Ford Otosan, Ford’un üst yönetiminden önemli misarfirlerini ağırladı. Ford Motor Company CEO’su Jim Farley ve Ticari Araç Bölümü’nün başında bulunan Ted Cannis, bu ziyaretleri sosyal medya hesaplarından da duyurdu.
Son yıllarda yaptığı yatırımlar ve geliştirdiği ürünlerle gerek Türkiye’de gerekse de Ford dünyasında ses getiren işler yapan Ford Otosan, bu nedenle “ilgi mıknatısı” haline geldi. Ford’un Volkswagen ile yaptığı iş birliği kapsamında Transit Custom temelli yeni nesil Transporter’ın yanı sıra şirketin ticari sınıfta neredeyse tüm elektrikli modellerini üretme sorumluluğunu üstlenen Ford Otosan, Romanya’daki fabrikayı da satın almıştı. Bunun yanında Ford Trucks’ın motorundan şanzımanına kadar tüm parçalarının geliştirilmesini de yürüten Ford Otosan, Amerika kıtasına kadar pek çok ticari ve binek araçla ilgili mühendislik çalışmaları yaparak bu alanda da kendisini kanıtlamıştı.
İşte tüm bunların ışığında çalışmalarına devam eden Ford Otosan, geçtiğimiz hafta iki önemli konuk ağırladı. Bu ikili, 10 yıllık bir aradan sonra sessiz sedasız Türkiye’ye gelen Ford Motor Company CEO’su Jim Farley ile yine Ford’un Ticari Araçlar Bölümü’nün CEO’su Ted Cannis’ten başkası değildi.
‘Hayran oldular!’
Bu ziyaret çerçevesinde Ford Otosan tarafından geliştirme çalışmaları süren yeni nesil Courier’in son halini de inceleyen ikiliye, şirketin eski CEO’su ve yeni Koç Holding Otomotiv Grup Başkanı Haydar Yenigün, yeni Genel Müdür Güven Özyurt, Genel Müdür Başyardımcısı Dave Johnston, Operasyonlar ve Yatırımlardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cem Temel gibi Ford Otosan yetkilileri de eşlik etmiş.
Sosyal medya hesabından paylaşımda bulunan Ford Motor Company CEO’su Jim Farley, fotoğraflar eşliğinde “Ford Otosan’da büyük buluşma. Ekibimizle şirket olarak bizi birbirimize yaklaşmamızı sağlayacak sohbetler yaptık, sorularını aldık. Ford Otosan ticari araç üretimimizde, özellikle de Avrupa’da tamamen elektrikli geleceğe yönelik atağımızda büyük rol oynuyor” ifadelerini paylaştı. Ted Cannis de, sosyal medya hesabından fotoğraflar paylaşırken, “Avrupa’da FordPro’nun kurulmasının ardından Ford Otosan takımıyla yeniden birlikteyiz. Avrupa’da elektrikli araçlar, dijitalleşme ve bağlantılı filolar konusunda büyük işler başardıklarını görmek mutluluk verici” ifadelerini kullandı. Genel Müdür Özyurt, Farley ve Cannis’in, elektrikli Transit ailesinin yanı sıra yeni nesil Courier’i de incelediğini ve hayran kaldıklarını ifade etti. Özyurt, Ford Otosan’ın çalışmalarının Ford Motor Company içerisinde büyük takdir topladığını belirterek, diğer ülkelerden sıklıkla misafir ağırladıklarına vurgu yaptı.
Jim Farley (soldan 4.) ve Ted Cannis’e (sağ başta) tüm Ford Otosan ekibi ve Koç Holding Otomotiv Grup Başkanı Haydar Yenigün (soldan 3.) eşlik etmiş.
‘Satışlarımızın 7’de 1’i elektrikliler olacak’
Özellikle PSA çatısı altına girdikten sonra global çapta büyüme trendiyle başarılı bir grafik çizen Opel, Türkiye’de de bu ivmesini sürdürüyor. Alman devinin global pazarları arasında yer alan İspanya’yı geride bırakarak 5. sıraya yükselen Opel Türkiye, bu yıl her alanda ilk 5’te yer almayı hedefliyor.
