13.02.2018 - 11:18 | Son Güncellenme:
Onur Binay/milliyet.com.tr
Logan Paul, kısa süre önce yayınladığı bir videoda Japonya Fuji Dağı’nın kuzeybatı kanadındaki Aokigahara ormanını ziyaret etti. “Ağaçların Gölgesi” olarak da bilinen bu bölge, her yıl yüzlerce intihar vakasına ev sahipliği yaptığı için “İntihar Ormanı” adıyla da biliniyor.
New York Dergisi’ne göre Paul, "Tokyo Maceraları" dizisinin üçüncü bölümünde "We found a dead body in the Japanese Suicide Forest…" yani "Japon İntihar Ormanı’nda ceset bulduk" başlıklı bir video yayınladı. 15 milyondan fazla aboneye sahip bir kanalın yayınladığı videoda, yüzü bulanık birinin intihar sonucu ölü olduğu gösteriliyor. Paul, ormanda arkadaşıyla buldukları ceset üzerindeki intihar mektubunu videosunda açık açık gösterdi.
Daha sonra YouTube, Logan Paul’un tüm Reklam gelirini askıya alma kararı aldı. E-posta ile gönderilen bir bildiride Youtube, Paul'un kanallarındaki videoların "geniş yaratıcı topluluğa büyük zarar verdiğini" söyledi.
Code Media konferansında konuşan YouTube CEO’su Susan Wojcicki, Logan Paul'un en azından şimdilik platformdan atılmayı hak etmediğini düşünüyor. Wojcicki, "Paul, üç uyarıya sebep olacak bir eylemde bulunmadı. İnsanları kafamıza göre platformdan atamayız. Bununun için bir politika ihlâlinin olması gerek. Bizim de sabit kurallarımız olmalı. Bu bir tür hukuk kodu." dedi.
Wojcicki, bir yaratıcının videosunun tatsız sayıldığını düşünmek yeterli değil dedi ve ekledi: "Tatsız olduğunu düşündüğünüz şey başkalarının tatsız olduğunu düşündüğü anlamına gelmez. Tutarlı kanunlara ihtiyacımız var; böylece politikalarımızda milyonlarca videoyu, milyonlarca yaratıcıyı tutarlı bir şekilde uygulayabiliriz."
Wojcicki'nin yorumları, YouTube'un rahatsız edici videoları platformdan kaldırmak için karşılaştığı artan baskıyı yansıtıyor. Tüketici ürünlerinin önemli bir reklamvereni olan Unilever, kısa süre önce "zehirli" platformlardan vazgeçmekle tehdit ederek "topluma olumlu bir katkı yapmayan" yerlerden kaçınacağını açıkladı.
YouTube'un, bir yayıncının hesabını tekrar tekrar kurallarını ihlal ederse silinmesine neden olabilecek "üç grev" politikası var. Platformda yasaklanan davranış, telif hakkı ihlalleri ve şiddet de dahil olmak üzere geniş bir etkinlik yelpazesini kapsıyor. Ancak yakın zamana kadar, şirketin insanlara basitçe rahatsız edici veya tatsız bulduğu videolar hakkında söylenecek daha az şey var.
YouTube, şirketinin politikalarını tutarsız olarak uyguladığına, dolayısıyla sıklıkla daha popüler içerik oluşturucularını cezalandırmaya tabi tuttuğuna yönelik eleştirilere maruz kaldı. Wojcicki, "Şikayet edebilirler, fakat herkes için tutarlı olmamız için elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz" dedi.