DEĞERLİ okurum Kamuran Zerener’in gönderdiği Blog’da yer alan soruları cevaplamak istiyorum.
Bildiğiniz gibi 1960’lı yıllarda Bayraklı’dan şimdiki Meles Deltası denilen kavşağa kadar, deniz doldurularak sahil yolu yapıldı. Genişliği ve yeniliği nedeniyle adı Altınyol oldu.
Bir zamanların Altınyol’u şimdi yetmese de, İzmir’e kuzey yönü giriş -çıkış kapısıdır.
Özellikle, Aliağa Sanayi Bölgesi nedeniyle çok yoğun bir araç trafiğine sahip.
Bunun yanı sıra Çiğli ve Karşıyaka gibi büyüyen ilçeler trafiği çok etkiliyor.
Oysa belediyenin geçmiş dönemdeki gibi deniz yolcu taşımacılığına önem vermemesi de önemli bir etken.
İşte bu bilgiler ve düşünceler çerçevesinde, hız sınırlaması sorusunu yanıtlayalım.
Karşıyaka istikametinden çıkıldığında hız sınırlamasını gösteren iki farklı trafik ikaz tabelası görürsünüz.
Birisi, karayolları tarafından konulan ve Trafik Yasası’nda belirtilen ikaz levhasıdır. Diğer levha ise sarı renkli olup radar denetimi ve hız tahdidini belirtir levhadır.
İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından tespit ve uygulamaya konulan uyarıcı bir ikaz levhası olup, Emniyet Genel Müdürlüğü genelgesi ile hazırlanmış ikaz levhası olmadığı belirtilmektedir.
(Çelişkili bilgiler aldığım bu levha konusunu araştırarak sizlerle ayrıca paylaşacağım). Anlayacağınız bu farklı levhalardan birisi çakma da olsa bu yolda hız sınırı 70 km. dir. Sabah ve akşam trafiği bu yolda çok yoğun.
Üyesi olduğum İl Trafik Komisyonu’nda senelerdir bu yol ile ilgili tedbirler ve uygulama çalışmaları yaptık. Şimdi ise sadece Turan otobüs durağında Motorlu Trafik Polisi bulunmakta. Oysa her iki yöne doğru yoğun olan, sabah ve akşam trafiğinde kamyon ve TIR’lar tehlike yaratıyor. İşte bu tehlikeden kaçan sürüceler ise sivil radar araçlarına yakalanıyor. Bence, bu yolda resmi trafik polisi aracı dolaşıp,trafik denetlemesi yapabilir.
Bu yolda Turan mevkiinde karşılıklı otobüs durakları bulunur. Uzunluğu on sekiz metre olan tır otobüsler yanaşacağım derken, yolun sağ şeritini çoğu kez tıkarlar. Önemli olan ise duraktan kalkan otobüs (gireceği şeritten gelen araç olduğuna bakmadan) yola çıkarlar. Otobüs durakları öncesi gelen araçlar için ve durak çıkışında ise yola çıkacak otobüs sürücüleri için (ikaz levhaları) konulmalı.
Aynı uygulamanın ise az ilerideki benzin istasyonu öncesi yapılması da gerekir.
Üstelik akaryakıt istasyonundan çıkan sürücüler için de uyarıcı ikaz levhaları konulmalı.
Değerli okurum sizinde sorduğunuz gibi, gizli kamera olduğu gibi yanıltıcı bilgiler vermek istemiyorum. Çünkü dünya ülkelerinde uygulanan standartlarda; korkutmaca ve kandırmaca artık yer almamaktadır. Bu nedenle sürücüler bilinçlenmeli ve resmi trafik polisi aracını mutlaka görerek güven tazelemelidir ki; hatalar anlaşılıp, tekrarlanmasın.