Yıllardır “Geldi geliyor” denen, New York 5. Cadde’nin ünlü mağazası ‘Saks Fifth Avenue’ sonunda gerçekten geliyor. Türkiye pazarı için bir ara Boyner grubunun görüşmeler yürüttüğü mağaza zinciri, Demsa Group ile el sıkıştı. Perakende sektöründe dünyanın en pahalı mağazasının Türkiye’ye Boyner’le girip Harvey Nichols’a rakip olması bekleniyordu. Fakat Harvey Nichols’ı da bünyesinde bulunduran Demsa Group, yılın en ‘lüks transferi’ne imza attı. Haber yılın son günlerinde, mağazanın Türk müdavimleri için harika bir yeni yıl hediyesi oldu. Duyduğuma göre, Demsa’nın sahipleri Demet Sabancı -Cengiz Çetindoğan çiftinin mağazanın yeri için alışveriş merkezi ısrarı yokmuş, Nişantaşı ve Bağdat Caddesi’nde de incelemeler yapılıyormuş.
Gösterişli mağazalarıyla ünlü
Amerikan sosyetesinin alışveriş yaptığı, bünyesinde Off 5th, Parisian, Younkers, Herberger’s, Carson Pirie Scott ve Bergner’s markalarını da bulunduran Saks Fifth Avenue, dünyanın en prestijli mağazalarından. Pahalı ve şık ürünlerini Saks Fifth Avenue’de satan şirket, indirimli seri sonu ürünleriniyse Off 5th adlı mağazalarda satışa sunuyor. Peki bu transfer Demsa’ya ne kazandıracak? Türkiye’de lüks giyim perakende sektöründe Harvey Nichols, D&G, Brandroom, Diana Von Furstenberg, Salvatore Ferragamo, Elie Thari, Gianfranco Ferre gibi markalarla büyük oyunculardan birisi haline gelen Demsa Group, zenginlerin mağazası Saks’la lig atlayacak. Lüksün lüksü olacak. Çünkü Saks Fifth Avenue, dünyaca ünlü tasarımcıların ürünlerini, lüks markalar kadar gösterişli mağaza dekorasyonlarıyla da tanınıyor.
Yıldızların markası
Hollywood yıldızlarının uğrak yeri olan mağazalar, gelirinin önemli bir kısmını kadın kıyafetleri ve kozmetikten sağlıyor. Saks’ın satışlarının yüzde 35.5’i kadın giyimden, yüzde 20’si aksesuardan ve yüzde 16’sı da kozmetikten geliyor. ABD’de 179 mağazası bulunan şirketin, yıllık cirosu 2 milyar doların üzerinde. Suudi Arabistan, Meksika, Birleşik Arap Emirlikleri ve Bahreyn gibi lüks sektöründe ‘resmen patlama’ yaşayan piyasalarda başarılı olan Saks’ın, Türkiye pazarıyla ilgili beklentileri büyükmüş. Şirket, İngiliz Harvey Nichols’ı Türkiye’ye getiren Demsa’nın sahibi Demet Sabancı -Cengiz Çetindoğan’la gönlüne göre bir ortak bulmuş oldu.
Turizm kanalı da açtı
Turizm sektöründe de atılımlarını büyüten Demsa Group, Maçka Otel’inin inşaasını sürdürüyor. Medya sektöründe ZTV ile faaliyet gösteren grup, şimdi de World Travel Channel adlı tematik turizm kanalı açmış. Duayen isimlerle anlaşan grup seyahat olgusunu tüketicilere tanıtacak eğlenceli programlara yer verecekmiş. Kanalda yeme-içme, seyahat, destinasyonlar, kültür, tarih, turizm haberlerine yer verilecekmiş. Tur operatörleri ve acentelar üzerinden Türkiye ve dünyadan otel satışları, rezarvasyon yapılabilecekmiş. Programlar İngilizce, Almanca, Arapça ve Rusça olarak da izlenebilecekmiş, Duyduğuma göre şubat ayında ekranını açacak kanal, önce uydu üzerinden kısa bir süre sonra da D Smart ve Digitürk üzerinden izlenebilecekmiş.
KADINLARIN ‘SiHiRLi DEFTER’ AŞKI
Apple’ın Türkiye’deki ortağı Bilkom, geçen cumartesi günü iki bin adet iPad’i Türkiye’ye getirdi. Kapış kapış giden iPad’ler üç saat içinde bitti. Yeni iPad’ler yolda... Bundan önce, yurt dışından beş bine yakın iPad Türkiye’de kayıt altına girmiş. Bu iPad’lerin çoğu bazı teknoloji şirketleri tarafından getirildi. Önemli bir bölümünü de yurt dışından Türkiye’ye gelenler yanlarında getirdi. Edindiğim bilgilere göre iPad’leri satın alanların yüzde 30’u kadınlarmış. iPad’ler yılbaşı hediyelerinin de favorileri arasındaymış. Beyler de eşlerine iPad hediye ediyormuş. Ne de olsa zarif, kullanımı kolay, en hafif netbook’dan daha da hafif bir teknoloji harikası. Çantada çok az yer kaplıyor. iPad’ler başta yabancı kadın dergileri olmak üzere ilgi çekici pek çok uygulamasıyla kadınların vazgeçilmez bir parçası olacak gibi görünüyor. Kadın dünyasında iPad’e boşuna ‘sihirli defter’ denmiyor! Amerika’da 690 dolar. Türkiye fiyatı ise 1.316 TL. Yeni model iPad, 2011’in ikinci yarısında çıkacak. Fiyatların düşmesi şimdilik beklenmiyor. Çünkü ürün tüm dünyada yok satıyor. Mart -nisan aralığında ABD’de satışa çıkan iPad’ler 33 ülkede 10 milyon adet sattı.