15.06.2021 - 10:20 | Son Güncellenme:
milliyet.com.tr
İçerik üreticileri platforma yükledikleri videolarla ve bu videolara ekledikleri reklamlar sayesinde gelir elde ediyor. İzlenme sayısı başta olmak üzere pek çok değişkeni içeren bu reklamlara ek olarak platformda çok fazla markanın da reklamı bulunuyor.
Yani temel olarak reklamlar ile çok büyük gelir kazanan platform, kriterlerini değiştirmeye karar verdi. Gündemde olan yasaklara göre YouTube Masthead için bazı kategorilere reklam yasağı geliyor. Bilmeyenler için YouTube Masthead, 24 saatte yaklaşık 60 milyon kişiye ulaşabiliyor. Ana sayfada ise çok daha fazla kullanıcıya sesleniyor.
YOUTUBE BU YENİ KARARIYLA CAN SIKACAK GİBİ
YouTube, markaların 'reklamlar üzerinden para kazanma' kriterlerini değiştirmeye devam ediyor. Zaman zaman değiştirdiği kriterler ile eleştirilen YouTube, şimdi de Masthead yani bir nevi açılış sayfasının üst kısmında yer alan reklamların değiştirilmesini istiyor. Orada yer alacak reklamları ince eleyip sık dokumak isteyen YouTube, her reklamın orada yer almasını istemiyor.
Platform, hali hazırda kullanıcıların alkol ve kumar gibi zararlı içeriklerin reklamlarını daha az görmesini sağlıyor.