Otomobil üretimi, geçen yıla oranla ilk 7 ayda yüzde 27 artarken, toplam otomotiv üretiminde artış yüzde 18 oldu.
Otomotivin satış tarafı gibi üretim bölümü de yükselişini sürdürüyor. Nitekim Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) verilerine göre, bu yılın Ocak-Temmuz dönemine ait üretim ve ihracat adetlerinde geçen yıla göre artış yaşanırken, ihracat 20 milyar doları aştı.
OSD verilerine göre, yılın ilk 7 aylık döneminde toplam otomotiv üretimi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 18 artışla 870 bin 600 adede ulaştı. Otomobil üretimi yüzde 27 artarak 550 bin 615 adet, traktörle birlikte toplam üretim de 905 bin 666 adede ulaştı. Yılın ilk 7 ayında ticari araç üretiminde geçen yıla oranla yüzde 4 artış gözlenirken, bu dönemde, ağır ticari araç grubunda üretim yüzde 28, hafif ticari araç grubunda üretim yüzde 2 arttı. Bu dönemde, otomotiv endüstrisinin kapasite kullanımı yüzde 75 olarak gerçekleşirken, bu oran hafif araçlarda (otomobil + hafif ticari araç) yüzde 75, kamyonda yüzde 91, otobüs-midibüste yüzde 49 ve traktörde yüzde 79 oldu.
2023’ün ilk 7 ayında otomotiv ihracatı, geçen yılın aynı dönemine göre adet bazında yüzde 11 artışla 586 bin 795 adet olurken, bu dönemde otomobil ihracatı yüzde 26 arttı ancak ticari araç ihracatı yüzde 8 azaldı. Bunda, Fiat Doblo ve Ford Courier modellerinin üretiminin sona ermesi de rol oynadı. Türkiye İhracatçılar Meclisi’ne göre, toplam otomotiv sanayi ihracatı 2023’ün ilk 7 aylık döneminde yüzde 16 ile sektörel ihracat sıralamasında zirvedeki yerini korudu. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birlikleri (OİB) verilerine göre, ilk 7 ayda toplam otomotiv ihracatı, 2022 yılının aynı dönemine göre yüzde 17 artarak 20.5 milyar dolar oldu. Euro bazındaysa yüzde 17 artarak 18.9 milyar euro olarak gerçekleşti. Bu dönemde, dolar bazında ana sanayi ihracatı yüzde 20 oranında, tedarik sanayi ihracatı da yüzde 12 oranında arttı.
Austral’e tam hibrit seçenek
Renault’nun orta sınıftaki yeni modeli, 160 HP’lik 1.3 lt mild yani hafif hibrit seçeneğinin ardından bu kez full hibrit versiyonuyla da Ağustos ayının sonundan itibaren satın alınabilecek.
“Techno Esprit Alpine” versiyonla satışa çıkacak “Austral E-Tech full hybrid”, kendi kendini şarj eden ve yüzde 40’a varan yakıt tasarrufu sağlayan bir araç. 1.2 lt 3 silindirli turbo destekli benzinli motora sahip aracın hibrit sistemi, aynı zamanda iki elektromotor (çekiş için bir “e-motor” ve içten yanmalı motoru çalıştırmak, vites değiştirmek ve bataryayı şarj etmek için bir yüksek voltajlı marş jeneratörü), merkezi batarya ve akıllı çok modlu şanzımandan oluşuyor. Hibrit teknolojisi sayesinde araç toplamda 200 HP güç üretiyor.
