DünyaGençlerin haberleşmede tercihi, anlık mesajlaşma

Gençlerin haberleşmede tercihi, anlık mesajlaşma

22.01.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:

Teknoloji patronları, haberleşmede e-postanın modasının geçmekte olduğunu söylüyor.

Gençlerin haberleşmede tercihi, anlık mesajlaşma

Guardian’ın haberine göre, Davos Zirvesi’ne (53. Dünya Ekonomik Forumu) katılan patronlar de Z kuşağı çalışanları için anlık haberleşmenin daha etkin olduğuna dikkati çekti. Dünya çapında 260.000 kişiyi istihdam eden bilgi teknolojisi şirketi Wipro’nun CEO’su Thierry Delaporte, “Çalışanlarımızın bir kısmı ayda bir kere bile e-postalarını kontrol etmiyor, bu çalışanlarla konuşmak için Instagram ve LinkedIn’i kullanıyorum. 25 yaşındaki elemanlar, e-postayı umursamıyor. Onun yerine Snapchat’e giriyorlar” dedi. Delaporte’un yorumları, Z Kuşağı profesyonellerine (1997’den sonra doğanlara) atıfta bulunuyor ama bir işletme sahibine göre de tüm nesilleri kapsıyor.

Haberin Devamı

Resmi işte e-posta

Londra merkezli dijital pazarlama ajansı Accuracast’ın sahibi Farhad Divecha da “Bir şeyin hızlı bir şekilde yapılmasını istersem, nadiren e-postaya güvenirim. Teams mesajı, hatta gerçekten acilse WhatsApp mesajı gönderme eğilimindeyim. Bir işin hızlı yapılmasını istiyorsanız, e-postanın yeterli olmadığını öğrendim. Çünkü muhataplarınız e-postalarına bakmıyor” diye konuştu. Teknoloji araştırma şirketi Radicati’nin CEO’su Sara Radicati ise dünya nüfusunun 4.2 milyar e-posta kullandığını belirtirken, “E-postanın öldüğünü düşünmüyorum. E-posta genellikle resmi iletişim için kullanılırken, kişiler arasındaki gündelik iletişimde sosyal medya ve anlık mesajlaşma tercih ediliyor” ifadelerini kullandı. Bir inşaat sektörü yöneticisi de “Sadece resmi yazılar için e-posta kullanıyorum. Gayri resmi her şey için Teams’e geçiyorum” dedi.

Yazarlar