Kadıköy Belediyesi’nin planlanan hizmetlerin ne kadar yerine getirildiğini ve kamu kaynaklarının doğru kullanımını ölçümleyen 2020 Entegre Raporu yayınlandı. Rapor dünyada başka bir yerel yönetim tarafından henüz hazırlanmadığı için, belediyeler arasında tek olma özelliğini taşıyor.
Entegre Rapor, bir kurumun stratejisinin, performansının ve hedeflerinin kısa, orta ve uzun vadede ne gibi çıktılar, değerler yaratabileceğinin açıklaması olarak tanımlanıyor. İlki 2018’de yayınlanan ve 2020 yılında güncellenen raporda hem sosyal destek, sağlık, kültür, ekoloji, kentleşme, afet ve acil durum gibi hizmetlerde nasıl değer yaratılabildiği anlatılıyor hem de ilçenin demografisi inceleniyor.
Amaç yaşam kalitesini artırmak
İlki ARGE Danışmanlık desteği ile 2018’de hazırlanan Entegre Rapor’un 2020 yılına ait bu güncel versiyonunda yerel yönetimlerin temel amacının insanların yaşam kalitesini artırmak olduğu düşüncesi öne çıkıyor. Kadıköy nüfusunun detaylı bir şekilde incelendiği raporda belediyenin mevcut olanakları, hedeflerin hayata geçirilmesi için yaptığı çalışmalar ve çalışmalar sonucunda yarattığı değerler “OECD Daha İyi Yaşam Endeksi” ve “Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları” ilkelerine göre ölçümlendi.
‘Küresel amaçlarla uyumlu’
Kadıköy Belediye Başkanı Şerdil Dara Odabaşı, rapora ilişkin yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı: “Kadıköy Belediyesi’nin stratejik yaklaşımı her zaman küresel amaçlar gözetilerek, onlarla uyumlu hale getirilmiş ve küresel gündemlerle örtüşen, o gündemleri destekleyen bir yaklaşımla oluşturularak Kadıköylülerin izleme ve değerlendirilmelerine sunulmuştur. Yayınladığımız Entegre Rapor’la kurumumuzun gelecek vizyonunu bütüncül bir yaklaşımla sunuyor ve somut göstergelerle, izleme ve değerlendirme süreçlerimizi güçlendirdiğimizi düşünüyoruz. Bu vesileyle, ‘yaşam kalitesine değer katma’ hedefimizde katkısı olan tüm paydaşlarımıza ve raporun oluşmasında emeği ve fikri geçen herkese teşekkür ederim.”
Pandemi gölgesinde geçen 2020
Rapora göre; Kadıköy Belediyesi’nin paydaş beklentileriyle oluşturduğu ihtiyaç haritasında ve yakın dönem stratejik adımlarına yön veren “önemlilik matrisi”nde şu başlıklar öne çıkıyor: Sokak sağlıklaştırma çalışmaları, ekoloji, paydaş beklentilerinin yönetimi, katılımcılık, değişen demografik yapı, inovasyon, güçlü mali yapı, iklim krizi ve dış paydaşlarla ilişkiler. Faaliyetlerinde özellikle bu alanlara yoğunlaşan Kadıköy Belediyesi, 2020’nin Kovid-19 pandemisinin gölgesinde geçtiğini hatırlatıyor ve oluşabilecek diğer risklere karşı da önlemlerine raporda yer veriyor.
Hedef gerçekleşme oranlarının, faaliyetlerin bütçe paylarının ve geçmiş yıllarla kıyaslanabilir somut göstergelerin yer aldığı raporda bir dizi değerlendirmeye de yer veriliyor. İşlevsel kamusal alanlar, yürünebilirlik, açık alan sosyalleşmesi, kamu hizmetlerinin dijital alana taşınması, teknolojiden faydalanma, aşırı iklim olayları, kentsel altyapı hizmetleri, gıda krizi, sosyal sorunlar vb birçok alana dair vurguların yapıldığı raporda “dirençlilik” kavramına işaret eden bir dönüşümün altı çiziliyor.
Akdenizli kadınlara ‘bilinçli aile planlaması’ eğitimi
Akdeniz Belediyesi ile Akdeniz İlçe Sağlık Müdürlüğü iş birliğinde; Güneş ve Çilek Mahalle Kültür ve Sanat Evleri’nde verilen eğitimlere katılan kursiyer kadınlara, uzmanlar tarafından bilinçli aile planlaması eğitimi verildi. Akdeniz Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü ile Akdeniz İlçe Sağlık Müdürlüğü Üreme Sağlığı Eğitim Merkezi iş birliğinde, 11 Temmuz Dünya Nüfus Günü etkinlikleri kapsamında kadınlara yönelik eğitim verildi. Eğitimler öncesi yapılan alan taramaları sonucunda, belirli mahallelerin demografik ve sosyo-kültürel yapısı göz önüne alındı.
