IFA 2024’te boy gösteren robotlar ev hizmetinden bahçe bakımına birçok görevi üstlenmeye hazırlanıyor. Bazı robotlar evde devriye gezip evcil hayvanlara göz kulak olurken kimisi ütü yapıyor, kimisi de bahçeyle ilgileniyor.
Bu yıl 100’üncü yaşını kutlayan tüketici elektroniği fuarı IFA’ya damgasını vuran ana ‘tema’ yapay zeka olsa da, yine tüm dikkatleri üzerine toplayan robotlar oldu. Fuarda özellikle gelecek seneden itibaren evlerde kullanımının artması beklenen robotların adeta bir fragmanı izlendi.
Alman robot üreticisi Neura’nın fuarda sergilediği 4NE-1 adlı insansı robot, henüz hazır olmasa da ütü yapmak ve kutu taşımak gibi aktiviteleri yerine getirmek için gün sayıyor. 1.80 boyundaki insansı robot 15 kiloya kadar yükleri de kolaylıkla taşıyabiliyor. Şirketin bir diğer robotu MiPA ise evlerde asistan olarak hizmet vermenin yanı sıra hastanelerde ve mağazalarda da kullanım alanı bulabilecek.
IFA’nın açılışına katılan Almanya Başbakanı Olaf Scholz Samsung’un geliştirdiği yapay zeka destekli robot Ballie ile
Beko malzemeyi kamerayla tanıyan yapay zekalı fırınlardan tambur hareketiyle deterjanın daha etkili çözülmesini sağlayan çamaşır makinelerine kadar, teknoloji ve sürdürülebilirliği bir araya getiren ürünleriyle görücüye çıktı.
Dünyanın en yeni mutfak teknolojilerinin görücüye çıktığı İtalya’nın Milano kentindeki Eurocucina’da sürdürülebilirlikle buluşan yüksek teknolojiler boy gösteriyor.
21 Nisan’a kadar sürecek fuarda Beko da, malzemeyi kamerayla tanıyan yapay zekalı fırınlardan tambur hareketiyle deterjanın daha etkili çözülmesini sağlayan çamaşır makinelerine kadar, teknoloji ve sürdürülebilirliği bir araya getiren ankastre serileri ile öne çıktı.
Türkiye’nin dünya mutfak aletleri üretiminde önemli yeri olduğunu vurgulayan Arçelik Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Akın Garzanlı, 2 senede bir yapılan fuara 4. kez katıldıklarını belirterek, “Bu fuar mutfak teknolojilerinde trendi belirliyor” dedi.
Avrupa beyaz eşya
Türkiye’nin önde gelen gayrimenkul projeleri Cannes sahilinde kurulan İstanbul Çadırı’nda dünya devlerinin önünde görücüye çıktı. İstanbul; Londra ve Paris çadırları arasında yine en cazip şehir olarak konumlandı
Fransız Rivierası’nda gözler İstanbul’da. 100 ülkeden gayrimenkulcü ve yatırımcıları bir araya getiren ünlü MIPIM Fuarı dün Cannes’da kapılarını açtı. Cannes sahilinde İstanbul Ticaret Odası’nın (İTO) kurduğu 685 metrekarelik İstanbul Çadırı, bu yıl 5’inci kez Londra ve Paris çadırlarının arasında yer alıyor.
Fuarda konuşan Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum 2050 itibariyle dünya nüfusunun 3’te 2’sinin şehirlerde yaşayacağına dikkat çekerek, “Gayrimenkul sektörü önemini hiç kaybetmeyecek. MIPIM doğru örnekleri alacağımız bir fuar. Türk müteahhitlerle hep övündük. Ülkemizde 440 bin müteahhit var. Çoğu yurtdışında Türkiye’yi temsil edebilir hale geldi. Gayrimenkul, 250 - 300 sektörü birden ilgilendiriyor. 6 milyon kişiye istihdam sağlıyor” dedi.
Görkemli projeler
İTO Başkanı Şekib Avdagiç ise İstanbul’un, Londra ve Paris çadırları arasında yer alarak dünyanın en cezbedici şehirlerinden biri olarak konumlandığını vurguladı.