Kısa vadede ilk 5, uzun vadede ise elektrifikasyon hedeflerinin ön planda olduğunu vurgulayan Opel Türkiye Genel Müdürü Alpagut Girgin, “Türkiye otomotiv pazarının önemli bir potansiyeli olduğunu biliyoruz. Bu yıl son çeyrekte bulunurluk problemlerinin aşılması ve lojistik sorunlarının azalmasıyla pazarın daha da hareketleneceğini öngörüyoruz. Hedefimiz, 2022 yılında 45 bin adetlik satış rakamına ulaşarak her alanda ilk 5’te yer almak” dedi. Orta vadede ise elektrikli modelleriyle büyümeyi sürdüreceklerinin altını çizen Alpagut Girgin, “2022’de öncelikli hedefimiz bayilerimizi elektrikli araç eğitimlerimizle bu geçişe alıştırmak, hazırlıklarımızı tamamlamak, müşteri memnuniyetsizliği yaratmayacak şekilde elektrikli araçlara yumuşak bir geçiş sağlamak ve gelecek yılın altyapısını hazırlamak... 4. çeyrekte mütevazı şekilde elektrikli araç satışına başlayacağız” ifadelerini kullandı.
Girgin, “2025’te Türkiye’de 70 bin adetlik satış hedefimiz var ve bunun 10 bini elektrikli modellerden gelecek” diye konuştu.
İlk ziyaret Türkiye
Girgin, satış performanslarının genel merkezde de dikkat çektiğini vurgulayarak, “1 Haziran itibariyle göreve gelen yeni CEO’muz Florian Huettl, ilk pazar ziyaretini de Türkiye’ye yapacak. İki tam gün olarak gerçekleşecek bu ziyarette hem şu anki satış performansımızın hem de İspanya’yı geride bırakarak Opel dünyasında ilk 5 ülke arasında yer almamızın önemli bir payı var elbette” diye konuştu.
‘Bir o kalmıştı’ deniliyordu meğerse Suzuki de yapmış
Otomotiv üreticileri, özellikle de süper spor ve lüks markalar, bugüne kadar Playstation’un en popüler oyunlardan biri olan Gran Turismo’ya özel konsept yaratmak amacıyla birbirleriyle yarıştılar hep. Hatta onları sadece sanal değil, fuarlarda fiziki olarak da tanıttılar.
Bu konuya pek bulaşmayan markalar da vardı elbette. Mesela Suzuki... Ancak gördüm ki, Suzuki de bu konuya kayıtsız kalmamış. Suzuki’nin “Vision Gran Turismo” konsepti, öyle bir otomobil ki, “Gerçek dünyada üretilse, bal gibi iş yapar!” denilecek türden. Nitekim araç, hafif, dört tekerlekten çekişli, Hayabusa motoruna sahip. Bu motor, 3 adet elektrik motoruyla da kombine edilmiş.
Aracın arkasına konumlandırılan 1.4 lt Hayabusa motoru, ikisi önde ve biri arkada bulunan üç elektrik motoruyla birleşince 426 HP güç üretiyormuş. Tabii hepsi de “kağıt üstünde”, söyleyeyim... Arzu eden, videosunu izlesin derim. Nasılsa şimdilik gerçek dünyada görme şansınız yok!
Minibüsçülüğe dönüyor
Türkiye’de bir dönem minibüs hatlarının vazgeçilmez markalarından biri olan Otokar, yeni nesil “CENTRO” ailesiyle geri dönüş yapıyor. 6 ve 6.6 metrelik iki farklı uzunluğa sahip olan, “otobüs” olarak tanımlanan CENTRO’nun dizel ve elektrikli versiyonları mevcut. Her iki otobüsün tasarımları ise farklılı gösteriyor. Busworld 2022 Fuarı’nda tanıtılan elektrikli e-CENTRO ise, “resmi olarak” ayakta ve oturarak toplamda 32 yolcu taşıyabiliyor. Aracın bataryaları 1.5 saatte şarj oluyor, tek şarjla 200 km menzil sunuyor.
Sanatçı ruhlu robot
Otomotiv üretiminde kullanılmak üzere geliştirdiği robotik çözümleriyle tanınan “ABB”, “dünyanın ilk robotla boyanan sanat otomobili” için 8 yaşındaki Hintli dahi çocuk Advait Kolarkar ve Dubai merkezli dijital tasarım kolektifi Illusorr ile işbirliği yaptı. ABB’nin ödüllü PixelPaint teknolojisi, insan müdahalesi olmadan Advait’in tasarımını ve Illusorr’un üç renkli geometrik desenlerini araç üzerine mükemmel bir şekilde işledi. Püskürtme ucuyla donatılmış ABB’nin boya robotları, son derece karmaşık çizimleri 30 dakikadan daha kısa sürede tamamlayabildi.