’inde ormansızlaşmanın anlamlı şekilde azaldığına dair kanıt bulundu.
Hiçbir faydası olmadı
Araştırmaya göre, 21 projeden alınan kredilerin iklim açısından hiçbir faydası olmadı, 7’sinin Verra’nın sistemi kullanılarak iddia edilenden yüzde 98 ila yüzde 52 daha az, 1’inin ise yüzde 80 daha fazla etkisi oldu. Analiz, projelerin ürettiği kredilerin yaklaşık yüzde 94’ünün onaylanmaması gerektiğini gösterdi. Araştırma, Verra’nın onayladığı kredilerin yüzde 94’ünün iklime hiçbir faydası olmadığını gösterirken, bu durumun küresel ısınmayı daha da kötüleştirebileceği belirtildi.