30.12.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:
Fransa’daki fast-food zincirleri, hükümetin tek kullanımlık tabak, bardak, örtü gibi materyalleri yasaklaması nedeniyle, restoranlarında yıllar sonra en büyük değişikliklerden birine hazırlanıyor. Fast-food endüstrisinin çoğu, müşterilerin yemek yedikten sonra tepsilerinden çöp kutusuna attıkları tek kullanımlık kutular, bardaklar ve ambalajlar üzerine kurulu ekonomik bir modeli kullanıyor. Ancak Fransa’da atıkla mücadele için alınan yeni, çevreci önlemler 1 Ocak’ta yürürlüğe girecek.
Süreklilik önemli
Bu nedenle bu ülkede faaliyet gösteren McDonald’s, Burger King, Starbucks ve Subway gibi fast-food zincirlerinin, çevrecilerin “devrim” olarak nitelendirdiği söz konusu değişikliklere uymaları için 2 günü kaldı. Yeni kurallara göre, iş yemekhaneleri, fırın zincirleri, fast-food ve suşi satış yerleri dahil 20’den fazla oturma yeri olan tüm restoranlar, yemek yiyen müşteriler için yeniden kullanılabilir, yıkanabilir bardak, tabak ve çatal bıçak takımı sağlamak zorunda.
At-kullan değil yıka hep kullan
“Sıfır Atık Fransa” projesinin sorumlusu Alice Elfassi, “Uzun süreli kullanılabilir, yıkanabilir malzeme kararının yürürlüğe girmesinden mutluyuz” dedi. Fransa’daki 30 bin fast-food satış noktası, yılda 6 milyar öğün yemek veriyor ve tahmini olarak 180 bin ton atık üretiyor.