Yükselen muhit gözüyle bakılan Karaköy’de yaz nasıl geçiyor?
* Karabatak’ın tuhaf üst kat kuralı: Karabatak’ın havalı kafesi Julius Meinl’ı her gittiğinizde biraz daha palazlanmış, kas yapmış halde bulmak mümkün. Birkaç ay önce bitişiğindeki binayı aldı, yeniledi, çapını genişletti. Şimdi de akşamları Karaköy’e bir boy yürüyüşe çıkanların kalabalığını fark etmiş; kapı önüne her akşam birer ikişer masa sandalye daha fazla atıverme halinde. Üst kat yalnızca kitap okuyanlara, ders çalışanlara, kafeyi ofis ortamına dönüştürenlere ayrılmış; yazılmamış katı bir sessizlik kuralı var. Yalnız ya da bir arkadaşınızla çıkabiliyorsunuz üst kata. Üç kişiyseniz, aranızda küçük harflerle konuşamayacağınızı düşünerek üst kata çıkmanıza izin verilmiyor. Gürültünün masadaki kişi sayısıyla doğru orantılı olduğunu düşünen kafe işletmesi, henüz yaptığı dedikodunun heyecanından çıkardığı desibelin farkında olmayan ikili kız arkadaş masalarıyla tanışmamış belli.
* Mahallenin yeni oteli Sore: Julius Meinl’ın bulunduğu dar, ara sokaktan çıkıp ana caddeye çıkın. Yolun karşısındaki köşede, çaprazda göreceniz havalı yer, ne yeni bir tasarım kafe ne de bir aydınlatma mağazası. Göz alıcı avizeleri, iştah açıcı karatahta mönüsü algıyı farklı yönlere çekse de, burası yeni açılan otel Sore’nin hem resepsiyon alanı hem de yeme-içme yeri. Muhite turist gözlerle bakmak için alternatif bir yer.
* Bank’ın açılışı: Bir süredir, “Dışı bitti/içi kaldı, adı kondu/sanı havada, ha açılıyor” derken Karaköy Bankalar Caddesi’nin ucundaki heybetli binaya dair oluşum nihayet tamamlandı, faaliyete geçti. Giriş havalı bir kafe/bar Bank’tan oluşuyor. Günün her saati gidilebilir, uzun uzun oturulabilir. Alt kat, İlhan Erşahin’in Nublu’su. Her şeyi tastamam, sezon açılışını bekliyor. Binanın üst katıysa sıfır kilometre otel. Yabancı turistler şimdiden keşfetmiş, odaları doldurmuş durumda.
Eski sakinlerde son durum raporu
* Namlı: Şehirlerarası dinlenme tesisinden hallice durumunda değişen bir şey yok. İtiş kakış halde, ayakaltı hissiyatında vitrinde iyi/midede kötü duran mezeler, ara sıcaklar ve soğuklar yeniyor alalecele.
* Karaköy Lokantası ve bitişiğindeki Maya: Her iki restoran da yemeğini, içkisini, müdavimini titizlikle muhafaza ediyor. Özellikle yazın Karaköy Lokantası’nın ara sokağa çıkardığı masaların boş olduğu gün yok.
* Bej: Kış sezonundaki akşamüstü partileri sonrası şu aralar dalgalandım da duruldum havası hakim. Şimdilik sessiz sakin kahveler içiliyor, fallar bakılıyor, kahveyle arası olmayan limontayla serinliyor.
* Kafe OPS: Bej’in güneşinden, havasından suyundan kaçan iki adım köşedeki, Fransız Geçidi’nin arka kapısına bakan OPS’a düşüyor. Uzun kahvaltılar, kalabalık masalar, fincan fincan taze kahvelerden ibaret bir kafe burası. Türk gencinin yıllardır bitmek bilmeyen ‘buluşma yeri kafemiz’ arayışı, “Bizde neden Friends dizindeki gibi kafe yok?” sorusu, OPS sayesinde çözüme kavuştu.
* Kulüp Külah: Geçen kış eski külah fabrikasının yerine açılmış, amacı hem kulüp hem sanat galerisi olarak yeşermekti. Yaşadığı ruhsat sorunları, kulüp kısmına mani olsa da, özellikle son Bora Akıncıtürk sergisi sebebiyle pek çok sanat insanın radarına takıldı, adres listesine girdi.
GÖZDEN KAÇMASIN
* Mua’da güllaçlı dondurma: Mua ya da uzun adıyla, MUA’ Gelatieri d’Italia (böylesi daha havalı, daha orjinal), mevsim mamüllerinden hazırladığı doğal dondurmalarıyla meşhur. Külahına taze düşen güllaçlı dondurması, Ramazan dolayısıyla, ayın anlam ve önemini belirten birtakım deneysel yeme içme açılımları arasında en mutlaka denilesi, bol bol yenilesi tada sahip. Cihangir’de yeni şubesi, Kanyon’un restoran katına da küçük bir dükkanı var. Ramazan bitmeden yapılması gerekenler listesinde üst sıralarda.
* Evmaya.com’da burca göre ev alışverişi: Son dönemde ne tarafa baksanız, neyi tıklasanız bir alışveriş/fırsat sitesiyle burun buruna gelmeniz normal. Ve ardından dönen “İnternette alışveriş bu kadar gelişti mi? Bu sitelerden büyük paralar kazanılıyor mu?” muhabbetlerinin de... Amaç net: Biraz büyüyüp, iyice serpildikten sonra yabancı bir fon tarafından satın alınmayı beklemek. Cevap belli: Hedefe ulaşan çok. Bakınız: Markafoni’ler, Trendyol’lar... Türünün son örneği, evmanya.com, kendini ev tutkunlarının resmi tedarikçisi olarak tanımlıyor. Astroloji meraklılarına bir de güzellik yapmış, burca göre alışveriş sitesi çıkarmış. Aslan burçlarının falında bu ay evlerine siyah avizeler, kristal viski bardakları almak var(mış).
‘Meraklısına’ notuyla, ilgililere iletmiş olalım.