07.06.2022 - 17:23 | Son Güncellenme:
Mobil uygulamalar, gamification, yapay zeka entegreli projeler, Metaverse dünyası, NFTler ve Fan Tokenlar, spor kulüplerinin dijital dünyadaki rekabetlerindeki en önemli parametrelerine dönüşmüş durumda. Milliyet okuyucuları için Fan Tokenların yaratıcısı ve spor ekosistemine dahil oluşunu başlatan Socios.com’un kurucusu ve Ceosu Alexandre Dreyfus’a spordaki dijital trendleri ve değişen taraftar-kulüp iletişimini sorduk.
Socios.com ekosistemi nasıl bir işleyişe sahip? Bu dünyaya henüz uzak olan sporseverlere yaptığınız işi en basit şekilde nasıl anlatırsınız?
Hızla dijitalleşen çağımızda, taraftarların artık sadece “tüketici” olarak görülmek istemediği bir gerçek. Dünyanın neresinde olursa olsunlar taraftarlar seslerini daha çok duyurmak, destekledikleri kulüplerle çift taraflı iletişim kurmak istiyorlar. Biz de dijital taraftar etkileşimini geliştirmek üzere bir yola çıkarak 2019’da Socios.com uygulaması hayata geçirdik. Socios.com, en basit tanımıyla blockchain teknolojisi üzerine kurulmuş bir taraftar etkileşim ve ödüllendirme platformudur. Uygulama içerisinde yer alan ve Chiliz blokzincirinde basılan dijital varlıklar olan Fan Tokenler da taraftarlar ve kulüpleri arasında çift taraflı iletişimi sağlayan unsurlar. Taraftarlar destekledikleri kulüplerin Fan Tokenları ile kulüplerinin bazı kararlarında söz sahibi olabiliyor. Bunu yaparken de birçok ayrıcalıklı deneyim ve ödülü de kazanma fırsatını elde ediyorlar. Socios.com platformu, kısaca merkezinde taraftar etkileşiminin yer aldığı bir uygulama…
Fan Tokenlar ile taraftarlara “Taraftardan Fazlası Ol” diyorsunuz. Taraftarlara bugüne kadar nasıl söz hakkı verdiniz? Ne gibi ödüllendirmeler sağladınız?
Bugüne kadar sayısız oylama ile yüzbinlerce taraftara söz hakkı verdik. Arsenal'in maça çıkacağı forma, Young Boys'un yeni sezon formasının tasarımı, Trabzonspor ve Roma'nın takım otobüsünün dizaynı, Galatasaray'ın futbolcusu Morutan'ın forma numarası, Juventus'un gol şarkısı, Aston Martin'in pilotu Lance Stroll'un yarış kaskının dizaynı, Trabzonspor'un bilet fiyatları, Göztepe’nin mağazalarının yeni ismi, Apollon Limassol’un sahaya çıkacak 11’inin belirlenmesi ilk aklıma gelen örnekler…
Fan Token sahibi olan taraftarlar, kulüp kararlarında söz sahibi olurken hayatları boyunca unutamayacakları ve para ile satın alınamayacak deneyimler de kazandılar. Binlerce taraftara VIP maç deneyimleri, stadyum ve müze turları armağan ettik. Taraftarların Barcelona’nın ve Atletico Madrid’in sahasında 11’e 11 maç yapması, Everton’da futbolcularla antrenman yapma, Milan’da futbolcuların sahaya çıkışının ilk kez bir taraftar tarafından anons edilmesi, Trabzonspor’da ayın oyuncusu ödüllerinin taraftarlar tarafından takdim edilmesi, Galatasaray’ın UEFA Kupası’nın kazanan kadrosunun efsane oyuncuları ile GAL Fan Token sahiplerinin tanışması bunlardan bazıları… Ballon D’or, Gazzetta Sport, Globe Soccer ve Milliyet Spor Ödülleri gibi global spor ödülleri organizasyonlarında ilk kez taraftarların sahneye çıkarak ödül vermesini de bu deneyimlere ekleyebiliriz. Bu yaz sporseverlere özel turnuvalarımız olacak. Ve Socios.com ekosistemindeki taraftarlara farklı deneyimler ve ödüller armağan edeceğiz.
