Cüneyt Sadıç

Cüneyt Sadıç

csadic@destinationsforever.com

Tüm Yazıları

Gelecek yüzyıllarda “21’inci yüzyılın ilk çeyreğine damgasını vuran ne?” diye sorulduğunda, cevap kesinlikle “Pandemi” olacak. Turizm de bundan payına düşeni aldı ve karantinalar, seyahat kısıtlamaları sektöre ciddi zararlar verdi, alışkanlıkları değiştirdi, seçenekleri farklılaştırdı. 2023 esasında bu yeni dönemin ilk sezonu. Araştırmalar, yerelliğin, nostaljinin, gastronominin, ruhsal deneyimlerin, alışılmamış her şey dahil tesislerin, sıra dışı havalimanı bekleme salonlarının, çevrim dışı olmanın yeni tatil tercihleri olacağını göstermekte.

Haberin Devamı

Booking.com’un yaptırdığı bir araştırma 2023’te tatile çıkacakların yüzde 88’inin nostaljik bir kaçamak, yüzde 47’sinin sıra dışı bir yemek, egzotik yiyecekler, yüzde 44’ünün manevi deneyimler, yüzde 66’sının iş yerleri ile bağlarını kesmek, yüzde 55’inin ise çevrim dışı bir tatil, istediğini göstermiş.

Nostaljik programlar

Bu yıl 80 ve 90’lı yılların destinasyon ve tercihlerinin öne çıkması bekleniyor. Eğlence parkları, aile ziyaretleri, maaile tatiller buna dahil.

Yeme-içme gezileri

Hilton’un 2023 Trendler Raporu da Booking.com gibi seyahatseverlerin neredeyse yarısının 2023’te otantik kültürel deneyimler için geleneksel yemeklerini ve içeceklerini tatmak olduğunu söylemekte. Bu yıl trenle yapılan yeme içme programları da revaçta. ABD’deki nostaljik dört yıldızlı akşam yemeği trenleri ve İsviçre’nin Glacier Express’inde Excellence Class’a tam gün yemek ve içki gezilerinden, yerel pazarlarda alışverişi de içeren yemek pişirme dersleri ve içecek tadımlarına kadar pek çok farklı gastronomik deneyim tur programlarında...

Kültür başkentlerine seyahat

Seyahatseverler 2023’te dünyanın kültür başkentlerinde, açık hava pazarlarının, tarihin, sanatın, eğlence mekanlarının tadını çıkarmak istiyor. Expedia.com’a göre buralar Edinburgh, Lizbon, Tokyo, Dublin, New York, Sidney, Dubai, Montreal, Münih ve Bangkok.

Alışılmadık her şey dahiller

Gerçek seyahatseverler tesisin dışına adım attırmayan her şey dahil tatil fikrini her daim küçümser. Ancak bu yıl bazı markalar bu konsepte bir farklılık getirmeyi kafaya koymuş. Conde Nast Travel’daki bir habere göre Yunan otel zinciri Ikos Mallorca’da 2023’te açacağı tesiste, beş restoranının yanı sıra, ek bir ücret ödemeden yerel restoranlar için de rezervasyon yapma şansı sunuyor. Hem misafirlerine adanın tatlarını deneyimleme fırsatı sağlıyor ve hem de yerel halkı destekliyor.

Haberin Devamı

2023’ÜN TATİL TRENDLERİ

Havaalanı salonları daha da havalı

Yine Conde Nast’a yer alan bir habere göre, havayolları üst gelir grubu müşterilerine hizmet veren salonlarını, kredi kartı, GSM gibi üyelikler ile artık kolayca ulaşılabilenlerden ayrıştırmak için daha fazla çaba sarf etmekte. New York JFK’de; British Airways ve American Airlines’ın açtığı bar ile Air France’ın business-class’a hizmet veren salonunda Clarins SPA’nın bakım ve terapi sunması bunun iki örneği...

Seyahatseverler tatildeyken fişi çekecek

2023’te pek çok kişi sınırlı tatilleri boyunca işten tamamen kopmayı ve yarısından fazlası tatillerini çevrim dışı geçirmek istediklerini söylemekte. Teknolojik diyet yeni trend! Anahtar kelime: “Çevrim dışıyım!”

Haberin Devamı

Makul tesisler revaçta

Seyahatseverlerin üçte ikisi, bütçelerini deneyimler lehine kullanacaklarını ve konaklama için üç yıldız ve altı ya da benzeri tesisleri tercih edeceklerini söylemekteler. 2023 pansiyonların yılı olabilir.

Set jetters

Bu yıl favori olsa da, aslında pek de yeni değil. Özetle film ya da dizilere ev sahipliği yapmış yerleri gezip, tatil yapmanın adı set jetter. ‘Game of Thrones’ için İrlanda, Hırvatistan ya da İzlanda’ya ya da ‘Behzat Ç.’ için Ankara’ya gitmek gibi.

2023’ün uyku turizmi, lisness, yeni sağlık, solo seyahat gibi diğer trendlerini de yazacağız.