09.11.2012 - 11:30 | Son Güncellenme:
Sosyal etkileşimi bir adım öteye taşıyan platform kampanyası oyun, sosyal ‘prestij’ ödülleri, sosyal duyarlılık, Video Duvarı Stüdyosu ve 36 bölgede ve 22 dilde canlı ikinci bir ekrandan oluşuyor.
Avrupa Müzik Ödüller’nin en ilgi çekici yönlerinden birisi de kulis deneyimleri. MTV ve AttracTV; müzik severlere kamera arkası görüntülere, kırmızı halı karşılamalarına, sunucu Tim Kash ile canlı sanatçı röportajlarına ve iki MTV EMA Ödülü’nün sunumuna erişim sağlayarak reklam aralarında yayınlanacak olan canlı online Kulis Şovu için güçlerini birleştirdiler. AttracTV interaktif platformu, izleyicilere sohbet etme, viral anları paylaşma ve kazananlara ilişkin gerçek zamanlı bildirimler alma imkanı sunacak. Ayrıca, izleyicilerin alternatif kamera açılarına, canlı anketlere ve sanatçıların twitter akışlarına erişimi olacak.
Ayrıca MTV ilk defa bir sosyal medya muhabiri sunuyor. Kara Şimşek’in unutulmaz yıldızı David Hasselhoff kulisten fotoğraflar yükleyecek ve MTV EMA twitter takipçileriyle EMA maceraları hakkında yorumlarını paylaşacaktır. Heidi Klum da tüm sosyal medya kullanıcılarının Avrupa Müzik Ödülleri’ni takip etmesini sağlayacak.
Kampanyanın bir diğer ilki de Microsoft ortaklığıyla tasarlanan ve MTV’nin uluslararası sunucusu Sway tarafından sunulan Video Duvarı Stüdyosu’nun oluşturulması. Video Duvarı yeni, heyecan verici Windows 8 arayüz yazılımını kullanıyor. Sway’in kulis haberlerini, kırmızı halıdan önemli anları, sanatçıların görüşlerini, sosyal medya güncellemelerini ve izleyici anketlerini almak için duvarla etkileşime geçeceği Video Duvarı Stüdyosu’na bağlanacak.
Video Duvarı Stüdyosu aynı zamanda bu yıl üç farklı modu –Fısıltı, Fotoğraflar ve Tahmin- olan popüler MTV EMA twitter takipçisini de kapsayacaktır. Fısıltı, izleyicilere en çok hangi MTV sanatçısının konuşulduğunu söyleyecek, Fotoğraflar kırmızı halı ve sosyal medya muhabiri David Hasselhoff’tan özel kamera arkası görüntüleri sunacak. Tahmin ise izleyicilerin #EMAWIN ile birlikte tören boyunca en çok ödülü alacağını düşündükleri sanatçının ismini yazarak gecenin büyük kazananının kim olacağını düşündüğünü gösterecek, örneğin; #MTVEMABIEBER, #MTVEMARIHANNA, vs.
Bunchball sponsorluğunda, MegaFan ile birlikte MTV Avrupa Müzik Ödülleri’ne geliyor. MegaFan kullanıcıların ana EMA sitesindeki içerikle etkileşime girerek puan kazanmasına imkân sağlayan bir oyun. Kullanıcılar gün içinde gizlenmiş MTV EMA kulaklıklarını bulacak, anketlere katılacak, videoları izleyecek ve oy verecek!
Sosyal duyarlılık etiketleme ve Duyarlılık Görselleştirme kullanıcılara en çok saygı uyandırdığını düşündükleri sanatçıları mesajlarında etiketleme imkanı vererek ve her sanatçı için dünya görüşü “ısı haritası” ile birlikte ülke bazında fan grubu faaliyetini gösterecek.
Digital, Viacom International Media Networks Kıdemli Başkan Yardımcısı Philip O’Ferrall; “MTV Avrupa Müzik Ödülleri bu kadar eşgüdümlü bir küresel dijital medya kampanyasına sahip tek ödül törenidir. Ölçeğimiz ve erişimimiz sayesinde EMA çevresinde benzersiz bir sosyal etkileşim sağlamış durumdayız. EMA web sitelerimizden Twitter ve Facebook’a ve EMA uygulamamıza kadar hedefimiz dünyanın dört bir yanındaki müzik severlere daha zengin ve daha kapsamlı bir sosyal deneyim yaşatmak” dedi.
Bu yılın medya kampanyası akıllı telefonlar ve tabletler de dâhil olacak şekilde tüm cihazlarda kullanılmak üzere tasarlandı. Farklı dillerde mobil site ve yeni MTV EMA iOs uygulaması dünyanın her yerindeki izleyicilere doğrudan törenle, en sevdikleri sanatçılar ve birbirleriyle etkileşim imkânının yanı sıra benzersiz bir yerel ve küresek içerik erişimi sağlıyor.