TeknolojiYahoo ve AOL, değerli reklam verileri için e-postalarınızı taramaya devam ediyor

Yahoo ve AOL, değerli reklam verileri için e-postalarınızı taramaya devam ediyor

29.08.2018 - 11:08 | Son Güncellenme:

Yahoo veya AOL'nin sahibi Verizon, e-posta tarama uygulamasını daha fazla reklamda kullanmak için çalışmalara başladı. 200 milyondan fazla Yahoo mail gelen kutusunu ve içerdikleri zengin kullanıcı verilerini analiz ederek, reklamverenlere hizmet verildiği iddia edildi.

Yahoo ve AOL, değerli reklam verileri için e-postalarınızı taramaya devam ediyor

Onur Binay/milliyet.com.tr

Haberin Devamı

Yahoo.com veya AOL.com e-posta adresiniz varsa, e-postalarınız muhtemelen ne satın alabileceğinizi bulmak için tarandı.

Wall Street Journal’ın haberine göre, Yahoo ve AOL’nin sahibi olduğu reklamcılık şirketi Oath, reklamcılara tüketici satın alma alışkanlıklarına ilişkin veriler için 200 milyondan fazla gelen kutusunu tarayarak bir hizmet sunmaya başladı.

Hizmet, belirli hizmetleri satın alan veya belirli ticari yazışmalar alan tüketicileri belirleyerek reklamverenlere yarar sağlıyor. Örneğin, Lyft için sürüş hakkında e-posta alan Yahoo kullanıcıları, serbest meslek sahibi olarak tanımlanabiliyor.

Ardından, etiketleme verileri bu kullanıcıların bilgisayarlarına yerleştiriliyor. Böylece reklamverenler, reklamları nasıl hedefleyeceğini biliyor.

Haberin Devamı

Veri gizliliği son dönemde önem kazandığı için, gelen kutularının taranması, sektörün geri kalanı tarafından büyük ölçüde uygulama dışı bırakıldı. The Journal'a göre Yahoo ve AOL, bu tür taramaları gelen kutularında yürüten tek büyük e-posta sağlayıcıları

Yahoo'nun veri ölçümleri başkan yardımcısı Doug Sharp "E-posta taraması, reklam hedeflemenin iyileştirilmesi için en etkili yöntemlerden biri haline geldi. E-posta pahalı bir sistem. Bence bu posta hizmetine sahipseniz ve reklam yayınlanıyorsa, değişimi beklemek mantıklı ve etik." dedi.

Yahoo'nun kullanıcı e-postasını tarama uygulaması yeni değil, ancak yıllar geçtikçe arttı.

The Journal'a göre, bu uygulamalar sektördeki veri gizliliği hakkında soru ve endişelere yol açtı.

Yazarlar