MIPIM’in sadece bir gayrimenkul fuarı olmadığını
Pop müziğin ünlü ismi Mustafa Sandal, ‘pazarlamacı’ oldu. Dün İngiliz petrol devi BP’nin yeni reklam yüzü olarak açıklanan Sandal, bir yandan da ilginç girişimlere imza atıyor.
Sandal bu hafta reklamcı Can Korur ile birlikte ‘Acans Pazarlama İletişim’ adlı yeni bir şirket kurdu. Şirketin faaliyet alanı geniş... Kuruluş sözleşmesinde gıdadan kondisyon aletine birçok ürünün ticaretini yapabileceği belirtiliyor.
Ancak ortağı Can Korur, “Çok ürünün adı geçse de, tek bir ürün satacağız. Bunu şimdilik gizliyoruz. Çünkü açıkladığımız anda taklitleri çıkabilir” diyor. İki ortak internetten satış yapacak. Can Korur yeni işle ilgili olarak, “İnsanlar bu sürpriz ürünü kendisi oluşturacak. Benzeri yok. Biz de ABD’den getiriyoruz” diyor.
Daha önce reklam ajansı ‘Güzel Sanatlar Saatchi&Saatchi’de başkan yardımcılığı yapan Korur, bir süre önce görevinden ayrıldı. Korur yeni bir reklam ajansı kuracağını da anlatıyor. 50 bin lira sermayeli yeni şirkette Sandal ve Korur eşit ortak.
E-sigara işi de yaptı
BP’yle yaptığı reklam anlaşması dün kamuoyuna duyurulan Sandal 2011’de ‘Fikiron Sağlık Ürünleri’ adlı bir şirket kurmuştu. Sağlık ve güzellik ürünleri üzerine çalışan bu şirketin ilk
Rock müzik şarkıcısı Teoman’ın fotoğrafçı eşi Ayşe Kaya Yakupoğlu, belgesel ve düğün fotoğrafçılığını geniş kitlelere yaymak için kolları sıvadı. Teoman Yakupoğlu, Boğaziçi Üniversitesi’ndeki öğrencilik yıllarında tanıştığı ve uzun yıllar birlikte olduğu Ayşe Kaya ile 30 Aralık 2012’de nikah masasına oturmuştu.
Bu hafta ‘333 Ayşe Kaya Fotoğrafçılık’ adlı yeni bir şirket kuran Ayşe Kaya Yakupoğlu, “9 yıldır Ayşe Kaya markasıyla belgesel ve düğün fotoğrafçılığı yapıyorum. Ayşe Kaya markasının yanında 333 bir alt marka olacak. Daha geniş kitlelere, daha ekonomik olarak açılmayı istedim” diyor.
Fotoğraf çekilirken 333 demenin, dudakların aldığı şekilden dolayı ‘seksi’ olduğu düşünülür... Ancak Ayşe Kaya ismi özel bir sebeple seçmediklerini şu sözlerle belirtiyor: “İsimleri alt alta sıraladık, en çok bunu beğendik.”
Nikâh şahidi ortak
100 bin lira sermayeyle kurulan yeni şirketin yüzde 43’ü Ayşe Kaya’ya, yüzde 30’u da Ramazan Çaylı’ya ait. Adem Köz, Hüseyin Alkış ve Ayşe Tiryaki’nin payları ise yüzde 9’ar. Ayşe Tiryaki aynı zamanda Teoman - Ayşe Kaya çiftinin nikâh şahidi. Adres ise Teşvikiye... Kaya, “Ayşe Kaya markasıyla ‘A plus’ işlere bakıyorsam, 333 daha çok A ve ‘B
Abdullah Gül ve Tayyip Erdoğan’ın son dönemde ziyaretleriyle gündeme gelen petrol zengini Gabon Türkiye’de yatırıma gitti. ‘Bongo ailesi Türkiye’ye denizden geldi
Batı Afrika’nın petrol zengini ülkesi Gabon son dönemde Türkiye’nin radarında. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül 2011’de Gabon’u ziyaret etti. Gül’ün bu gezide Gabonlu bir balıkçıyla sahilde konuşurken çektirdiği fotoğraf Türkiye’nin gündemine oturdu. Başbakan Tayyip Erdoğan da bu yılın ilk yurtdışı gezisini aralarında Gabon’un olduğu 3 Afrika ülkesine yaptı.
