AdvertorialGaranti BBVA dijitalde tüzel müşterilerine sunduğu hizmetlerle fark yaratıyor
Sponsorlu

Garanti BBVA dijitalde tüzel müşterilerine sunduğu hizmetlerle fark yaratıyor

09.08.2023 - 09:00 | Son Güncellenme:

Türkiye’nin en çok kullanılan bankacılık uygulaması Garanti BBVA Mobil, tüzel müşterilerine sunduğu hizmetlerle özel bankalar arasında fark yaratmaya devam ediyor.

Garanti BBVA dijitalde tüzel müşterilerine sunduğu hizmetlerle fark yaratıyor

1,6 milyondan fazla esnaf, KOBİ ve ticari müşterinin kullandığı Garanti BBVA Mobil ve İnternet’te; açık bankacılık, GKS, limit, risk, teminat ve kefil bilgilerini görüntüleyebilme, üye işyeri başvurusu ve sözleşmelerini onaylayabilme, maaş kurum tanım ve değişikliği, kredisiz hayat sigortaları talimatlarını dijital onaya gönderebilme, İhracat Bedeli Kabul Belgesi (İBKB) oluşturma ve görüntüleme, teminat mektubu başvurusu, e-Defter veri paylaşımı entegrasyonu gibi 1.000'e yakın hizmetten yararlanabiliyor. 

Haberin Devamı

Garanti BBVA’nın müşterisi olan KOBİ’lerin %88’i dijital kanalları aktif olarak kullanıyor. KOBİ’ler; havale, EFT, FAST, SWIFT gibi para transferleri, döviz alış ve satış, kredi kartı ve fatura ödeme gibi geniş kapsamlı finansal işlemlerin de yaklaşık %99’unu dijital kanallardan gerçekleştiriyor. Mobilden müşteri olma sürecinin başlamasıyla birlikte, şahıs firmaları için uçtan uca dijital bankacılık deneyiminde son adım da tamamlanmıştı. Garanti BBVA bu süreci, şahıs firmalarının uçtan uca güvenli, kolay ve sade şekilde deneyimleyebilmesi için tasarladı. Tüzel müşteriler için de bu deneyimi yakın zamanda hayata geçirmeyi planlıyor. Gelir/Gider Görüntüleme, yakın gelecekte yapacağı veya alacağı ödemeleri gösteren Nakit Akışı fonksiyonu ile Tahsil/Teminat Çekleri adımları yoğun şekilde kullanılan Garanti BBVA’nın KOBİ müşterileri bu menüleri 2022 yılında 110 milyondan fazla görüntüledi. 

Haberin Devamı

Açık bankacılıktan tüzel müşteriler de yararlanıyor

Garanti BBVA, bu yılın başında hayata geçen açık bankacılık düzenlemeleri kapsamında farklı farklı bankalardaki hesapları tek bir noktadan izleyebilmek ve bankalar üzerinden para transferi yapabilme gibi özellikleri müşterilerine sunmaya başladı. Bankanın esnaf, KOBİ ve ticari müşterileri, yalnızca başka bankalardaki hesap hareketlerini değil, aynı zamanda başka banka üye işyeri/POS hareketlerini ve hesaba geçecek POS tutarlarını da Garanti BBVA Mobil ve İnternet’ten görebiliyor. Bu hizmeti müşterilerine ilk sunan bankalardan olan Garanti BBVA, açık bankacılıkla müşterilerinin mali durumlarını daha kolay takip edip, yönetebilmesini, daha iyi bir deneyim yaşamasını ve zamandan tasarruf etmesini sağlıyor.

Garanti BBVA dijitalde tüzel müşterilerine sunduğu hizmetlerle fark yaratıyor

Dijital kanallardan pek çok belge paylaşılabiliyor

Tüzel ve şahıs firmaları, Garanti BBVA dijital kanalları üzerinden GKS, limit, risk, teminat ve kefil bilgilerini görüntüleyebiliyor, üye işyeri başvurusu yapabiliyor; maaş sözleşmesi, maaş kurum tanım ve değişiklik formları, kredisiz hayat sigortası talimatları ile üye iş yeri sözleşmelerini de dijital kanallardan onaylayabiliyor. Aynı zamanda İhracat Bedeli Kabul Belgesi (İBKB) düzenleyip, istediği zaman tekrar görüntüleyip yazdırabiliyor. Gelen/Giden SWIFT tutarlarını hesaba geçene kadar adım adım takip edebiliyor. Garanti BBVA kısa bir süre önce yine esnaf, KOBİ ve ticari müşterilerin hayatını kolaylaştıran e-Defter veri paylaşımı entegrasyonunu hayata geçirdi. Bankanın müşterileri böylece güvenle sakladıkları e-Defterlerini izin verdiği koşullarda güvenle ve kolayca sisteme yükleyebiliyor. Veri paylaşımı için e-posta trafiğiyle uğraşmak zorunda kalmıyor. 

