Hilmi Gültay

Hilmi Gültay

ege@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Değerli dostlarım, yıllar önce kullandığımız manyetolu telefonlar hiç aklımdan çıkmıyor. Öyle ki, telefon cihazı yanında ve kendi ekseni etrafında çevrilebilen bir kol vasıtasıyla önce merkez santralı aranıyordu. Ardından ise santral size istediğiniz numarayı bağlıyordu.
Pek uzak olmayan geçmişte dahi; İstanbul ve Ankara gibi şehirlerarası görüşmeler de santral aracılığı ile yapılıp, aynı gün içinde ikinci görüşme çok zor idi.
Çünkü, tüm zorluklar ve imkansızlıklar sadece teknoloji eksikliği sebebiyle idi.
Nihayet... Bu günlerde dünyanın herhangi bir noktasındaki kişiyle istediğiniz an görüşebilmek mümkün. Üstelik nerede olursanız olun, cep telefonu ile her ülkedeki yakınınız ile anında görüşebiliyorsunuz. Dünya küçüldü dedikleri işte bu olmalı.
Oysa teknolojik gelişmeler artık bizleri her geçen gün biraz daha şaşırtmaya devam ediyor. İşte bu düşünceler çerçevesinde; geçtiğimiz günlerde gazetemizin yeni taşınacağı hizmet binasına mevcut telefonlarımızın nakli için Bornova Telekom Müdürlüğü’ne gittim.
Güzelim bir park içerisinde değişik mimarisiyle fakat yıllar öncesinden aklımda kalan bu (Klasik Devlet Dairesi) her şeyi ile değişivermiş. Eski bir bürokrat olarak, tanıdığım yönetici
kalmamıştır düşüncesiyle önce çekindim. Fakat; iç mimarisi ve tefrişi yanı sıra sizleri elektronik yönlendirme ile karşılayan ve işlemlerinizi kolaylaştıran, yani zamanınızı çalmayan bir sistemle karşılaştım. Bu yönlendirmeye uyum sağlayamayan yaşlılara ise danışmada bekleyen memur yardımcı oluyor.
Anlayacağınız; bekleyenlerin sıra kavgası yok, çalışan memurların iş yoğunluğuna rağmen kapris ve saygısız davranışları da yok! Zemin katta işlemlerin yapıldığı Kısım Şefi Selma Özen ise büyük bir sabır ile aboneleri aydınlatmaya çalışıyor.
Ülkemizde özelleştirmeye karşı çıkarken, böylesi hizmetleri görünce geçmişte yönetici ve çalışanların eksikliğini daha iyi anladım.
En çok dikkatimi çeken ise; her sorulan soruyu cevaplayan fakat hiç hareket etmeyen bir bayan idi... Evet kapı girişinde oluşturulan modern bir köşede gülen yüzü ve anlaşılır konuşmasıyla istediğiniz hizmetler için panodaki tuşlara basılınca size; gerekli açıklamaları hem de defalarca yapıyordu. İşte bu başarılı güzel bayan; Türk Telekom’un bizler için programladığı İnteraktif Sanal Asistan adını verdiği bir başka özel hizmetiydi.
Bende böylesi elektronik ortamda ve bireysel asistan görevlilerinden aldığım hizmetin teşekkürünü, yine servislerde rastladığım Telekom Müdürü Mahmut Dişçi‘ye ilettim.
Ancak böylesi hizmetlerin oluşumunda, tanımadığım ancak basında izlediğim Bölge Müdürü Yücel Başar’ın etkiliğini de biliyorum.
Değerli okurlarım, geçmiş yıllardaki teknoloji eksikliği ve kamusal hizmetlerdeki çektiğimiz olumsuzlukları sizlerle paylaşırken, böylesi güzel hizmetleri ve saygı gördüğümüz görevli davranışlarının da olabileceğini sizlerle paylaşmak istedim.