DEĞERLİ trafik dostları... AB kriterleri yaşamımızın her bölümünde olduğu gibi trafikte de üst seviyede kendini gösteriyor. Özellikle sürücü güvenliği, her geçen gün daha da önem kazanıyor. Bu çerçevede, ilk güvencemiz, adeta ‘can simidi’mizse aracımızın lastikleri ve bu sistemin bakımı...
Bildiğiniz gibi; özelleştirilen vize istasyonlarında ilk kontrol edilen, ‘can alıcı’ nokta olarak görülen, arıza durumunda kesinlikle vize verilmeyen aksam burasıdır. Bu konuda ‘bilirkişi’lik yapan ve danışmanlık hizmetleri de sunan Abdurrahman Erdoğan’ın önerilerini sizlerle paylaşmak istiyorum...
Yaz ve kış lastikleri
Kış aylarında olumsuz hava şartları gereği kullandığımız, kar zinciri ve lastiği ile çivili lastik türü uygulamalar artık geride kaldı. Şimdi yeni teknoloji ürünü kış lastikleri kullanılıyor. Avrupa ülkelerinde en büyük otomobil kulübü olan ADAC ile Amerikan Karayolları Trafik İdaresi (NHTSA) gibi kuruluşlar, bu yeni ürüne onay vermiş, ödüllendirmişlerdir. Lastik sektörü, ülkemizde de ileri teknolojiyle üretim yapıyor.
Yönlü desen kanallarıyla kendi kendini temizleyen lastiklerin yol tutuş kabiliyetleri yüzde 12 civarında fazla. Ayrıca lastiğin kilitleme tümsekleri de aracın fren sistemine destek sağlar. Yazın kullanacağımız lastikler ise; üç boyutlu, iki yönlü ve azaltılmış kalınlık teknolojisi sayesinde artık çok daha emniyetli...
Rot balans ayarları
Bunun bakımı ve kontrol edilmesi şart. İleri teknoloji ürünü lastiklerimizin hava basınçlarını 15 günde bir, lastikler soğukken kontrol etmeliyiz. Aracımızın emniyetli denge unsuru özelliğini sağlayan rot başı, rotil gibi alt takım parçalarının kontrolleri ve aşınan parçaların tespiti çok önemli.
Unutmayınız... Aracınızın altından rüzgar geçiyor; bu nedenle her 10 bin kilometrede rot-balans ayarları için hizmeti veren servislere uğrayın.