Kovid-19 nedeniyle iki yıldır doğru düzgün tatil yapamıyoruz. Seyahat kısıtlamaları ve hastalık korkusu insanları gönüllü ev hapsine mahkum etti. Eğer son anda beklenmedik bir durum ortaya çıkmaz ise 2022’de bu değişecek. insanlar, pandeminin artık epidemiye dönüyor olması, aşının koruyuculuğunun anlaşılmasına bağlı olarak aşı olanlarının oranının artmasına ile artık yeniden doya doya tatil yapmak, gezmek istiyorlar.
Yapılan uluslararası araştırmalar yaklaşık her üç kişiden birinin bu yıl tatil için plan yaptığını ve uzun süredir tatile ve gezmeye hasret kalanların 2022’de kendilerini şımartma eğiliminde olacağını göstermekte. Kısaca bu yıl talebin kaliteli ve lüks seyahatlere olacağı düşünülüyor.
Önemi anlaşıldı
Günümüz teknolojisi tüm turistik ürünlere yerimizden kalkmadan ulaşmayı sağlamakta. Ancak pandemi bize seyahat acentesinin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha gösterdi. Bir tatili planlamak için pek çok farklı turistik ürünü birbirleri ile en uyumlu şekilde bir araya getirmek gerekiyor ve bu iş oldukça karmaşık hale geldi. Ancak bu planlama, seyahat acenteleri için rutin bir işlem.
Yapılan araştırmalar insanların hala internette tur programlarını incelediğini ama iş rezervasyon aşamasına geldiğinde, o özledikleri tatilin sorunsuz geçeceğinden emin olmak için kendilerini konunun uzmanı güvenilir ellere teslim etmeyi tercih ettiğini gösteriyor. Anlaşılan 2022, seyahat acenteciliğinin yeniden yükselişe geçeceği yıl olacak.
Ertelemeyin!
Herkesin bir yapılacaklar listesi var ama sürekli ertelenir. Kovid-19 insanlara ertelediklerini yapacak zamanın olamayacağını gösterdi. Dolayısı ile 2022’de ‘Hayatlarının Tatili’ni yapacak insanların sayısında ciddi artış beklenmekte.
Ekoturizm ve sürdürülebilir seyahat
Son iki yılda insanlar, okumaya ve araştırmaya daha çok zaman ayırdı. Dolayısı ile pandeminin en büyük faydası, insanların bilinçlenmesi oldu diyebiliriz. Kitle turizminin çevreye verdiği zararı anlayan seyahatseverler, 2022’de ekoturizm ve sürdürülebilir turizme yönelmekte.
Global rezervasyon sistemlerinden Amadeus’un yaptırdığı bir anket, seyahatseverlerin üçte ikisinin sürdürülebilir turizmi öncelik olarak gördüğünü ve turistik yerlerin korunmasının sektörün uzun vadede daha sürdürülebilir hale gelmesine yardımcı olacağını düşündüğünü göstermekte.
Artan duyarlılığı fark eden Google Flights, artık sadece uçuş detaylarını değil, ‘Karbon Emisyonlarını’ da göstermekte.
‘Mini programlar’ın yılı
Az insan, yerel programlar bu yıl yine revaçta. Özellikle hafta sonu yakınlarda bir program yapmak öne çıkıyor. Şehrimizi, yerel lezzetlerini, tarihini ve kültürünü keşfetmek esasında iyi bir gezgin olmanın da ilk hedefi esasında. Bu arada uçak bileti, benzin tüketimi dolayısı ile karbon salınımı da yok.
Kısaca yükselen trend: Yerel tatil...
Küçük gruplar
Pandemide dostlarımızdan da mahrum kaldık. 2022’de insanların tercihi küçük gruplarla gezmek ve daha güvenli olduğunu düşündükleri butik otellerde tatil yapmak.
Glamping
2022’de yıldızı yükselmeye devam edeceği öngörülen ‘Glamping’ yeni bir terim. Glamorous (büyüleyici) ve camping (kamp yapmak) kelimelerinden türetilmiş. Bilinen kampçılıktan farkı konforlu ve daha lüks olması. Aynı zamanda da çevre dostu ve sürdürülebilir bir seçenek.