23.04.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:
Ayşim ÖZGÜR - moda - aysim.ozgur@milliyet.com.tr
Sakız köprüsü, şeker kasabası, muz sahili, şerbetli sirk... Saydıklarım, “Candy Crush” tutkunlarının kulağına yabancı gelmeyecek aşama isimleri. Ve belki de oyunun dünyasının ne denli renkli olduğunu en iyi özetleyen tamlamalar.
Günde ortalama 98 milyon kullanıcıya ulaşarak rekordan rekora koşan ve çoluk çocuk herkesin ortak noktası haline gelen video oyununun yaratıcıları, geçtiğimiz aylarda, merkezi İngiltere’de bulunan ve dünyanın farklı yerlerinden tasarımcıları özel projelerle bir araya getiren moda platformu Wowcracy ile işbirliği yaptılar. Bu işbirliği çerçevesinde “Candy Crush” hayranlarının satın alabileceği koleksiyonlar yaratmak için bir yarışma düzenlendi. İlk resmi duyurusu Vogue İtalya tarafından yapılan ve katılmak
için dünya çapında yüzlerce markanın kolları sıvadığı projede, 12 parçadan oluşan koleksiyonuyla yer alan tek Türk tasarımcı ise Ayhan Yetgin oldu.
Yetgin süreci şöyle anlatıyor; “2014’te Vogue İtalya’da dünyadan öne çıkan 200 tasarımcı arasında gösterilmiştim ve o dönemden beri kendileriyle bağlantı halindeydim. Projeyi anlatıp benim için büyük bir reklam fırsatı olacağını söylediler. Bana da çok enteresan geldi. İlk aşamada ‘Candy Crush’ tarafından sağlanan özel bir online bağlantıdan oyunla ilgili bütün dokümanları inceledim. Sonrasında koleksiyonun taslaklarını oluşturup onay aşaması için yaratıcılarına gönderdim. Onay geldiğinde çok sevindim. Bu kadar ciddi bir markanın yapmış olduğum tasarımları beğenerek onaylaması çok mutluluk vericiydi. Koleksiyonun üretim aşaması için bana müthiş bir motivasyon oldu diyebilirim.”
“‘Candy Crush’ oynayan biri değildim”
İkinci aşamada koleksiyonun numunelerini üretmesi gerekmiş Yetgin’in. Koleksiyonu üretip final için “Candy Crush”ın İngiltere’deki genel merkezine göndermiş ve sonunda projedeki yeri kesinleşmiş. Yetgin normalde “Candy Crush” oynayan biri olmadığını fakat koleksiyonu en doğru biçimde yorumlayabilmek için hazırlık sürecinde oynadığını söylüyor: “Oyundaki materyallerin form ve renklerini görmem gerekiyordu. Görsel dünyamda bir çok rengi bütünüyle görmemi sağlayıp bana cesaret verdi diyebilirim. Çizimleri hazırlayıp koleksiyonun ilk taslağını oluşturmam yaklaşık iki ay sürdü, koleksiyon ise üç ayda hazırlandı. Desen tasarımları için Nida Demir’le birlikte çalıştım.”
“Renk ve biçimlerin değiştirilmesine
izin verilmedi”
Peki “Candy Crush” gibi görselliğiyle herkesin beyninde yer eden bir malzemeden ilham almanın avantajları ve dezavantajları neler olmuş? “Avantajı, birçok materyali bir arada sunuyor olması” diyor Ayhan Yetgin. “Bu nedenle koleksiyona renk ve form olarak müthiş bir zenginlik katıyor. Dezavantajı ise ‘Candy Crush’ın marka algısına zarar vermemek adına belli kurallara uymak zorunda kalmak. Örneğin, ‘Candy Crush’a ait olan görsellerin, renklerini ve biçimlerini yorumlayarak değiştirmesine izin verilmiyor.”
Koleksiyondaki kişisel favorisi omuzlarında diş detayları olan siyah ceket. Yarışmayı kazanan
25 tasarımcı ve marka var. Şu anda koleksiyonları sunulup resmi olarak açıklanan isimlerin sayısı ise üç. Ürünleri wowcracy.com adresinden inceleyebilirsiniz. n