Tasarımını Phillipe Starck’ın üstlendiği Yoo İstanbul konutları, Beyhan Bağış’ın Anatoli markasıyla işbirliğine gidiyor. Anatoli koleksiyonuna ait objeler, Yoo İstanbul projesinde kullanılacak
Geçtiğimiz günlerde Yoo İstanbul’la Anatoli markası bir işbirliğine imza atmış, Beyhan Bağış’ın markası Anatoli’nin evladiye, klasikler ve devr-i alem koleksiyonları projenin örnek dairesinde cemiyet hayatına tanıtılmıştı. Duyduğum kadarıyla bu işbirliğinin boyutları daha farklı bir noktaya taşınıyor. İkonik tasarımlarıyla tanınan Phillipe Starck markası gayrimenkul projesi geliştirdiği ülkelerde meğer yüzde 20 oranında yerel kültürü yansıtan objeler kullanıyormuş. Tasarımın dahisi, Türkiye’deki projesinde de otantik çizgileriyle bin yıllık Anadolu kültürünü yansıtan Anatoli markasıyla çalışmayı seçmiş.
Vizyon ve deneyim birleşti
Yerel bir markayla artık dünya devi haline gelmiş bir markanın işbirliğinin bu noktaya taşınmış olması sevindirici. Markanın sahibi Beyhan Bağış, dünyanın farklı kentlerinde hayat bulan Yoo projelerinin aslında fikri bir işbirliği olduğunu söylüyor. Uluslararası girişimci John Hitchcox vizyonuyla dünyanın en ünlü tasarımcısı Philippe Starck’in yarattığı deneyimler, İstanbul’da da Yoo İstanbul konut projesiyle gerçekleşiyor.
Ortaköy’de konumlanan proje, A plus kitleye hitap ediyor. Avrupa jet sosyetesinden isimlerin de içinde yer aldığı geniş bir kesim tarafından tasarımları büyük ilgi gören Yoo markasının Türkiye’deki ilk projesi Yoo İstanbul, Say Yapı işbirliğiyle hayata geçiriliyor.
9 milyon dolara penthouse
Philippe Starck tasarımlarıyla hayat bulan Yoo markasının 28 ülkede 60’tan fazla projesi var. Ortaköy’de 23 bin metrekarelik arazi üzerinde 5.5 katlı yatay bloklardan oluşan projede, 35 farklı mimariye sahip toplam 132 ünite yer alacak. Projenin 2014’e kadar tamamlanması planlanıyor. Projede 750 bin dolardan başlayan stüdyoların yanı sıra tam kat penthouse’lar da bulunuyor. Penthouse dairelerin fiyatının 9 milyon dolarlar civarında olması bekleniyor.
Birebir örtüşüyor
Beyhan Bağış’tan aldığım bilgiler şöyle: “Starck’in Yoo projelerinin bir özelliği de uygulanan kente, ülkeye ait bir firmanın ürünlerini projesine dahil etmesi. Anatoli ile Yoo İstanbul birlikteliği de bu şekilde gündeme geldi. Artık yaşayan en ünlü tasarımcı olarak tanımlanan Starck, kuvvetli biçim dili, ikonik ve anlam oyunları yapan tasarımlarıyla insanlığın görsellik tarihine adını kazımış durumda. Starck’in zekice tasarlanmış mekanları ve objeleriyle, Anatoli’nin yalın ama kültürel referansları kuvvetli ürünleri yan yana duruyor. Starck’ın uluslarüstü bir dil yaratmış mekan ve ürünleriyle, kaynağını Türklerin bin yıllık yolculuğundan, Anadolu’nun motifler dünyasından ve Türk dekoratif sanatlarından alan Anatoli ürünleri birbirleriyle çok uyumlu. Minimal, doğal, klasik ve kültürel olarak belirtilen Yoo stili Anatoli projesinin ilk çıkışındaki anahtar kelimelerle de birebir örtüşüyor. Anatoli ürünlerinin her biri el emeği, göz nuru. Binlerce yıllık üretim tekniklerinin ve form dilinin bugünün işlevleriyle, ihtiyaçlarıyla buluşturulduğu bu ürünlerdeki tasarım anlayışı yerel ama küresel olmak. İşte tam da bu özellikleriyle Starck’la Anatoli birlikteliği hedeflenenin gerçekleştiğinin bir göstergesi olarak değerlendirilebilir.”