VitrinRenu Misra: “Değişimin gerçekleşmesi zaman ve çaba gerektiriyor...”

Renu Misra: “Değişimin gerçekleşmesi zaman ve çaba gerektiriyor...”

30.05.2022 - 12:25 | Son Güncellenme:

Rol model niteliğinde başarılı bir kadın yönetici olan LIXIL EMENA'nın Orta Doğu ve Kuzey Afrika Lideri Renu Misra ile GROHE’nin kadın iş gücünü destekleme politikalarını ve kız çocuklarının eğitimine katkı sağlamak amacıyla yürüttükleri sanat projelerini konuştuk.

Renu Misra: “Değişimin gerçekleşmesi zaman ve çaba gerektiriyor...”

GROHE’deki yolculuğunuz ne zaman ve nasıl başladı?

Haberin Devamı

2017 yılında LIXIL EMENA'nın Orta Doğu ve Kuzey Afrika Lideri olarak Dubai'ye yerleşmeden önce, LIXIL'in GROHE ve American Standard markalarının Hindistan ve Hint Alt Kıtası Genel Müdürü’ydüm. GROHE için oldukça önemli olan MENA bölgesi için bana görev teklif edildiğinde, ortak girişimli bir şirketten paylaşımsız bir şirkete dönüşümle ilgili büyük bir geçişe tanık oluyorduk. Bu gibi durumlarda zorlu ve değişken piyasalarda çalışmış tecrübeli insanlara ihtiyacınız olur. Bu fırsat bana sunulduğunda, bu değişimi yönetebilecek nitelikte birinin liderliğine gereksinim duyuluyordu. Hindistan'ın çok kültürlü yapısındaki zorlu durumların üstesinden gelmiş olma deneyimim nedeniyle, bu değişim sürecinde organizasyonu kurma rolü bana teklif edildi. Üç hafta içinde Hindistan'dan Orta Doğu'ya gönderildim. Karar vermek için bir haftam ve bavulumu hazırlamak için iki haftam vardı! Bu ölçekte bir kurumsal değişiklikte yapılması gereken yatırımlar nedeniyle ilk yılın büyük önem taşıyacağını ve bu durumun bütün MENA bölgesini gezmemi gerektireceğini biliyordum. Bu nedenle ailemi bu kadar kısa süre içinde bu sürece dahil etmedim. Hindistan'dakinden çok farklı olan bu bölgedeki iş modelinin zorluklarını ve fırsatlarını ilk elden anlamak için ekiplerle ve müşterilerle tanışmak adına kilit ülkeleri ziyaret ettim. Orta Doğu, büyük distribütörler ve büyük geliştiricilerin varlığıyla daha distribütör odaklı bir pazar. Başarıya ulaşmak için önce oyunun kurallarını iyi öğrenmelisiniz. Adeta bavulumda yaşıyordum. Her dört günde bir farklı bir şehre seyahat ediyordum. Ama bu belki de yeni görevimin en keyifli süreciydi; seyahat ederken birey olarak da çok şey öğreniyordum.

Haberin Devamı

Bir kadın lider olarak iş hayatında üstesinden gelmek zorunda kaldığınız zorluklar oldu mu?

ş yaşamında bir kadın lider olmanın en büyük zorluğu, iş ve özel yaşam arasında denge kurabilmektir. Hem kariyerinizde ilerlemek hem de bir aile kurmak istediğinizde çocuk sahibi olabilmek için kariyerinizde bir molaya veya yeni bir sayfa açmaya ihtiyacınız olabilir. İşinize olan bağlılığınızı sürekli olarak kanıtlamak zorunda olmanız geleneksel liderlikte göz korkutucu olabilir. Değişimin gerçekleşmesi zaman ve çaba gerektiriyor. Bu dengeyi kurmak başlangıçta benim için de zor oldu ama sonunda tam zamanlı bir rolle iki çocuk yetiştirme deneyimini yaşamak ödül gibiydi. İşte ve evde yaptıklarınızdan keyif almak için iş ve yaşamı sorunsuz bir şekilde birleştirmeniz gerekiyor ve bunun asla mükemmel olamayacağını söyleyebilirim; ancak eşinizin doğru desteği ile başarılabilir. Çoğu zaman, kadınlar iş yaşamında değerli olduklarını kanıtlamak için daha çok çalışmak zorunda kalıyor ve bu durumun değişmesi gerekiyor. İş gücüne daha fazla kadını dahil etmek amacıyla çeşitlilik, kapsayıcılık ve eşitlik kavramları hakkında daha çok konuşmamızın zamanı geldi

Haberin Devamı

GROHE’nin iş hayatında kadınlara ve erkeklere fırsat eşitliği sağlamak ve kadınların kariyer gelişimini desteklemekle ilgili ne tür şirket politikaları bulunuyor?

GROHE'nin çalışma anlayışının temeli “kültür” kavramına dayalıdır ve bunu üç temel davranışla gösteririz: “Doğru şeyi yapmak”, “saygı ile çalışmak” ve “deneyerek öğrenmek”. Hepimiz GROHE'de ve MENA pazarlarında tam yetkilendirme ve güvenle çalışıyoruz. GROHE’de sağlıklı bir cinsiyet dağılımına sahibiz. Kadınları denemeleri, öğrenmeleri ve büyümeleri için desteklemek adına girişimlerde bulunuyor olmaktan da gurur duyuyoruz. MENA bölgesinde VoW (Voice of Woman / Kadınların Sesi) adında bir grup oluşturduk ve burada mesleki ve kişisel zorlukları ve bunların nasıl ele alınacağını tartışıyoruz. VOW toplantılarına dış konuşmacıları, koçları ve iç ekip liderlerini davet ediyor, böylece yaşam deneyimleri yoluyla bir etki ve teşvik yaratıyoruz.

Haberin Devamı

GROHE olarak desteklediğiniz, Kezban Arca Batıbeki’nin sergisi “Pulp Fiction 3” hakkında neler söylemek istersiniz? Bu serginin GROHE için önemi nedir?

Kezban Arca Batıbeki, Türkiye'nin çağdaş sanat ortamının popüler kültürüyle ilgilenen, algısı oldukça yüksek bir sanatçı. GROHE ürünleri dört temel değerimizi yansıtıyor: Kalite, teknoloji, tasarım ve sürdürülebilirlik. Bu iş birliği, ürünlerimizdeki tasarım özelliklerinin önemini gösteriyor. Kezban Arca Batıbeki'nin GROHE için ürettiği ilk NFT parçasının Gönül Ardal, Yelin Evcen, Merve Benice ve Çiğdem Esra Kanberoğlu'na satıldığını duyurmaktan mutluluk duyuyorum. Kezban Arca Batıbeki'nin NFT çalışmasının satışından elde edilen gelir, TOÇEV aracılığıyla, okumak isteyip de çalışma zorunluluğu veya ailelerinin maddi yetersizliği nedeniyle okuyamayan kız çocuklarının eğitimine katkı sağlayacak.