12.11.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:
DIŞ HABERLER SERVİSİ
Almanya’da 9 Kasım 1938’de Nazilerin Yahudilere ait işletmelere ve ibadet yerlerine gerçekleştirdiği saldırılarda 90’dan fazla kişi ölmüştü. Bu acı olay, “Kristallnacht” (Kristal Gece veya Kırık Camlar Gecesi) adıyla anılıyor. Almanya’da her yıl 9 Kasım Kristallnacht gününde Hitler’in iktidarı boyunca Naziler tarafından öldürülen 6 milyondan fazla Yahudi’yi anmak için etkinlikler düzenleniyor, konuşmalar yapılıyor. ABD merkezli fast food restoran zinciri Kentucky Fried Chicken (KFC) ise bu 9 Kasım’da Almanya’daki müşterilerine anma günü dolayısıyla peynirli tavuş siparişi vermelerini öneren bir promosyon mesajı yolladı.
KFC’nin bu mesajı “Tarihi acıyı fast food’a malzeme yapan, bir halka yönelik saldırıyı pazarlama unsuru olarak kullanan büyük duyarsızlık” şeklinde değerlendirildi.
KFC Almanya’nın telefon uygulamasıyla müşterilerine yolladığı mesaj nedeniyle çok büyük tepki gören firma, özür dilemek zorunda kaldı. Mesajın bir yazılım hatası olduğunu savunan KFC Almanya’dan yapılan açıklamada şöyle denildi: “Otomatik olarak gönderilen planlanmamış, duyarsız, kabul edilemez mesaj için içtenlikle özür dileriz. Otomatik bildirimleri gönderen sistem, ulusal anma günlerini içeren takvimle bağlantılı çalıştığı için böyle bir hata oldu. İnceleme sonuçlanana kadar uygulama üzerinden mesaj gönderilmesi durduruldu. Bu anma gününün önemini anlıyor ve saygı duyuyoruz. Herkes için eşitlik, katılım ve aidiyet taahhüdünde bulunuyoruz.”