10.06.2022 - 10:34 | Son Güncellenme:
DHA
ÇANKIRI (DHA) – Başkent EDAŞ, 13 yılda 445 milyon liralık yatırım yaptığını açıkladı.
Çankırı’daki çalışmalarına elektrik dağıtım faaliyetlerinin özel sektöre devredildiği 2009’dan 2021 yılı sonuna kadar Çankırı özelinde 445 milyon lira tutarında yatırım gerçekleştiren Başkent EDAŞ, mevzuata uyumla yerine getirdiği faaliyetleri çerçevesinde yeni yatırımları devreye aldı. Şirket ayrıca şebeke ve ekipmanların bakımlarını da tamamladı.
Şirketin konuyla ilgili yaptığı yazılı açıklamada, şu bilgilere yer verildi:
“445 milyon lira tutarındaki yatırımlara ek olarak şirket, 2017-2021 yıllarını kapsayan dönemde yaklaşık 39 milyon lira bütçeli bakım çalışması gerçekleştirildi. Bakım çalışmalarıyla beraber 11 bin 84 km havai/yeraltı şebeke hattı bakımı ile 13 bin 461 adet ekipman ve şebeke unsuru iyileştirildi.
“Ana sorumlulukları arasında elektrik dağıtım şebekesinin; işletilmesi, olası yıpranmalara karşı bakımı, sel, yoğun kar, fırtına gibi doğa olayları veya 3. şahıs kaynaklı arızaların onarımı ve artan enerji talebine yönelik yatırımların gerçekleştirilmesi gibi faaliyetler bulunan şirketimiz, devir tarihinden bu yana Çankırı’nın gücüne güç kattı. Yer altı şebeke uzunluğu 6,5 katına çıkarıldı, 65 bine yakın arıza giderildi.
“Bu süreçte yeraltı şebeke uzunluğunu yüzde 550, trafo kurulu gücü ise yüzde 65 oranında artırarak ihtiyaca yönelik çözümler sundu. Bu kapsamda Çankırı’ya 87 megavat kurulu gücünde olan 423 adet trafo, 394 kilometre yeraltı alçak gerilim hattı, 87 kilometre yeraltı orta gerilim hattı, 1.366 kilometre havai alçak gerilim hattı ve 470 kilometre havai orta gerilim hattı şebeke unsurları elektrik dağıtım şebekesine ilave edildi.
“Şebeke bakım ve arıza işlemlerini de aynı kalite ve özveriyle karşılayan şirketimiz, 13 yıldır hizmet verdiği Çankırı’da 64 bin 918 adet arızaya hızla müdahale ederek enerji arzı ve sürekliliğini sağladı.
“Şirketimiz hem artan enerji talebini karşılamak hem de doğası gereği süresi ve zamanlaması belirsiz olan arıza kaynaklı plansız kesintileri engellemek için yatırımlarını sürdürdü. Yatırımların devreye alınmasında saha çalışanlarımızın İş Sağlığı ve Güvenliği için zorunlu olan planlı kesintileri dikkatle gerçekleştirerek bu kesintilerin müşterileri olumsuz etkilememesi için kesintiye ilişkin zaman ve konum bilgilerini 48 saat öncesinden internet sitesinde paylaştık. İletişim ve adres bilgilerini güncel tutan müşterilerimize de bu bilgileri kısa mesaj yoluyla ilettik.
“Planlı veya plansız kesintilerle birlikte müşterilerimizin ihtiyaç duyacağı tüm konularda yardımcı olmak için 250 Çağrı Merkezi çalışanı ile hizmet vermeye devam ediyoruz.”