Hilmi Gültay

Hilmi Gültay

ege@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Değerli trafik dostları, İzmir Valisi Sayın M.Cahit Kıraç imzalı toplantı çağrısı gereği İzmir 1. Trafik Şürası konulu toplantıya 28 Aralık 2011 tarihinde katıldım. Toplantının amacı, İzmir’in trafik sorunlarına çözüm aramaktı.
Bu toplantının düzenlenmesinde Konak eski Belediye Başkanı, tecrübeli gazeteci Erdal İzgi‘nin ‘Trafikte Ortak Akıl ve Özverili bir işbirliği’ çağrısı önemli bir faktör oldu. İzmir için alışılmamış böyle bir toplantı, ümit ve gurur verici oldu. Ön hazırlık amacı taşıyan bu toplantının, akademik çalışmalara zaman tanımak için beş ay gibi bir süre sonra yeniden toplanmasının uygun olacağı belirtildi. İşte buraya kadar söylenecek sözüm yok...
Ancak, bu toplantı ve sonrası çalışmaların amacının bir (Trafik Şürası) olduğu açık ve ısrarla belirtildi. Zaten çağrı mektubunun konu başlığı da bu değil mi? Şura deyince, bir konuda muhtelif görüş ve uygulamaları bilgiyle yoğurup ortak bir karar oluşturmak, uygulama birliği sağlamak akla gelir. Belli bir alt yapı çalışması ile özellikle geleceği içeren geniş kapsamlı çalışmalardır.
Oysa, benim gibi bazı katılımcılar ise; İzmir trafiğinde acil çözüm konuları ve uygulamaların görüşüleceği ve uygulama kararları alınabileceği umut ve düşünceleri taşıyorlardı.
Çünkü İzmir trafiği iki başlı bir canavara dönüştü. Trafikte yetki ve uygulama karmaşası ve acil giderilmesi gerekli sorunlar bizi beklemekte.
İzmir ilinde; vali başkanlığında görev yapan İl Trafik Komisyonu vardır. Ayrıca, Büyükşehir Belediye Başkanı Başkanlığında görev yapan Ulaşım Koordinasyon Merkezi vardır. Bu uygulama ülkemizde tüm Büyükşehir Belediyesi olan illerimizde böyledir. Ancak koordineli ve ortak hizmet anlayışı ile çalışma örneği sergileyen bir çok illerimizde ise trafik hizmetlerinin aksamadığı bilinir.
Değerli dostlarım, trafik şube müdürleri ve Ulaşım Koordinasyon Merkezi Başkanı ve İzmir trafiğinin yetkilileri; önce sizlerin affınıza sığınarak hizmetlerinizi aksattıklarınızı söylemiyorum. Ancak İzmir ilinin trafik yönetimindeki bu iki ayrı komisyon görevlerini içeren konularda iş birliği ve dayanışma sağlanamadığını biliyor ve gözlüyorum. Zaten bu her alanda olduğu gibi bir İzmir klasiği.
Her iki kurum üyelerini, trafik toplantılarında birbirlerine çok yakın dost ve arkadaş olarak görürsünüz. Ancak İzmir için yapılacak hizmet ve kararlar safhasında son sözler üst amirlerdedir. Bu amirler de İzmir Valisi; Cahit Kıraç ile Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu‘dur.
Yani yalnızca Sayın Vali ve Belediye Başkanı’nın ortaklaşa verecekleri kararlar ve işbirliği olursa İzmir şehrinde trafik iki başlı canavar olmaktan çıkar.
Değerli dostlarım, ben şehrimizi yöneten bu iki üst düzey ve çok değerli yöneticilerimizi suçlamak gibi bir kastım yok. Ancak eski bir üst düzey bürokrat olarak trafiğinde aksayan ve dozu gittikçe artmaya başlayan bazı olumsuzlukları; kendi tespitlerim ve okurlarımın dilekleri ile 2918 sayılı Trafik Yasası gereği görev ve trafik denetiminde yetkilendirilmiş olan üyelerimin dilek ve tavsiyeleri çerçevesinde İzmir Şehrini yöneten her iki üst makama arz ediyorum.
2012 yılının ülkemiz ve İzmir trafiği için iyilerin başlangıcı olması arzusuyla iyi yıllar diliyorum.