Levent Köprülü

Levent Köprülü

-

Tüm Yazıları

Türkiye’de tam hibrit liderliğini pekiştiren Toyota, araç bulunurluğu sorununun azalmasıyla yılın son çeyreğinde atak yapmaya hazırlanıyor.

Türkiye’de hibrit otomobil satışına öncülük eden Toyota, bu yıl tam hibrit araçlardaki liderliğini artırarak pekiştirdi. Toyota, yılın ilk 7 ayında Türkiye’de tam hibrit satışlarının yaklaşık yüzde 80’ini gerçekleştirirken, sattığı 10 araçtan 4’ü hibrit oldu.

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, hibrit teknolojisinin gerek perakende gerekse de filo müşterilerince fazla talep gördüğünü belirterek, “2023 yılının ilk 7 ayında tam hibrit pazarını, yaklaşık yüzde 80 payla domine etmeyi sürdürdük. Bununla birlikte hibrit araçlarda yaşadığımız bulunurluk sorunlarına karşın, ilk 7 ayda toplam satışlarımızın yüzde 40’ını hibrit modellerimiz oluşturdu. Müşterilerimiz tam hibrit ve hafif hibrit arasındaki farkı çok iyi biliyor” dedi. 2023’ün son bölümünde daha fazla araç gelmesiyle satış adetlerinin de artacağını ifade eden Bozkurt, “İlk 7 ayda 28 bin adedin üzerine çıkan bir satış rakamı elde ettik. Bulunurluk sorunu nedeniyle potansiyelimizin oldukça altında kalan bir satış performansımız vardı. Ancak yılın son çeyreğinde bu sorunun azalmasıyla atağa kalkacağımızı belirtebiliriz. Bu doğrultuda tedarikte ve lojistikte herhangi bir sorun yaşanmaması halinde, 50 bin adetleri geçeceğimizi öngörüyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Son çeyrekte atak yapacak

‘1 milyona gidiyor’

2023 Türkiye otomotiv pazarını da değerlendiren Bozkurt, “2023 Türkiye otomotiv pazarının binek otomobil ve ticari araçların toplamıyla 1 milyon civarında bir yerde kapanacağını öngörüyoruz. Geçmişte 1 milyona yaklaşmış ama hiç 1 milyona ulaşamamıştık. Yıl sonunda 1 milyon adetleri geçebiliriz, ancak kalan 4 ayın çok kritik dönem olduğunu da belirtmeliyiz. Filo ve perakende pazarında talep henüz tam karşılanamadı. Son dönemde araç bulunurluğunda da artış gözlemliyoruz. Bu unsurlar pazarın büyümesini desteklese de, yüksek talebin satışa dönmesi için krediye ulaşım sorununun çözülmesi gerek. Şu anda herkes krediye ulaşamıyor. Filo firmaları ve kısa-uzun dönem kiralama firmaları da kredi konusunda sorunlar yaşıyor” dedi.

Haberin Devamı

1.6 litre motorlu araçların tamamının yüzde 80’lik vergi dilimine girdiğini, bunun fiyatların daha da artmasına yol açtığını, araca ulaşmayı zorlaştırdığını kaydeden Bozkurt, “Genel fotoğrafa bakıldığında tedarikte, ekonomide ve lojistikte bir sorun olmazsa pazar 1 milyon adetlere ulaşacaktır” ifadesini kullandı.

Son çeyrekte atak yapacak

‘2024 pazar tahmini için çok erken’

Gelecek yıla ilişkin otomotiv pazarı öngörülerine de değinen Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, özetle şunları söyledi:

“Henüz erken olsa da, pazarın mali politikaların seyrine göre şekilleneceğini ifade edebiliriz. 2024 ve 2025’i kolay olmayacak iki yıl olarak değerlendiriyorum... Mali disiplin planına, topyekün hepimizin uyması gerekiyor. Kişisel tahminim, cari açık konularını ön planda tutacak bir yol haritası ortaya konulacağı yönünde. Genel anlamda pazarın soğutulmasına doğru gidecek bir planlama bekliyorum. Bugün 1 milyonla kapatmayı öngördüğümüz pazarı, gelecek yıl yüzde 30-35 aşağıya çekebilecek bir senaryoyla karşı karşıya kalma ihtimalimiz olduğunu da görüyorum. 2024 ile ilgili şu anki fotoğrafa baktığımız zaman pazarda 650-700 binlere gerileme ihtimali olabilir. Ama bu tahminleri yapmak için henüz erken.”

Haberin Devamı

Son çeyrekte atak yapacak

Makyajlanan Elantra daha çekici oldu

Hyundai Assan, bu yılki model atağına Elantra ile devam ediyor. Makyajlanan Elantra, Türkiye’de tek motor ve iki donanım paketi seçeneğiyle satışa sunuldu.

Yenilenen görünümü ve artan gelişmiş güvenlik donanımlarıyla dikkat çeken Elantra, sert ve keskin çizgilerden oluşan tasarım diliyle de rakiplerinden ayrılıyor. Yenilikçi bir ön görünüme sahip otomobil, makyajlı versiyonda daha fazla dikkat çekiyor. Arka taraftaki uzunlamasına konumlandırılan stop lambalar ise sağ ve sol tarafta gövdeye doğru uzanmaya başlıyor. Makyajlı Elantra’da, daha fazla yumuşak malzeme kullanımıyla kalite algısı artırılmış. Sportif direksiyon simidi ve dijital ekrandan oluşan göstergeler de bu yapıyı destekliyor. 123 HP’lik 1.6 lt benzinli atmosferik motor, CVT şanzımanla kombine edilmiş.

Son çeyrekte atak yapacak

2008 de artık yenilendi

B-SUV önemli oyuncularından Peugeot 2008 de, makyajlı versiyonuyla ülkemizde de satışa sunuldu. Benzinli, dizel ve elektrikli 3 farklı motor seçeneğiyle pazarda yerini alan yenilenmiş 2008’in ilk teslimatları Eylül ayı başından itibaren başlayacak.

Yeni Peugeot ışık imzasına kavuşan 2008, ön tampona entegre edilen üçlü aslan pençesi ile daha farklı bir görüntü veriyor. Arkada, yeniden tasarlanan ve LED teknolojisine kavuşan stop lambaları da değişimin unsurlarından. Makyajla birlikte Allure ve GT versiyonlarındaki 10 inçlik dijital gösterge paneli, GT versiyonlarında 3-boyutlu oluyor. Ekranın rengi, bilgilerin düzeni ve önceliği kişiselleştirilebiliyor. Tüm yeni 2008’lerde 10 inçlik merkezi dokunmatik ekran standart. Yeni 2008, 1.2 lt 130 HP (EAT8) benzinli, 1.5 lt 130 HP (EAT8) dizelin yanı sıra menzili 406 km’ye yükseltilen yeni e-2008 GT versiyonlarıyla geliyor.