Yeni Renault Austral E-Tech full hybrid’in, kendi kendini şarj eden tamamen yeni E-Tech “tam hibrit” güç-aktarma sistemi, şehir içi yolculukların yüzde 80’ini elektrikli modda yapmaya imkân sağlıyor. Sistemda batarya, yavaşlama ve frenleme sırasında da şarj oluyor, bu sayede prize takmadan elektrikli sürüş keyfi yaşanıyor. Araç, uygun koşullarda 130 km/s hıza kadar elektrikli modda sürüş, tek depoyla 1100 km’ye varan menzil ve şehir içinde benzinli motora kıyasla sürüş şeklini değiştirmeden yüzde 40 yakıt tasarrufu sağlayabiliyor. Austral E-Tech full hybrid’te, ayrıca Renault’nun 3. nesil 4 tekerlekten yönlendirme sistemi “4Control” bulunuyor.
MG’den ilk lüks ve 4x4 elektrikli
Türkiye pazarında elektrikli araçlar sınıfının önemli oyuncusu MG, yeni elektrikli lüks SUV modeli “Marvel R Electric”in satışlarına başladı. “Luxury” ve “Performance” olmak üzere iki versiyonu bulunan Marvel R Electric, aynı zamanda 4x2 - 4x4 çekiş seçenekleri sunuyor. Marvel R Electric, MG Pilot Teknolojik Sürüş Desteği, 19,4 inçlik dokunmatik ekranı, V2L Enerji Paylaşım Özelliği gibi teknolojilere sahip. Dört tekerlekten çekişli “Performance” versiyonu 288 HP güç ve 370 kilometre menzil, arkadan itişli “Luxury” ise 180 HP güç ve 402 kilometrelik menzil sunuyor. Marvel R Electric’in, her iki versiyonunda da 70 kWsa kapasiteye sahip bataryalar yer alıyor.
Markanın 3 değerini temsil edecek
Opel’in ilk olarak 5-10 Eylül’de Münih’te gerçekleşecek “IAA Mobility”de sergileyeceği “Experimental” crossover konsepti, markanın üç temel değerini; “Detoks”, “Modern Alman” ve “Çevreci inovasyon”u bünyesinde barındırıyor. Experimental, modern dış tasarımıyla Opel’in önümüzdeki yıllardaki tasarım yaklaşımını ortaya koyarken, hafif koltukları ve tamamen yeni gösterge ekranıyla dikkat çekiyor.
Şirketler birleşti tek müdür atandı
ALD Automotive, dünyanın önde gelen filo yönetimi ve mobilite şirketlerinden LeasePlan’in global satın alma işlemini tamamlarken, iki şirket, Türkiye’de de tek şirkete dönüşme sürecine başladı. ALD Automotive/LeasePlan İcra Kurulu Başkanı Tim Albertsen, Türkiye’deki birleşik kuruluşun başına, daha önce LeasePlan Genel Müdürü olan Türkay Oktay’ı atadı. Oktay, Ülke Genel Müdürü olarak göreve başlarken, daha önce ALD Automotive Türkiye Genel Müdürü olan Timur Kaçar’ın da, grup içinde farklı görevlerde yer alacağı belirtildi.
Santa Fe artık bildiğimiz gibi değil
Hyundai, baştan sona yenilediği Yeni Santa Fe modeliyle SUV segmentinde farklı bir yer edinmeye hazırlanıyor. Markanın karakteristik tasarım çizgisinden çok farklı bir şekilde hazırlanan yeni otomobil, radikal bagaj kapağı tasarımı, iç mekan ferahlığı ve cesur tasarımıyla fark yaratacağa benziyor.
Aracın “H” şeklindeki ön farları, keskin hatlı çamurlukları ve yukarıda konumlandırılmış motor kapağı güçlü bir ilk izlenim bırakıyor. H şeklindeki farlar, alçak konumlu ızgara tasarımı birlikte, cesur ve ayırt edici bir görüntü oluşturmak için Hyundai ambleminden ilham alıyor. Santa Fe Avrupa’da 1.6 lt turbo Hibrit (1.6T GDI HEV – 6AT) ve benzinli 1.6 lt turbo Plug-in Hibrit motorlarla satışa sunulacak. Aracın 2024’ün ilk yarısında Avrupa’da satışa sunulması bekleniyor.