Değerli trafik dostlarım.
Geçtiğimiz günlerin öğle saatlerinde Manisa-İzmir Karayolu’nun Bornova girişindeki bir noktada...
Hareket halindeki özel araca freni patlayan kamyon arkadan vurdu.
İzmir Adliyesi’nde görev yapan (bence trafik şehidi) sürücünün öldü, eşi ve oğlu ağır yaralandı.
Sürücü olan hakim beyin vefatı, ailesi, sevenleri ve meslektaşları arasında büyük üzüntü yarattı.
Sürücü ise diğerleri gibi serbest kalacak ve yine aynı suçları işleyebilecektir.
Hepimizin dileği, kanun yapıcıların trafik suçlarını adi bir suç yerine ağır suçlar sınıfına koymalarıdır.
Köşemde, defalarca gündeme taşıdığım ve bu kazanın oluşundaki gibi nice hataların ve eksikliklerin tamamlanması yönünde tedbirlerin yine göz ardı edildiğini yaşıyoruz?
Çözüm önerileri
Köşemde defalarca yazdığım gibi, ölüm kavşağına çözüm önerileri olarak getirdiklerimi biliyorsunuz.
Hizmet ve aradıklarımı bulamadım.
Gerekli adımlar atılmadı, acaba ihmal mi edildi?
Diyorum ki:
Manisa yönünden gelip İzmir’e giriş yapacak ağır vasıta sürücüleri, Sabuncubeli’ni geçip ilk tepede, yani zirve denilen noktada, yolculuğun bittiği ve İzmir’e geliş psikolojisini ve sevincini yaşarlar.
İşte zirve denilen bu noktadaki düzlükte ölümlü kazalar sıkça oluyor.
Topçu Tugayı girişi, önündeki ve sonradan konan trafik ışıkları arası yaklaşık 3 kilometrelik bir mesafe vardır.
Yani bu yol, cehenneme açılan kapı diye adlandırılır.
Evet,yıllarca nice ölümlü ve maddi hasarlı kazalar hep bu bölümde olmuştur.
Çünkü bu kısa fakat dik yokuş, meyillidir aynı zamanda.
Kamyon sürücüsü bu yolu sürekli fren yaparak iner.
Bu duruma rağmen saatlerce yolculuk yapmış ağır vasıta şoförleri, uykusuz, yorgun, belki de açtır.
Yani güçlükle kullanmaktadır aracını...
Nedense o noktadaki kazalar, sabahın ilk saatlerinde meydana gelir.
***
Yorgun sürücü ve metal yorgunu kamyon için kaza kaçınılmazdır.
Bu kazaların esas sorumlusu, bu durumu bilen, bilmek istemeyen, ihmalkarlardır.
***
Sözünü ettiğimiz yolda, kaçış rampası yapıldı.
Fakat kazaların sürekli meydana geldiği yer, daha aşağıda, yani trafik ışıklarının olduğu ve askeriyeye girişi kısımdadır.
Üstelik yapılan tüpgeçit öncesindedir.
“İşte bu faktör unutulunca, kazalar oluyor” demeye dilim varmıyor.
Tunca Bengin
İsrail teröründe neredesiniz?
23 Aralık 2024
Abdullah Karakuş
‘Benim teröristim iyi’ çıkmazı
23 Aralık 2024
Hakkı Öcal
Suriye’de barışı önlemenin yolu: YPG’yi korumak
23 Aralık 2024
Eren Aka
Belediyelerin borç tartışması bitmiyor!
23 Aralık 2024
R.Hakan Kırkoğlu
2025 size ne getirecek? Yengeç | Jüpiter ile şans ve bolluk sizinle olacak
23 Aralık 2024