CumartesiGiyeni karizmatik ve zengin gösterecek

Giyeni karizmatik ve zengin gösterecek

03.01.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

2015 renk Oscar’ını Marsala şarap kırmızısı kazandı. Özgüven duygusu aşıladığına inanılan bu renk, modadan endüstriyel tasarıma kadar pek çok alanda karşımızda

Giyeni karizmatik ve zengin gösterecek

Renk enstitüsü Pantone, her sene geleneksel olarak yılın rengini açıklıyor. Örneğin 2013’ün rengi yeşillerin en yeşili olarak tanımlanan, denge ve ahengi simgeleyen zümrüttü. Geçtiğimiz yılınki ise yaratıcı olmaya ve özgünlüğe teşvik ettiği düşünülen ışıltılı orkide moru. Gelelim bu yıla... Karşımızda zengin ve karizmatik olarak tanımlanan bir renk var: Marsala şarap kırmızı.

Haberin Devamı

Tatminkar bir sofra gibi

Elbette ünlü renk enstitüsünün, portföyündeki binlerce renk arasından
“18- 1438” kodlu bu tonu seçmesi boşuna değil. “Zihnimizi, vücudumuzu ve ruhumuzu zenginleştirip özgüven ve istikrar duygusu verdiğini düşünüyorum” diyor şirketin yönetici direktörlerinden Leatrice Eiseman. “Marsala’ya adını veren şarap gibi, bu lezzetli şarap kırmızısı da gözümüzde tatminkar ve zengin bir sofrayı canlandırıyor. Kırmızı-kahverengi kökleriyle sofistike bir doğallık ortaya koyuyor.”

Tek başına bile çok güçlü

Şaşırtıcı ki ağırbaşlı duruşuyla genelde sonbaharla özdeşleştirilen bu ton yalnızca kış sezonunda değil, Daniel Silverstain, Herve Leger by Max Azria ve Dennis Basso gibi markaların 2015 ilkbahar-yaz defilelerinde de öne çıktı. Tek başına kullanıldığında oldukça güçlü duran bu renk, başkalarıyla bir araya gelmeyi de çok seviyor. Gri, bej gibi nötr tonlarla buluştuğunda dramatik bir etki yaratan marsala şarap kırmızısı, altındaki parlak tonları nedeniyle amber, altın sarısı ve canlı mavi tonlarıyla da son derece uyumlu. Şampiyon olduğu açıklanmadan çok önce onu tercih eden ünlüler arasında ise Beyonce’den Blake Lively’e, Miranda Kerr’den Emma Stone’a kadar pek çok isim var.

Haberin Devamı

Yılın rengi nasıl belirleniyor?

Pantone yetkilileri için yılın rengi seçimi dikkatle yürütülen zorlu bir süreç. Zira tüm dünyada yürütülen araştırmalar ve analizler sırasında renklere yön veren unsurlar göz önünde bulunduruluyor. Bunlar arasında moda ve eğlence endüstrisinden sanat dünyasına, popüler seyahat rotalarından sosyoekonomik koşullara kadar pek çok etken, hatta teknolojik gelişmeler ve tüm dünyanın ilgisini üzerine toplayan spor etkinlikleri bile var. 15 yıldır belirlenen her renk, ürün geliştirme ve satın alma kararlarınının yanı sıra ürün ambalajlama ve grafik tasarım da dahil çok sayıda sanayi kolunu etkiledi.

ALIŞVERİŞ

-Batik’teki elbise 60 lira. Minik bir hırka ve çizmelerle hem ofiste hem de davetlerde giyebilirsiniz.

- Yılın rengi dudak makyajı için de ideal. Nars’taki dudak parlatıcısı (80 lira) ve Tom Fordoje (108 lira) seksapelin dozunu artıranlardan.

Haberin Devamı

-Lanvin’deki deri ayakkabılar, yılın rengine doğru ilk adımı atmak isteyenler için zarif ve rahat. Fiyatı 297 avro.

KISA KISA

Paris, Chanel ve gısele...

Chanel2015 ilkbahar-yaz koleksiyonundan parçalar içindeki Gisele Bündchen ve Paris’in ikonikleşen mekanları... Bir de fotoğrafları çeken Karl Lagerfeld olunca, yeni sezonun en efsane reklam kampanyalarından biriyle karşı karşıyayız.

Boşalan koltuğa aday

GuccI’nin kreatif direktörü Frida Giannini’nin şubatta görevinden ayrılacağını duyurmasının ardından tasarım dümeninin başına kimin geçeceği moda dünyasının en çok merak edilen konularından biri oldu. En güçlü adayın ise LVMH Grup bünyesindeki bir diğer marka olan Givenchy’nin kreatif direktörü Riccardo Tisci olduğu konuşuluyor.

Yazarlar