İki ülke işadamlarını yatırıma çağıran bu ziyaretler bu hafta meyvesini verdi.
Gabon Cumhurbaşkanı Ali Bongo’nun kardeşi Claude Christian Bongo (42), bu ay Türkiye’de 2 denizcilik şirketi birden kurdu. Bongo ülkesinde finans sektörünün kilit isimlerinden. Gabon’da havacılık sektörünün geliştirilmesinde önemli rol oynayan Christian Bongo, Gabon Kalkınma Bankası’nın başında. Yeni şirketlerden birisi ‘CBA Denizcilik’, diğeri ise ‘BCM Denizcilik’... Merkezi Üsküdar’da bulunan iki şirketin de en büyük hissedarı Bongo. CBA şirketinin yerli ortağı Serdar Ahmet Akın, BCM şirketinin ise Murat Dalyan.
Gabon Türkiye’nin gündemine Cumhurbaşkanı Gül’ün Gabonlu bir
Türkiye’de lüksün simgesi Vakko’nun veliahtlarından Katia Hakko, geçtiğimiz günlerde ilginç bir girişime imza attı. Vakko Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko’nun kızı Katia Hakko, artık ‘butik’ bir grafik tasarım atölyesinin ortağı.
Hakko’nun ortak olduğu “Stüdyo 74” adlı atölye İstanbul’un son dönemde hızla popüler hale gelen semtlerinden Karaköy’de. Marka danışmanlığından ‘image-marker’lığa, logo ve afiş tasarımından fotoğrafa kadar geniş bir yelpazede hizmet veren Stüdyo 74, Karaköy Eski Şarap İskelesi’ndeki Süha Fazlı Han’da. Kendisi de atölyede çalışan Katia Hakko, siparişler doğrultusunda afiş ve katalogların hazırlanmasında bizzat rol oynuyor. Katia Hakko, “Bu küçük bir oluşum. Bu alanda eğitim gördüm. Butik işler yapacağız” dedi.
3 ortağa eşit pay
1985 doğumlu Katia Hakko, 24 Ocak tarihinde, “74 Stüdyo Kültür Sanat Organizasyon ve Reklam” adlı bir şirket kurdu. Yeni şirketin diğer ortakları Demet Eşeli ve eşi Alphan Eşeli. ‘Stüdyo 74’ün 3 ortağı da eşit pay sahibi. Şirketin sermayesi ise 45 bin lira.
Demet - Alphan Eşeli çifti aynı zamanda Stüdyo 74’le aynı binada yer alan “İstanbul 74” adlı sanat merkezinin de sahibi. İstanbul 74, ‘İstancool’ adlı sanat ve
Türk internet yatırımcıları 2013’e hızlı başladı. Türkiye’nin en popüler internet sitelerinden Ekşi Sözlük’ün patronu Sedat Kapanoğlu, hızla ismini duyurmaya başlayan bir video sitesine ortak oldu: 59saniye.com...
59 Saniye’nin kurucusu Fatih Aker, ya da sosyal paylaşım sitesi Twitter’da bilinen adıyla Mesut Bahtiyar. Sitenin sloganı ise “1 dakika çok uzun...”
Fatih Aker, internetteki komik videoların insan hayatından uzun bir süre çaldığı fikrinden hareketle 59 saniyeyi geçmeyen videoların izlendiği siteyi geçen yaz oluşturdu. Kullanıcılar 59 saniyelik eğlence, sanat, haber, spor gibi içeriklere sahip videolarını siteye gönderiyor, sitenin editörlerinin gözetiminde de bu videolar yayınlanıyor. Özellikle zamanı dar kullanıcılar tarafından çok tutulan site, kısa sürede ismini duyurdu.
‘Alkışlarla’ yaşadı!
Bu hafta ‘59 Saniye İnternet Hizmetleri’ adlı yeni bir şirket kurulunca, Fatih Aker’e sordum. Aker, Ekşi Sözlük’ün sitesine ortak olduğunu ancak bunu özel bir lansmanla duyurmak niyetinde olduklarını paylaştı. Yeni kurulan 59 Saniye şirketinin yüzde 45’i Fatih Aker’e, kalanı Ekşi Teknoloji şirketi ile Ekşi tarafından avukat Başak Purut’a ait. Hâkim hissedar Ekşi