Hilmi Gültay

Hilmi Gültay

ege@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

İzmir Körfezi’ni saran inci kolyenin uzunca bitiş bölümü Bostanlı sahil yolu, yıllardır trafik kazalarına davetiye çıkarıyor. Burada yıllardır pek çok tedbir alındı, hız sınırı düşürüldü, gece-gündüz radar denetimleri yapıldı, ne yazık ki fayda etmedi. En önemlisi de köprü kavşağındaki trafik sinyalizasyon sisteminde süreyle ilgili hata bir türlü düzeltilemedi. Belki de yeterince tespit yapılmadı.
Bu kavşak çok ilginç... Üç şeritli ve ortadan bölünmüş yola, aradan bir sokak bağlanıyor. Burada gidiş ve dönüş yolları da çok uzun. Bu nedenle her iki yönden gelen araçlar, ilk ışıkta sınırda geçerlerse ikinci mesafedeki ışıkta mutlaka kırmızı onları yakalıyor. Anlayacağınız bu uzun kavşakta ikinci ışık, yani kırmızı ışık, yol mesafesi kadar sürüyor. Biraz daha geç yanmalı, böyle programlanmalı.
Bunun en güzel örneği, Girne Bulvarı girişindeki Yunuslar Kavşağı’nda... Bu nedenle bu kavşakta radarla kırmızı ışık denetiminin sağlıklı olmadığı hususundaki düşüncemi bir kez daha hatırlatmak istiyorum. Köprü kavşağındaki ikinci ışıklarda bu tolerans olmayınca, kavşağa yandan giriş yapan tek yol olan Tansaş sokağından, kendilerine yeşil ışık yanınca fırlayan araçlarla ikinci ışığı geçemeyen anayoldaki araçlar kafa kafaya geliyor. Çevre sakinleri, bu sıkıntıyı biliyor, temkinli gidiyor. Ancak yabancılar ve ezillekle de genç sürücüler, tuzak gibi bu hata yüzünden kolaylıkla kaza yapabiliyor.
Nitekim, daha birkaç gün önce bu kavşakta, ‘geliyorum’ diye kaza yaşandı. Beş kişi yaralandı. Çarpışan i ki araç hurdaya döndü. Araçlardan biri yanma tehlikesi geçirirken, itfaiye başında bekledi. Üç şeritli, yaklaşık bir saat tek şerite düştü.
Daha kötülerinin yaşanmaması için, can kaybı olmaması için burada acil tedbir alınması şart...