Haberin Devamı

Mobil müşteri deneyiminin ana merkezi olarak konumlanıyor

Garanti BBVA’nın dijital kanalları üzerinden tüzel müşterilerine verdiği hizmetleri değerlendiren Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı Işıl Akdemir Evlioğlu, “Son yıllarda şirketler de dijitalleşmeye daha fazla önem vermeye başladı. Buna bağlı olarak şirketlerin mobil bankacılığa daha fazla ilgi duyduğunu görüyoruz. Firma ölçeği büyüdükçe, internet bankacılığı kullanımı da artıyor. Dolayısıyla, geliştirme yatırımlarımızı sadece mobil bankacılık uygulamasına değil, internet bankacılığı tarafına da yapıyoruz. Mobili müşteri deneyiminin ana merkezi olarak konumlayarak, tüzel müşterilerimiz için de dijitalleşmede önemli adımlar atıyoruz. “KOBİ’ler tam güç ilerler!” sloganımızla, KOBİ’lerin yanında olmaya devam ediyoruz. Buradan hareketle, KOBİ’lerimizin hayatını kolaylaştırmak için dijital kanallarımızdaki ürün ve servisleri geliştirmeye devam ediyoruz. 

Haberin Devamı

Zaman içerisinde dijital kanallardan onaylanan belge setini geliştirmeyi hedeflediklerini aktaran Evlioğlu şöyle konuştu: “Geçtiğimiz yıl sektörde ilk olarak, firmaların Genel Kredi Sözleşmelerini, firma limit ve riskleri ile Bankamızdaki teminatlarını görebilecekleri fonksiyonu internet bankacılığında devreye aldık. Ayrıca ticari kredilerin dijitalleştirilmesi çalışmalarımıza hız verdik ve BCH, Taksitli Ticari Kredi, Spot kredi, İnterbanka Endeksli Kredi, İskonto kredisi gibi ürünlerin dijital kanallardan sabit ya da değişken faizli kullanabilecekleri altyapıyı hazır hale getirdik. Tüzel müşteriler dahil, fiziki POS başvurusunun dijital kanallardan yapılabilmesini sağladık.” 

Haberin Devamı

KOBİ’ler için Karbon Ayak İzi Projesi geliştirildi

Evlioğlu sözlerini şöyle sürdürdü: “Finansal sağlık konusunda tüzel müşterilerimizin de finansal sağlığını iyileştirmelerine, finansallarını daha iyi yönetmelerine yardımcı olacak çalışmalarımız devam ediyor. Bankamızın stratejik önceliği olan sürdürülebilirlik çalışmalarımız kapsamında Tüzel KOBİ Karbon Ayak İzi Projesi’yle karbon ayak izi hesaplaması, sektörel etki analizi ve sürdürülebilirlik bilgilendirmelerini mobil ve internet bankacılığından göstererek sürdürülebilirlik konusunda KOBİ müşterilerin de farkındalığını artırmayı hedefliyoruz. Böylece şirketler Garanti BBVA üzerinden yaptığı elektrik, su, doğalgaz ve akaryakıt harcamaları sonucunda oluşan karbon ayak izlerini görebilecek, son 12 aylık sonuçlarını karşılaştırmalı olarak inceleyebilecek ve sürdürülebilirlikle ilgili bilgilere aynı ekran üzerinden ulaşabilecek.” 

Tüzel müşteriler için dijital kanallarda ürün çeşitliliği artacak

Garanti BBVA, ilerleyen dönemde tüzel müşterileri için ticari limit başvurusu, çek karnesi başvurusu gibi ürünlerle birlikte, uçtan uca maaş müşterisi olma gibi servisleri de dijital kanallarına taşıyarak ürün çeşitliliğini artırmayı, böylelikle firmaların istediği yer ve zamanda, ihtiyaç duyduğu ürün ve hizmetlere, kesintisiz, ulaşma ve başvuru yapma imkânı sağlamayı hedefliyor. Dijital kanalların, sadece finansal işlemler için aracı değil, şirketlerin finansal bağışıklığına destek olan bir finansal danışman rolüne de sahip olması amaçlanıyor.

İlandır

Yazarlar