Önce Lionel Messi, ardından da İtalyan futbol efsanesi Del Piero marka elçileriniz oldu. Bu iş birliklerininizin devamı gelecek mi?
Lionel Messi sadece dünya genelinde 400 milyondan fazla takipçisi olan başarılı bir sporcu değil, çok güçlü bir spor markası… Socios.com dünyasını taraftarlara tanıtmak, daha çok taraftarların destekledikleri takımlarla sürdürülebilir bir iletişim kurmasını sağlamak adına Messi, Mart ayında başlayan iş birliğimiz ile global marka elçimiz oldu. Kendisinin de söylediği gibi bu iş birliğindeki amacımız dünyanın neresinde olurlarsa olsunlar, taraftarların desteklerinin değerli olduğunu, önemli olduğunu, özel olduğunu hissetmelerini sağlamak. Geçtiğimiz haftalarda da ilk global reklam filmimiz ile birlikte Del Piero iş birliğimizi duyurduk. Del Piero, bir neslin idol ismiydi. Hala da öyle… Amacımız sadece saha içinde değil, saha dışındaki alanda da sevilen ve saygı duyulan isimlerle yol arkadaşlığı yapmak. Çünkü yaptığımız iş çok değerli. Bunu doğru anlatabilmek, doğru zamanda ve doğru isimlerle yola çıkmak bizim için önemli.
“Dreyfus: Amacımız spor kulüpleri ile taraftarlar arasında çift taraflı ve sürdürülebilir bir iletişim yaratmak”
Socios.com uygulamasında şu kaç partneriniz var? Kullanıcı sayınız nedir?
Şuan 25 farklı ülkeden 130’a yakın partnerimiz bulunmakta. UEFA, İtalya Futbol Federasyonu, La Liga gibi dünya futbolunun en büyük organizasyonları Socios.com ekosistemimizdeki futbol partnerlerimizden bazıları… Barcelona, Manchester City, PSG, Juventus, River Plate, Inter, Arsenal gibi futbolun en büyük aktörleri bizimle birlikte… Bunun dışında Formula 1 takımları, UFC, NFL, NHL partnerliklerimiz, NBA’dan 28, MLS’den 26 takım ile iş birliğimiz bulunmakta. Hangi braşta olursa olsun, dünyanın her yerindeki sporseverleri, taraftarları biraraya getirmeyi, onların destekledikleri takımlar ile ilgili kararlarda söz sahibi olmasını sağlıyoruz. Amacımız spor kulüpleri ile taraftarlar arasındaki iletişimi tek taraflı olmaktan çıkartıp, çift taraflı ve sürdürülebilir kılmak… Socios.com uygulamasını 2 milyona yakın sporsever kullanmakta.
Türkiye’deki spor endüstrisi ve blockhain tabanlı ilk akademik eğitim programını başlattık.
Yakın zamanda Kadir Has Üniversitesi ile bir eğitim programı başlattınız. Bu çalışmadaki hedefleriniz nelerdir?
Kadir Has Üniversitesi ile başlattığımız ve Türkiye’deki spor endüstrisi ve blockhain tabanlı ilk akademik eğitim programı olacak “Dijital Dönüşüm ve Spor Endüstrisinin Geleceği Programı” bizim için çok kıymetli.
Alanında birbirinden değerli profesyonellerin ve akademisyenlerin eğitmen olarak yer alacağı bu programda, spor endüstrisinin geleceği, değişen ve dijitalleşen dünyanın yeni pazarlama ve iletişim trendleri, blockchain dünyasındaki iş modelleri, NFTler, Metaverse dünyası ve Fan Tokenlar gibi farklı birçok konuda dersler verilecek. Blockchain ve spor alanında kariyer yapmak isteyen gençlere yönelik sunduğumuz bir fırsat bu aslında. Her zaman belirtiyorum “Eğitim” öncelikli hedeflerimizden biri. Yeni bir alan, hızlı değişen dinamikler var. Bu programın, spor ve dijital dünya konusunda kariyer yapmak isteyen gençlere ve onların fikirlerine de yol gösterici olacağını düşünüyoruz.
Detaylı bilgi için tıklayınız.
İlandır.