26.12.2024 - 07:02 | Son Güncellenme:
DIŞ HABERLER SERVİSİ
Azerbaycan Havayolları’na ait Azerbaycan’ın başkenti Bakü’den Rusya’nın Grozni şehrine giden yolcu uçağı, Kazakistan’ın Aktau kenti yakınlarında düştü. Grozni Havalimanı’ndan yapılan açıklamada, 62’si yolcu, 5’i mürettebat olmak üzere toplam 67 kişiyi taşıyan ‘Embraer E 190’ tipi uçağın sis nedeniyle Mahaçkale’ya, daha sonra Kazakistan’ın Aktau kentine yönlendirildiği belirtildi.
Rus haber ajansı ‘RIA Novosti’ ise Rusya sivil havacılık otoritesi Rosaviatsia’nın, pilotun uçağa kuş sürüsünün çarpmasının “acil durum” yaratmasının ardından Aktau şehrine yönelmeyi seçtiğini söylediğini aktardı. Uçağın düşmeden önce Hazar Denizi üzerinde acil durum sinyali gönderdiği iddia edilirken, yere çakıldığında alev topuna dönen uçaktan mucizevi şekilde 29 kişi kurtuldu.
Sosyal medyada paylaşılan videolarda, gövdesinin bir kısmı ve kanatları kopan uçaktan yürüyerek çıkan yolcular görüldü. Kurtulanlardan bazılarının durumunun ağır olduğu belirtilirken, 38 kişinin öldüğü bildirildi. Ayrıca görüntülerde pilotun uçağı kurtarmak için büyük bir mücadele verdiği, defalarca irtifa kazanmaya çalıştığı görüldü. Nitekim, uçağın düştüğü sırada pilotun yaptığı manevra sayesinde kuyruk kısmının kısmen bütün olarak kaldığı belirtildi.
Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev, uçak kazası nedeniyle bir günlük milli yas ilan ederken, Ermenistan Başbakanı Nikol Paşinyan’ın Azerbaycan’a başsağlığı dilemesi dikkat çekti.
Gözler Embraer’de
Kazanın ardından gözler Embraer uçaklarına çevrildi. Bundan önce ölümcül kazaların yaşandığı Brezilya merkezli Embraer uçakları, 1969 yılından bu yana üretiliyor. Daha önce de 2018’de Meksika’nın Durango kentinde kalkıştan hemen sonra düşen Embraer 190 model uçakta 103 kişi sağ kurtulmuştu. 2010’da Çin’de iniş esnasında düşen aynı model uçakta ise 44 kişi yaşamını yitirmişti. 2013’de Namibya’da düşen Emraer 190’da ise 33 kişi hayatını kaybetmişti.
Arka koltuklar daha güvenli
Popular Mechanics ve Time dergisi’nin 1980 ile 2015 arasında meydana gelen uçak kazalarının verilerini analiz ettikleri araştırmada, uçak kazalarında istatistiksel olarak arkada oturanlardan daha az sayıda kişinin öldüğü bulunmuştu. Alaska Havayolları ve Japonya Havayolları’na ait uçakların bu yıl meydana gelen kazalarını araştıran Embry-Riddle Havacılık Üniversitesi’nden Doçent Anthony Brickhouse da güvenli olarak adlandırılabilecek kısımların uçağın arka bölümü ve kanatlara yakın olan koltuklar olduğunu söylemişti. Brickhouse, kanatların güçlü yapısal bileşenlerinin uçağın söz konusu kısımlarını çarpmaya dayanıklı hale getirdiğini belirtmişti.