Sultangazi’den şikayet var!
İstanbul’un Sultangazi ilçesi Yunus Emre Mahallesi’nde oturan okurlarımızdan bu hafta birçok şikayet aldık. Şikayetleri sıralayacak olursak: 1384 Sokak’taki çöp konteynerin günün her saati dolmasıyla çöplerin gün boyu yol üzerine saçılması ve kötü kokular yayması, 1390 ve 1391 sokak üzerinde çöken asfaltın arabalara zarar vermesi. Okurlarımızın daha önceden de şikayetleriyle hızlıca ilgilenen Sultangazi Belediyesi bu şikayetleri de en kısa zamanda ortadan kaldıracağından şüphemiz yok. Biz okurlarımızın bu şikayetlerini belediye ekiplerine duyurmuş olalım.
BELEDİYEDEN YANIT VAR!
Sorun bir günde çözüldü
İstanbul’un Fatih ilçesi Ayvansaray Mahallesi Demirci Hasan Sokak’ta yaşayan okurlarımız, mahallelerinde çekilen dizinin bitmesiyle belediyenin çukurları kapatmamasından şikayetçiydi. Biz de gazetemizin 12 Temmuz 2021 Pazartesi günkü nüshasında “Dizi bitti, hizmet bitti” başlıklı haberimizle konuyu duyurmuştuk. Haberimizin üzerine belediye ekipleri aynı gün şikayet gelen sokakla birlikte mahalledeki tüm aksaklıkları aynı gün içerisinde yaptı. Teşekkürler Fatih Belediyesi.
Bebekli bir anne buradan nasıl inecek?
İstanbul’da yaşayan okurlarımız, “Anadolu yakasının en yoğun durağı olan Uzunçayır’da birçok yere ve havalimanına gitmek için bindiğimiz metroya inişte bebek arabalı annelerin, engellilerin ve valizli vatandaşların kullanacağı bir yol bile bulunmuyor. Fotoğrafta göreceğiniz gibi bebekli bir anneye arkadaşım yardım etti. Bu istasyon belki de İstanbul’daki en kalabalık aktarma istasyonu. Burası için Büyükşehir Belediyesi’nin bir çalışma yapmasını istiyoruz” dedi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi okurlarımızın bu isteğine ne yanıt verecek bekleyip göreceğiz.
Ağacı kim budayacak?
İzmir’de yaşayan okurlarımızdan Selami Tanrıöver, “Ben İzmir Karşıyaka’da oturmaktayım. Demiryoluna komşuyum. Demirköprü ve Şemikler tren istasyonları arasında 6414/2 sokak ile 1671 sokakların kesiştiği demiryolu üstgeçidinin hemen yanındaki ağaç, boyu itibariyle iki yıldır tehlike arz ettiği için İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne bildirdim. Ekipmanımız yetersiz diyerek beni Karşıyaka Belediyesi’ne havale ediyorlar. Karşıyaka Belediyesi de büyükşehir belediyesine yönlendiriyor. Bu arada ağaç 3-4 metre daha uzadı. Geciktikçe uzayacak çözüm (budama) için aracı olmanızı istiyorum” dedi. Okurumuzun şikayetine göre bir ağaç budamasında bile belediyeler topu birbirine atıyor. Ayrıca büyükşehir belediyesinin ağaç budama ekipmanının yetersiz olması da çok şaşırtıcı. Bakalım İzmir Büyükşehir Belediyesi ve Karşıyaka Belediyesi haberimizden sonra nasıl bir aksiyon alacak…
SEN SOR, BAŞKAN CEVAPLASIN!
Sevgili okurlar! Yaşadığınız şehirde, sokağınızda, cadde ve kaldırımlarda gördüğünüz aksaklıkları ve belediye hizmetlerinde karşılaştığınız sorunları, sorumlulara duyurmak, şikâyetlerinizi onlara iletmek ve çözüm bulunmasını istiyorsanız, bize iletin. 0530 954 59 59 numaralı telefonumu günün her saatinde arayabilir, whatsapp’tan veya eren.aka@milliyet.com.tr elektronik posta adresine şikayetinizi fotoğraflarıyla birlikte iletebilirsiniz...