Yıllarca televizyonlarda “talk show” tanımının en önemli temsilcisi olarak yer alan Jay Leno, zaten ünlü bir kişilikti. Ancak nadir ve egzotik modellerle dolu garajı, onun daha da ünlenmesini sağladı.
Jay Leno denildiğinde, eskiden “Tonight Show” ile anılan bir stand-up komedyeni ve “talk show” yıldızı akla gelirdi sadece. Zira komedyenlik ve dizi oyunculuğuyla 170’lerde başlayan kariyeri, 1990’larda şovunun NBC televizyona taşınmasıyla farklı bir boyuta geçmiş, ABD başta olmak üzere pek çok ülkede hayran kazanmıştı. Türkiye’de bile bir süre dublajlı olarak seyrettiğimi hatırlıyorum mesela...
Ancak Jay Leno, 2009’da kendi programı olan “The Jay Leno Show”u sunmaya başladı. Ardından eski programı “The Tonight Show”a Conan O’Brien’in yerine geri döndü. Ancak Şubat 2014’te bir anlamda emekliye ayrılıp, koltuğunu Jimmy Fallon’a teslim etti ve garajına çekildi. Evet, “garajına” diyorum çünkü kendisi, çok ciddi bir otomobil tutkunuydu, ki halen öyle ve artık “Jay Leno’nun Garajı” videolarıyla hayranlarına hayran katıyor. Çünkü bir yandan garajında bulunan, aralarında çok değerli ve nadir modellerin de bulunduğu 181 otomobili ve 80 kadar da motosikleti bulunuyor. Bu çok nadir araçlar arasında buharlı otomobiller bile var, ki geçtiğimiz aylarda bunlardan birinin bakımını yaparken ciddi şekilde yanarak hastaneye kaldırılmıştı hatırlarsanız...
Elbette konu otomobiller olduğunda Leno, o komedyenlik tarafını bir yana bırakıp, hayli ciddi bir tavır takınıyor. Ciddi ciddi garajında bulunan ya da garajına “uğrayan” nadir, özelliği bulunan otomobillerle ilgili bilgiler veriyor, test sürüşleri yapıyor. Kaliforniya’da, Burbank’te bulunan garajının muhtemel değeri hakkında kesin bir bilgi vermek elbette mümkün değil. Zira saydığım 180’i aşkın otomobilin yanında, Leno’nun restorasyon için beklettiği (kendisine ait bir ekibi ve atölyesi var) ya da yeni satın aldığı, imal ettirdiği araçlar da var. Peki en önemlileri? Buraya sığdırabilmek için sadece birkaçını seçebildim... Hep beraber imrenebiliriz dostlar, mısırları kim patlatıyordu?
1928 Bugatti Type 37A
Leno’nun garajında “olmazsa olmaz” bir otomobil 1928 Bugatti Type 37A. Markanın ilk yarış otomobili olan bu araç, kullanılması pek de kolay değildi. 90 beygirlik, 1.5 lt 4 silindirli motorla güçlendirilmiş.
1906 model buharlı traktör
Bu bir zamanların gözde araçları arasında yer alan 1906 model buharlı traktör, Leno’nun garajının en özel araçlarından biri. 13 ton ağırlığında olan ve ilk hareket için 1 ton suya ihtiyaç duyan traktör, saatte yaklaşık 7 km/s hıza çıkabiliyor. Tabii frenleri bulunmayan bu traktörün, “geri vitesi sayesinde” durdurulabildiği belirtiliyor.
1907 White Model G
Leno’nun garajındaki nadide modellerden biri daha. 1907 model buharlı bu otomobil, aynı zamanda Leno’nun ciddi şekilde yanıklarla boğuşmasına neden olan kazanın da baş mimarıydı. 30 HP gücündeki aracın harekete geçmesi için en az 30 dakika beklenmesi gerekiyor.
1909 Baker Electric
Leno’nun garajındaki farklı yakıt türlerine sahip araçlardan biri. 1909 Baker Electric, 2011’de “Elektrikli Otomobilin İntikamı” adlı oyunun açılışında bile yer almış. Tek şarjla 160 km yol alabilen araç, 40 km/s civarında hıza çıkabiliyordu.
Tank otomobil
Jay Leno’nun özel yapım araçlarından biri. Adının “Tank Otomobil” olarak anılmasının nedeni, bir M-47 Patton tankından çıkartılmış 30 lt hacimli Chrysler imzalı V12 motora sahip olması.
Chrysler Turbine
1960’lı yıllarda tanıtılan ve fütüristik tasarımının yanı sıra “türbin motoru”yla dikkat çeken Chrysler Turbine, sadece 55 adet üretilmişti. 300 HP civarında güce sahip motoru, modern bir V8’inkine yakın tork üretebiliyor. Otomobilin bir örneği, Meksika’nın eski Devlet Başkanı’nın isteği üzerine tekila ile çalışabilecek hale bile getirilmiş.
McLaren P1
Ünlü yıldız, 2015 model McLaren P1’ini, her dönemin süper otomobili olarak nitelemişti. Sadece 375 adet üretilen ve ABD’ye ilk getirilen McLaren P1 olan bu sarı araç, Leno tarafından bir NASCAR yarışında öncü oraç olarak da kullanılmıştı. Araç, 0-100 km/s hızlanmasını yaklaşık 3 saniyede tamamlıyor. Leno’nun bir de McLaren F1’i bulunuyor.
1971 Citroen Ds
Dünyanın en güzel otomobili olarak da anılan, halen tasarımı, konfor ve teknolojik özellikleriyle geniş bir hayran kitlesi bulunan Citroen DS, Leno’nun garajını da süslüyor. Hidropnömatik süspansiyon sistemi bir yandan konfor sağlarken diğer yandan da otomobilin gerektiğinde 3 lastik üzerinde bile gitmesine olanak tanıyordu.
Özay Şendir
Öğretmenlik ve sosyal statü
24 Kasım 2024
Didem Özel Tümer
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan’dan ABD’ye YPG mesajı: Sineye çekmeyeceğiz
24 Kasım 2024
Abbas Güçlü
Öğretmenler neden mutsuz?
24 Kasım 2024
Zeynep Aktaş
Her şey faizlere kilitlendi
24 Kasım 2024
Ali Eyüboğlu
Aşkın Nur Yengi: ‘‘Rekabet derdimiz yoktu’’
24 Kasım 2024