Evini kendi stilinde ‘giydirmek’ isteyenlerin imdadına internet koşuyor. Üstelik pek çok markanın ürünlerini uygun fiyatlarla tüketiciye ulaştıran siteler her geçen gün artıyor
Artık şık giyinmek yetmiyor. Stil bir bütün; giysileriniz, ev dekorasyonunuz, arabanız hepsi tarzınızın bir parçası. Yalnız ev dekorasyonunda stil tutturmak için efor sarf etmek gerekiyor. Şehrin apayrı noktalarında bulunan mağazalar tek tek dolaşılacak. Görülen objeler üzerine evde yaşayanlarla uzun tartışmalar yapılacak. “Tam da bu” denilen eşya, mağazanın en pahalısı çıkacak. Ateşli pazarlık sahnelerinin ardından koparılan küçücük indirimin tadı, belki de o eşyanın kapınızdan geniş olması yüzünden kaçacak.
Durun, hemen yüzünüzü düşürmeyin! Yani yakın zaman kadar böyleydi. Şimdi internet sağ olsun, hemen her markanın ürünlerini tanıttığı, sattığı sitesi var. Bir de pek çok markayı bünyesinde barındıran özel alışveriş siteleri (private shopping) var ki stil sahibi dekorasyonu hem kolaylaştırıyor hem de ucuza mal etmenizi sağlıyorlar. Bu siteler evini ‘giydirmek’ isteyenler için gerçekten çok uygun kampanyalar yapıyorlar. Toplu alım yaptıkları için biz bireysel fanilerin asla ulaşamayacağı fiyatlar alıyorlar.
Eşya değiştirmek sıklaştı
Mağazaya gitseniz 100 TL’ye alacağınız bir ürünü bu sitelerden 20-50 TL’ye, üstelik yorulmadan alıyorsunuz. Bu sitelerden birisi de Elif Dürüst ile e-ticaret uzmanı Başak İlhan’ın bir araya gelerek, Doğan Online işbirliğiyle kurdukları ‘Altıncı Cadde’ adındaki özel dekorasyon ve alışveriş sitesi.
Ekonomik krizde dışarıya fazlaca çıkamayan tüketicilerin, ‘evi’ yeniden keşfettiğini anlatan Elif Dürüst, “İnsanlar artık evlerine daha çok ilgi gösteriyor. Eskiden evin dekorasyonu 5-7 yıl arasında değiştirilirken bu süre şu anda üç yıla indi” diyor. Elif Dürüst’le Başak İlhan’ı Altıncı Cadde’ye yönlendiren oklardan biri bu veri olmuş.
Elif Dürüst amaçlarının tarz sahibi evlerin alışveriş sitesi olmak olduğunu söylüyor. Ev tekstili, dekorasyon, aksesuar, elektronik ev aletleri ve mobilya ürünlerini indirimli ve 3-4 gün süren kampanyalarla üyelerine sunuyorlar. Şubat ayında kurmuşlar siteyi ama konsept, kombin, tema, mimar ve tasarımcıların seçimleriyle her gün yaklaşık 2 bin ürünü müşterilerine ulaştırıyorlar. Günlük epostalarla üyeleri kampanyalardan haberdar ediyorlar. Sitede Tiffany&Co’dan tutun da Paşabahçe, Bugatti, Hiref, Koleksiyon, Tepe Home’a ulaşan yüzlerce ürün var.
Retro dokunuşlar
Cemiyetin en şık giyinen kadınlarından Aralık Derneği’nin kurucusu Elif Dürüst’e bu vesileyle 2012’in dekorasyon trendlerini sordum. Ham ahşabın ağırlığı daha devam ediyormuş. Renkler girmeye başlamış ama country tarzına. Dürüst şunları söylüyor:
“4 yıl önceki bembeyazlık yok, ev dekorasyonunda daha sıcak bir akım var. Grileri, hardalları, sarıları biraz daha göreceğiz Ve hafif retro dokunuşlar tabii.”
Söz ev modasına gelince Başak İlhan da şöyle diyor:
“Ranzaya dönüşen kanepeler, yemek masası da olan bilardo masaları dikkat çekiyor. Doğrudan ağacın gövdesiyle imal edilmiş tek parça yemek masaları, dalların kombinasyonundan esinlenerek üretilmiş sehpa ve puflar mekanları süsleyecek.”
Siren Ertan’ın ‘istanbul’u mis kokuyor
Modacı Siren Ertan uzun bir süredir parfüm işine kafayı takmıştı. Sonunda ‘Siren Ertan ISTANBUL’ adını taşıyan parfümünü geçen hafta Nişantaşı-Beymen mağazasında verilen bir davetle tanıttı. Elma, incir, Madagaskar vanilya çiçeği, Grasse yasemini, patchoul, karamel, rezene ve sandal ağacı noralarından oluşan koku için Ertan şöyle diyor: “Hem esans, hem de ambalaj çalışması parfümerinin kalbi olan Fransa’nın Grasse bölgesinde yapıldı. Esans Expressions Parfumees firmasının değerli ‘burun’ları ve benim işbirliğimle oluşturuldu. Sevdiğim kokuları kendilerine söyledim. Uzun bir çalışmadan sonra sevgiyi, sıcaklığı ve feminenliği yansıtan bu ‘floral oriental’ koku ailesini tercih ettik.”
Parfüm, üç ay boyunca Beymen mağazalarında ‘exclusive’ ürün olarak 175 TL fiyatla satılacak.