27.06.2022 - 08:40 | Son Güncellenme:
Serpentine Galeri’nin “Black Chapel” adını taşıyan bu 21. pavilyonu Adjaye Associates'in mimari desteğiyle gerçekleştirildi ve 10 Haziran’da ziyarete açıldı. Müziğin kutsallığına vurgu yaparak bir toplanma, meditasyon ve katılım alanı olarak tasarlanan Black Chapel yaz boyunca farklı programlar ile ziyarete açık kalacak.
Heykel ve performans sanatlarına yönelik eserler yaratan Sanatçı Theaster Gates (d. 1973) çalışmalarında eğitimini aldığı kentsel planlama ve koruma konularına da sıklıkla değiniyor. Adjaye Associates'in desteğiyle gerçekleştirdiği Black Chapel yapısında da Stoke-on-Trent'in şişe fırınlarına, Batı Amerika’daki kovan fırınlarına, San Pietro ve Roma “tempietto”larına ve Musgum çamur kulübeleri gibi geleneksel Afrika yapılarına gönderme yapıyor.
Pavilyonun daireselliği ve hacmi, Macar yuvarlak kiliselerinin biçimlerini ve Afrika diasporasının kutsal ritüellerinde tanık olunan zil sesleri, vudu çemberleri ve “roda de capoeira”yı yansıtıyor. Black Chapel, Kensington Bahçeleri'ndeki Serpentine arazisi içinde yer alan bir tefekkür ve toplanma yeri olarak ele alınmış. Yapının merkezdeki “oculus”u, sığınak için tek bir ışık kaynağı sunuyor.
Proje, sanatçının kentsel dönüşüm projeleri aracılığıyla mekan yaratma pratiği ile süregelen angajmanını yansıtıyor. Black Chapel ayrıca Amerikalı sanatçı Mark Rothko'nun da bir dizi tablosuna ev sahipliği yapıyor. Black Chapel, Serpentine'in dinamik yaz programının bir parçası olarak canlı performanslar ve halka açık toplantılar için bir platform haline gelecek. Bir zamanlar Chicago'nun Güney Yakası'nda bulunan önemli bir Katolik Kilisesi olan St. Laurence'den kurtarılan, çalışır durumdaki bir bronz çan, girişin hemen yanına yerleştirilmiş. Kentsel topluluklarda toplanma ve manevi birleşme alanlarının silinmesine işaret eden tarihi çan, yaz boyunca pavilyondaki performansları ve aktivasyonları çağırmak, sinyal vermek ve duyurmak için kullanılacak.