Fransız üreticinin yeni stratejisi, Türkiye’de de kendisini gösterecek ve marka, daha premium hale dönüşecek. Ayrıca Bursa’nın sürprizleri de bekleniyor.
Son dönemde birbiri ardına yeni ve yenilenmiş modellerini tanıtan Renault, önümüzdeki 3 yıl içinde ciddi bir değişim geçirmeye hazırlanıyor. Marka, Türkiye’ye ilişkin yeni planlar açıklamaya hazırlanırken, Türkiye ve dünyada pazara sunduğu premium modellerle çıtayı bir üste taşımaya kararlı.
Markanın “Renaulution” stratejisi çerçevesinde gelecek 3 yılda muazzam bir değişimin içinde olacağını belirten Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş, yeni pazara sunulacak modellerle premium yani lüks algısının artacağını kaydetti. Çağdaş, bu sayede “Renault ile Dacia arasındaki fark biraz daha açılacak” ifadesini kullandı. Türkiye’de de Renault’nun Alpine markasını devreye sokacaklarına dikkat çeken Çağdaş, “Ekim-Kasım gibi Alpine markamızın tanıtımı olacak. 4 farklı modelini getirerek, sadece Mais’e ait bayilerde satacağız. Böylelikle premium markamız da olacak” dedi. Yeni Renault 5’in de markaya değer katacağına inandıklarını belirten Çağdaş, “Bu modelde de Alpine versiyonuna ağırlık vereceğiz ve bu modelin çok tutulacağını düşünüyoruz” diye konuştu.
Yeni yatırım mı?
Öte yandan bu değişim içerisinde Oyak Renault tarafında da hareketlilik olacağını belirten Berk Çağdaş, yakın zamanda bir açıklama yapılacağını kaydetti. Konuya ilişkin ayrıntı vermeyen Çağdaş, “Birkaç aya kadar fabrika da bir açıklama yapacak” demekle yetindi. Renault Mais Genel Müdürü, “Ne tür bir yatırım açıklanmasını isterdiniz?” sorusuna da, “Elbette çok sattığım, popüler modellerin Türkiye’de üretilmesini isterdim. Bildiğiniz gibi pazarda da şu an SUV modeller popüler” yanıtını verdi.
Türkiye pazarına ilişkin değerlendirmelerde de bulunan Berk Çağdaş, önümüzdeki aylarda talebin normale dönmesinin beklendiği yönündeki görüşlere destek verdi. Çağdaş, bunun 2. el pazarına yansıyacağını, yüksek kar amaçlı satışların ise düşeceğini kaydetti. Şu an spekülatif amaçlı satışların hayli yüksek olduğunun altını çizen Çağdaş, hükümetin aldığı önlemleri desteklediğini, daha iyi kontroller getirilmesi gerektiğini söyledi.
Bankaların leasing yani kiralama işine girmesi gerektiğini kaydeden Berk Çağdaş, bunun bankalar açısından çok riskli olmayacağını düşündüğünü kaydederek, geri ödemeler konusunda “Türk insanı atını feda etmez” ifadesini kullandı.
Bu kez hibriti de satılacak
Bursa’da üretilen ve sınıfının en çok satanları arasında yer alan Renault Clio, makyajlanmış haliyle Eylül ayında Türkiye yollarına çıkıyor. Clio, fiyat farkına rağmen bu kez hibrit versiyonuyla da satışa sunulacak. Dünyada en çok Clio satılan ikinci ülke konumunda olan Türkiye pazarına Eylül ayında çıkacak olan araç, yeni tarzı, daha çekici ve sportif tasarımı, markanın yeni nesil “far imzası” gibi unsurlarla şekillendi. Yeni dış renkleri, yenilenen arka stop lambalarıyla farklılaşan Clio, özellikle sportif “Esprit Alpine” donanım paketiyle hem iç hem de dış tasarım olarak yeni Clio dönemini en iyi şekilde özetliyor.
Araç, tüm donanım paketlerinde 7 veya 10 inçlik dijital ekranla donatılırken, 10 inçlik versiyon navigasyon haritalarını yansıtıyor, sürüş modu MULTI-SENSE ayarına uyum sağlıyor. Donanım seviyesine bağlı olarak, radyo ve R&GO veya Renault Easy Link multimedya sistemi devreye giriyor. MULTI-SENSE teknolojisi, ön konsol ve orta konsoldaki aydınlatma ayarlarını düzenleyerek yeni bir deneyim sunuyor. Araçta, 360 derece kamera, bisikletlilerin yanı sıra yayaları algılayan Aktif Acil Fren Destek sistemi, dur-kalk ve şerit ortalama fonksiyonlu hız sabitleme gibi donanımlar da bulabilmek mümkün.
Benzinli, dizel, hibrit ve LPG’li motor seçenekleri sunan yenilenmiş Clio, Türkiye’de benzinli ve hibrit motorlarla satılacak. LPG ise düşünülüyor. E-Tech tam hibrit seçenek, 145 HP üretiyor. Benzinli ise 65 ve 90 HP’lik.
Dacia Spring nihayet!
Türkiye’nin en ulaşılabilir elektrikli modeli olarak nitelenen ve uzun süredir konuşulan tamamen elektrikli yeni Dacia Spring, 875 bin TL’lik “lansmana özel fiyatıyla” Türkiye’de satışa sunuldu. Ayrıca Dacia Spring’le, lansman ayına özel ilk bakım hediyesi de var. Dacia’nın “güçlü ve maceracı” imajını daha ileriye taşıyan yeni “Extreme” donanım paketiyle satışa sunulan Spring, yeni “ELECTRIC 65” motoru, lansmana özel “Arduvaz Mavi” renk seçeneği ve donanıma özel tasarım öğeleriyle dikkat çekiyor. Extreme donanımının tavan barlarında, yan aynalarda, jant göbeklerinde, aracın farlarının altında, bagaj kapağındaki Dacia logosunda ve iç detaylarda yer alan dekoratif parçalarda Bakır rengi kullanılıyor. Ön kapılarda ve kapı altı çıkartmalarında yer alan topoğrafik tasarımların çevresinde, kapılar ile ön çamurluklar arasında Duster’ın kendine özgü şnorkel ekipmanına yapılan bir gönderme bulunuyor. Aracın iç kısmında da topoğrafik desenler, bakır rengi dekorlar var. Dacia Spring’deki 65 HP’lik “ELECTRIC 65” motor, yüksek tork sunuyor. WLTP karma döngüsünde tek şarjla 220 km ve WLTP şehir içi döngüsünde 310 km yol alabiliyor.
Yükselişte...
Efsanevi İngiliz markalarından “MG”, özellikle elektrikli modelleriyle yerini sağlamlaştırmaya devam ediyor. MG, 2023’ün ilk çeyreğinde İngiltere’de en çok satılan elektrikli otomobil markaları arasında 2. sıraya yükselirken, ilk 4 ayda da Batı Avrupa elektrikli otomobil pazarında en çok satan 5’inci marka haline geldi. Markanın başarısında, kısa süre önce Türkiye’de de pazara sunulan “MG4” önemli rol oynadı. MG4, İngiltere’de en çok satılan 2. model olurken, Türkiye pazarındaki ilk ayında en çok satılan 3. elektrikli otomobil oldu. MG markasının yeni modeli MG4 Electric, iki versiyonla satılıyor. 51 kWsa bataryaya sahip ‘Comfort’ versiyonu 492 km şehir içi menzil sunarken, 64 kWsa bataryalı ve 204 PS gücünde elektrikli motora sahip “Luxury” versiyonunda şehir içi menzil 577 km’ye ulaşıyor.