Private shopping yani özel üyelik yöntemiyle sadece üyelere indirimli satış yapan siteler, tam anlamıyla lüksü ucuza ulaştırma çağını başlattı
İnternette Türk kullanıcı sayısı, 30 milyonu geçti. Bu kullanıcılar sadece aktif değil, internetten alışveriş yapmaya da meraklı. Hatta pazar o denli büyüdü ki elektronik alışverişte dünyada ilk 10’a girdik. Bu büyümenin başını da özel alışveriş siteleri (private shopping) çekiyor. Bu siteler aracılığıyla lüks markalar artık ulaşılmaz olmaktan çıktı. Sezonda mağazada 2 bin TL’lere satılan Gucci’ler, Prada’lar, Armani’ler, sezon sonlarında yüzde 70-80’lere varan indirimlerle tüketiciyle buluşuyor.
Lüks alışveriş patladı
Bu sitelerin başını Markafoni, Limango, Trendyol çekse de lüksü temsil eden geleneksel markalar da bu alanda “Varım” dedi. Önce Vakko grubu daybuyday.com’la ardından Boyner grubu morhipo.com’la lüks indirimli sanal mağazalarını açtı. Büyük şehirlerdeki plazalarda ve işyerlerinde artık bu sitelerden gelen paketlerin sayısının her gün artmasını kapıdaki güvenlik görevlileri bile yadırgamıyor! Dokunmadan, görmeden, denemeden alışveriş yapamayan bir kitleden internet fırsatlarını kaçırmayan bir kitleye nasıl dönüşüverdik? Üstelik de bir yıl gibi kısa bir süre içerisinde adeta patlama yaşadık. Elektronik perakendecilikte ulaşılan satış rakamı, 3 milyar TL.
Boyner’in morhipo.com’u sadece geçmiş sezon değil yeni sezon ürünlerini de indirimli fiyattan satacak. Geçen hafta buluştuğumuz Boyner Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, “Tekstilden ayakkabıya, çantadan aksesuara yüzlerce marka, dünya modasına yön veren tasarımlar bu sitede yer alacak” dedi. Sitenin tanıtımının yapıldığı toplantıda konuşan morhipo.com Genel Müdürü Kaan Dönmez’in söyledikleriyse grubun iddiasını gösteriyor: “Altı ayda günde 10 bin adet ürünü müşteriye ulaştıracağız.”
Boyner, perakende alanında tüketicisini belki de en iyi tanıyan kurum. Bu deneyimlerini şimdi internet ortamında müşteriye daha iyi hizmet verebilmek icin kullanacak. İşte grubun getirdiği birkaç onemli yenilik:
1-Tüm alışverişlerde farklı oranlarda ‘Hipopara’ kazanma ve ertesi gün bunu kullanma.
2-Sipariş teslimatını 24-72 saat arasında yapmak, aksi halde kargo ücretini iade etme garantisi.
3-Kullanılmamış ürünlerde 30 gün içerisinde iade alımı.
4-Müşterilere Yurtiçi Kargo’dan yüzde 25 indirim.
5-Tüm ürünlerde vade farksız 6 aya varan taksit.
Mükemmelliğe oynuyor
Cem Boyner, morhipo.com’un exclusive bölümünde olağanüstü markaları yüzde 90’lara varan indirimlerle sunacaklarını belirtiyor: “Bir ilki gerçekleştirerek yeni sezon ürünlerini de mağazalara göre daha avantajlı koşullarda satacağız. Sitedeki markalar, ürün çeşidi ve lojistik hizmetlerinde mükemmellikle liderliği hedefliyoruz.”
TÜRKiYE TRENDLERi DÜNYAYLA PARALEL
Internet ortamındaki satışlara ve tanıtımlara uzunca bir süre dudak büken lüks markalar, dijtal medyanın önlenemez yükselişi karsısında pes etti. Jimmy Choo, müthiş bir atak yaptı bu alanda. Belki özel alışverişe girmedi ancak bu mecranın önemini kavradı. Yeni çıkardığı lüks spor ayakkabıların lansmanını müthiş bir kampanyayla gerçekleştirdi. Londra’da çeşitli mağazalara yeni lüks ayakkabılarını yerleştirdi. Ardından Foursquare’da ayakkabının bulundugu mağazalara ‘check-in’ yaptı. Jimmy Choo’yu takip eden tüketicilerden mağazaya ilk gidenlere ayakkabı hediye edildi.