Yeni vergiyle, Türkiye pazarında nispeten hesaplı olan Çin markaları daha yüksek fiyatlara çıkacak.
Bu hamle, özellikle yerli üreticilerin çatı kuruluşu OSD’nin yanı sıra bazı distribütörler tarafından da çokça gündeme getirilmişti. Çin’den araç ithalatının artması nedeniyle otomotiv endüstrisinin dış ticaret açığı vermeye başlaması, bu konudaki rahatsızlığı artırıyor gibiydi. Dış ticaret açığı, Türkiye için de “kırmızı çizgi” boyutunda.
Avrupa’yı seçtiler
Ayrıca Çinli markalar birbiri ardına Avrupa’da yatırım kararları açıkladı. Türkiye’yi bunun dışında tutmaları, bir miktar rahatsızlık yaratıyordu. Uygulama, tam bir ay sonra yürürlüğe girecek. 7 Temmuz’da yürürlüğe girecek GSR 2 uygulaması da düşünüldüğünde piyasada başlayan kampanya furyası hızlanabilir. Bu yaşananlar Çinli markaların “bittiği” ya da “tası tarağı toplayıp, dükkân kapatacağı” şeklinde yorumlanmamalı. Zira bu markaların bir kısmı Avrupa’da üretime başlayacak. Ayrıca bir süreliğine de olsa, fiyatların aşırı yükselmemesi uğruna Çin’deki merkezlerden bazı tavizler gelebilir.