Çin’in en büyük otomotiv şirketlerinden Dongfeng çatısı altında yer alan, premium elektrikli otomobil üreticisi Voyah, Türkiye’de satılmaya başlandı. Marcar Otomotiv A.Ş. tarafından getirilen tamamen elektrikli “Free” modelinin ön siparişleri alınmaya başlanırken, geri alım garantisi ve 8 yıl batarya garantisi gibi özelliklerle satılan ilk otomobillerin Eylül ayında teslim edilmesi öngörülüyor.
İlk olarak Çin pazarında 2021’nin son çeyreğinde yollara çıkan Voyah Free, geçtiğimiz yıl Çin haricinde ilk kez Norveç pazarına ihraç edildi. Çin ve Norveç’in ardından Türkiye pazarında yollara çıkan Voyah Free, büyük boy SUV segmentinde yer alıyor. Adaptif havalı süspansiyonları sayesinde zeminden taban yükseliği 118 ile 213 mm arasında değişebilen elektrikli Free, önde 160 kW arkada da 200 kW olmak üzere iki motorla toplamda 360 kW (488 HP) güç üretebiliyor. 720 Nm maksimum torka sahip sistem, Akıllı 4 Çeker Sistemi’nin de katkısıyla 0-100 km/s hızlanmasını 4.4 saniyede tamamlayabiliyor. Voyah Free’nin maksimum hızı ise 200 km/s. WLTP normlarına göre 500 km’ye kadar elektrikli menzil sunan Free’nin şehir içi tüketim değeri 100 km’de 15,5 kWh iken ortalamada 100 km’de 20,2 kWh değeri verilmiş. Hızlı şarj istasyonlarında (DC) bataryalar 45 dakika içerisinde yüzde 20’den 80 seviyesine kadar doldurulabiliyor. 106/100 kWt batarya kapasitesi, 12V ve 230V priz ve Tip 2 şarj kablosu da Voyah Free’nin ekipmanları arasında yer alıyor.
“Eco, Comfort, Performance, Outing, Snow ve Individual” olmak üzere 6 farklı sürüş modu bulunan araçta, 3 farklı ekranı ve yan havalandırma menfezlerini kapsayacak şekilde yerinden yükselebilen kokpit tasarımı dikkat çekiyor. Free, bu sayede yolcuların ferahlık hissini artırabiliyor ya da ekranlara ihtiyaç olmaması durumunda gözden uzak olabilmesini sağlıyor.
Yeni nesil KONA geldi
Hyundai’nin B-SUV segmentindeki temsilcisi KONA, Türkiye’de de satışa sundu. Bir önceki nesline oranla daha geniş, daha teknolojik ve dinamik olan model, tek bir gövde altında 3 farklı motor tipine yer veriyor. Her birinde farklı kullanım özellikleri ve görsellik sunan yeni KONA’nın, daha sportif sürüş ve dinamizm isteyenlere yönelik “N Line” versiyonu da bulunuyor. İkinci neslinde de farklı bir tasarımla şekillenen ve markanın yeni modelleri arasında yer alan Staria’yı da andıran KONA’nın ön ve arkada yer alan çizgi şeklindeki aydınlatma grubu, köpekbalığını andıran burundan başlayarak yumuşak bir şekilde eğim gösteren bagaj kapağına kadar benzersiz bir silüet oluşturuyor. EV versiyonunda piksel lambalarla daha da farklılaşan araç, bu ikonik tasarım özelliğini uygulayan ilk Hyundai modeli olarak bir adım öne çıkıyor.
KONA Elektrik, ön tampondaki radyatör ızgarası yerine üç boyutlu bir süslemeyle ayırt ediliyor. Benzinli ve hibrit seçenekler, daha fazla vurgu için siyah çamurluk kaplaması kullanıyor. KONA Hibrit, üst ve alt aktif hava kanatçıklarını kullanırken benzinli motorlarsa sadece üst hava kanatçığıyla donatılmış.
Daha geniş, fonksiyonel bir iç mekana kavuşan KONA, sadece 85 mm kalınlığındaki ince ve sert koltukları da arkadaki yolcular için daha fazla yaşam alanı anlamına geliyor. Yeni KONA, 12,3 inçlik entegre çift ekranıyla ergonomik olarak konforlu kullanımı destekliyor.
Geniş bir donanım listesine sahip olan yen KONA’da, 4 farklı motor seçeneği bulunuyor. 120 PS’lik 1.0 lt ve 198 PS’lik (N Line) gücündeki 1.6 turbo motorların yanında, Toplamda 141 PS’lik güç sağlayan 1.6 lt GDi Hibrit versiyonu da bulunan yeni KONA’nın tam elektriklisi de 2023 yılının son çeyreğinde satışa çıkacak.
Makyajlı 508 tek motorla satışta
Pveugeot’nun D sınıfında yer alan temsilcisi 508, makyajlanan versiyonuyla satışa sunuldu. Çok daha teknolojik, şık ve modern bir çehreye kavuşan 508, tek motor ve şanzıman kombinasyonuyla satışa çıktı.
Markanın yeni logosunun da yer aldığı ön kısımda ızgara deseni tamponun hacmine entegre edilerek modern bir görünüm elde edilirken, 3 pençeli ışık imzasına sahip aydınlatmalar da dikkat çekiyor. Arkada, yeni LED stop lambaları, kayar sinyallerle imza niteliğindeki 3 pençeli tasarımı birleştiriyor. Yeni 508, iç mekânda açık bir şekilde üst sınıf vurgusu yapıyor. Kullanılan döşemelerdeki malzemenin kalitesi ve modernliği kadar daha fazla ergonomi sağlayan ergonomik vites seçici de daha iyi bir deneyime katkı sağlıyor. Yeni 508’in Allure donanımında 18 inçlik, GT donanımındaysa 19 inçlik farklı jantlar yer alıyor. Yeni 508’deki i-Cockpit daha fazla teknoloji sunuyor. 10 inçlik, yüksek çözünürlüklü merkezi ekran, bağlantılı navigasyon, doğal dilde ses tanıma, kablosuz bağlantı ve kablosuz güncelleme ile donatılan yeni i-Connect Advanced bilgi-eğlence sistemi, daha da gelişmiş bir teknoloji deneyimi sağlıyor. Araçta standart olarak 130 lt turbo dizel motor ve EAT8 otomatik şanzıman mevcut.