Hilmi Gültay

Hilmi Gültay

ege@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Değerli trafik dostları, ülkemizde vatandaşa hizmet için kurulan koruma ve ilk yardım amaçlı telefon hatları vatandaşı korkutur hale mi geliyor? Vatandaş olarak bizler mi, yoksa Polis 155’te bazı görevliler mi, trafik acil hizmet görevine alışamadık?
İşte sizlere yakın bir zaman önce okurumun kendi ifadeleriyle başından geçen ve sıkça söylenen fakat kendisi kadar bizlerin de üzülmesi gereken bir olay:
“Sabah işime giderken, birkaç gündür aynı yerde trafik ihlalinde bulunduğunu gördüğüm bir aracı ihbar için 155 Polis hattını aradım. Olay yeri olarak; Karşıyaka istikametinden Mavişehir’e girdiğinizde soldaki gazete bayiinin önü tarifini yaptım. Memur bey ise ısrarla hangi numaralı evin önü diye sorup, aksi halde işlem yapamayacağını söyledi. Oysa aracın plakası, markası ve rengini de söylesem dinlemeyip posta görevlisi gibi açık adres isteyecek. Uzun konuşmalar sonunda ‘Ben seninle anlaşamayacağım’ diyerek telefonu yüzüme kapattı!”
Değerli dostlarım, 154 Alo Trafik Hatları kapatılmasaydı, görevli trafik polisi bu konuyu kolaylıkla çözerdi. Fakat 155’te trafik polisi varmı bilemiyorum. Çünkü vatandaş ihbarlarında görevli tarafından, konunun iyi anlaşılıp, acilen değerlendirilmesi gerekir.
Burada zaman ve olay yeri belirlemesi önemlidir. Zira bu tür telefon hatları, zorda kalan ve yardım isteyen mağdur vatandaşın güvenerek arayacağı hatlardır. Yoksa insanlar sohbet için bu hatları aramaz.
Her şeyden önemlisi, mağdur vatandaş ile direk telefon teması sağlanan böyle bir ünite yetkilisi veya müdürü çok özel seçilmeli ve personelini denetlemelidir. Yani toplum psikolojisi ve hizmet esaslarında duyarlı ve yeterli olup, polis ile vatandaşın iyi ilişkisini sağlayabilmelidir. Çünkü Alo 155 vatandaşa açılan bir penceredir.
Uzun süre Alo Trafik 154 hattının ücretsiz olması için uğraştım ve başardım. Ancak bir süre sonra bu hat kapatıldı. Sorunlar olabileceğini, trafik konusunun ikinci plana atıldığı hep söylüyorum. Ülkemizde en çok ölümlerin olduğu trafik sorunları ve görevlileri yetkililerce ön planda tutulmalı, önem verilmelidir. Çünkü bu ihmalin sonu ölümdür. Burada denetleme görevi yapanlar da görevi ihmal veya suç ortağı olurlar.
Bu düşünceler çerçevesinde 155 hattına yapılan ihbarı ve vatandaşın mağduriyetini, bu konunun Ankara’daki en üst düzey yetkilisi ile görüştüm. Bana aktarılanları, asabi davranışlı polis memuru arkadaşımızın da duymasını isterdim.
Bence çok yazık!
Bunun yanı sıra daha birkaç yıl öncesi Trafikte unutulmayacak hizmetler sağlayan muhabere müdürü ile zorda kalmış vatandaşlara elini uzatan ve sonsuz sabır gösteren bu şubenin görevlilerini kesinlikle, incitmek, karalamak istemiyorum.
Özellikle duyarlı vatandaşların artması ve Polis İmdat 155 hattını aramaları için defalarca yazılar yazdım. Sonu böyle olmayıp, bu görevde yine duyarlı kişiler olmalıdır.
Ancak birbirimizi sevelim... Ve trafikte yardım isteyene dost elimizi uzatalım.